7 kk kiekuu öisin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaali
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaali

Vieras
nyt hajoaa nimimerkin mukainen kaalini. lapseni syö rintamaitoa vielä öisin, noin 1-2 krt. muuten kiinteitä ruokia puurosta soseruokiin ja nan:iin. nukkuu 1 h aamupäiväunet, 2 h päiväunet ja vajaa 1 h iltaunet (herää n. klo 18) ja menee lopullisesti yöunille 20:30 aikoihin. ilman näitä kolmea unikertaa on todella itkuinen.

nyt on niin, että hän herää aamuöisin (n. klo 2 jälkeen) johonkin ääneen esim. vessan vetoon, peiton kahinaan, yskäisyyn ihan mihin tahansa ja alkaa valvomaan. eikä tietenkään niin että suostuisi yksin olemaan hereillä vaan tyyntyy ainoastaan päästyään mieheni ja minun väliin kierimään,puremaan,potkimaan ja pyrkimään tietysti kaikin keinoin pois sängystä. viime yönä tätä show:ta kesti 2,5 tuntia. ja jos tutti putoaa, tulee itku. ja jos yrittää ottaa tiukasti kiinni esim silloin kun alkaa ryömiä pois sängystä, sama juttu.

nyt kun olen nukkunut yli 7 kk joka yö kahden tunnin pätkissä, alkaa pää olla aika hajalla. asuntomme on sellainen, ettemme saa rauhallista paikkaa lapsellemme eli omaan huoneeseen ei ole mahdollisuutta. onko mitään avuksi, vai onko väliaikaista? unikoulun ajattelimme aloittaa vasta joulukuussa kun miehelläni on lomaa töistä.

yleensä tuo iloinen ja vilkas lapsemme suuttuu silmittömästi ja alkaa HUUTAA jos hänet siirretään pois töpselin, dvd:n tms ääreltä. voiko uhmaikä tulla tuon ikäiselle?

huh. miten voi niin rakas olla välillä niin raskas?

hei! meillä on 8 kk:n ikäinen tyttövauva ja usko tai älä niin meillä tilanne on ihan sama. Annan yöllä kerran maitoa noin klo 02:00 jayleensä tyttö vähän aikaan ähkittyään nukkuu. Nukkuminen on kyllä kovin levotonta ja kun itse olen erittäin huono nukkumaan vaikka on korvatulpat päässä niin oon kyllä aika väsynyt myös kun monta kuukautta on jo joutunut valvomaan. En tiedä syytä tähän huonoon nukkumiseen joten täytyy kai vaan kestää

Moi!

Tuo heräily on kuin meidän elämästä....
Poikamme on pikkuista vaille 7 kk ja heräilee yöllä jatkuvasti, pahimmillaan tunnin välein, itkee ja huutaa ja ei nukahda ilman tutin nostoa ja peittelyä. Myllää ja pyörii, ähkii ja ynisee sängyssään jatkuvasti. ""pitkää"" yhtenäistä pätkää nukkuu harvoin, se siis on joku 3-4 h mitä tuurilla saattaa nukkua.

Olen aivan poikki, tätä nyt jatkunut 4 kk. Vihdoin saimme lähetteen lasten polille ja menemme maitoallergiakokeisiin, vaikkei mitään iho-oireita ole ym,jos se olisi heräilyyn ja itkuun syynä. Sitten kai vuorossa sairaalaunikoulu, vaikka vastustan edelleen lapsen huudattamista. Minun on laitettava nyt asiat vaakakuppiin, ei ole lapsen parasta sekään että äiti itkee päivät ja ei jaksa tehdä yhtään mitään... Saas nähä miten asiat menee, mut tää äippä on aivan poikki.

Heips
Tuttua juttua kaikilla aiemmilla vastaajilla. Noin meilläkin vielä viikko sitten ""nukuttiin"". Poika syntynyt huhtikuussa, eikä eläessään ollut nukkunut yli kolmen tunnin pätkää - viimeiset kaksi kuukautta herätykset tunnin välein joka ikinen yö. Kaikki temput oli mielestäni kokeiltu, jopa tassuttelulla unikoulua, mutta ei. Tutin jättö helpotti muutamaksi yöksi, mutta ilo oli väliaikainen. Olin aivan totaalisen poikki ja aamuisin olo oli kuin rekan alle jääneellä.
Sitten sain kaverilta vihjeen unipussista. Vauvalle siis body ja unipussi yöksi. (ideahan on vähän kuin kapalossa) vauvan oma iho rauhoittaa, kun jalat koskettavat toisiaan. Myös yöllinen mylläys vähenee. Alkuun en oikein ollut innostunut ajatuksesta (en uskonut toimivan), mutta koska olin niin poikki, ajattelin kokeilla.
Kuinka ollakaan - > kahden yön jälkeen alkoi helpottaa. Kertakaikkiaan käsittämätön muutos. Noiden kahden ""harjoitteluyön"" jälkeen meillä nukutaan 20-04, syönti ja nukutaan vielä 06 asti.
Kannattaa kokeilla. Miellä ainakin toimi ja näin viikon hyvin nukuttujen öiden jälkeen alkaa elämä taas näyttää valoisammalta. Itse en ostanut valmista pussia, kun ajattelin että jos ei toimi niin menee rahat hukkaan. Ompelin itse vanhasta lakanasta pussin, jona suulle leveä kuminauha. Sitten vaan body päälle ja vauva vyötäröä myöden pussiin.
Voimia teille kaikille, toivottavasti tepsii teilläkin!!!!

Yhteistyössä