7 kk Maitoasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvokaa

Vieras
Neuvokaa mua! Kuinka usein 7 kk vauvaa täytyy vielä imettää? Syövätkö vauvanne suunnilleen samoin kuin meillä? Paljonko teillä menee soseita? Soseaterioiden jälkeen meidän vauva ei suostu maitoa imemään, joten imetän aina siinä välissä miten maistuu. Eilinen oli poikkeuspäivä,mummo sai vauvan syömään enemmän soseita kuin normaalisti. Olen yrittänyt syöttää häntä ehkä liikaakin kun huolettaa;paino on alle 7 kg vaikka 7 kk vanha. Esimerkikki eilisestä:

klo 7:00 Maitoa

klo 8:30 Puuroa pilttipurkillinen,1 tl rypsiöljyä

klo 12:00 Pastaa&broileria pilttipurkillinen ja marjasosetta pilttipurkillinen

klo 15:00 Maitoa

klo: Kasvissosetta pilttipurkillinen

klo 20:00 Maitoa

Maitoa mulla tulee tosi paljon kerralla. Vauva tankkaa maitoa pari kertaa yöllä. Olisin kiitollinen neuvoista. Vastatkaa pian!:)

Meillä syödään suurin piirtein samalla tavalla ja rintamaitoa suurinpiirtein saman verran, ehkä kerran kaksi enemmäm... Riippuu päivästä! Meillä paino kanssa alle 7kg ja en ole ollut huolissani, tyttö kuitenkin hyvin tyytyväinen... Mutta joskus annan kyllä enemmän sosetta, jos tuntuu, että ruokahalua riittää...

Meillä tyttö on ihan sopusuhtainen ei liian laiha, eikä ainakaan liian lihava ;)

Joo meilläkin saa yleensä vielä illalla puuroa.Eilen en uskaltanut antaa kun mummolassa veteli ruokaa tosi paljon. Aattelin että masu tulee kipeäksi jos äkkiseltään liian paljon syöttää. Kiva uulla,että sullakin on kevyt vauva! Meillä vaan vauva on poika. Kova on pomppimaan ja ryömimään,että energiaa kuluukin sitä mukaa mitä syö. Neuvolassakin sanottin,ettei syytä huoleen. Käskivät pitää nyt ruokapäiväkirjaa muutaman päivän ajan, että näkee paljonko vauva päivänmittaan syö. Äitinähän se aina tietysti huolettaa...;)

Niinhän se on... Meilläkin mummu syöttää tytölle enmmän ruokaa kuin minä itse, ilmeisesti uskaltaa syöttää enemmän... Itse pelkään sitä, että oksentaa sitten liiat pois! Joskus oksentaa, kun liikaa sylissä pyörii, muuten kyllä ruoka pysynyt sisällä...

Hyvää äitienpäivää ;)

Mulle poika alkaa joskus pelleilemään syötön aikana ja pöristelee soseet ulos ja nauraa. Se varmaan luulee että se on minusta tosi hauskaa kun ei voi olla nauramatta.:) Mummo saa paljon enemmän ruokaa syötettyä,poitsu vaan avaa aina suun nätisti ja mummo lappaa ruokaa sisään! :) Minäkin pelkään joskus että syötän vauvaa liikaa, vaikka kyllähän se vauva itse kai tietää milloin raja tulee vastaan.
Iloista Äitienpäivää!!!

Meillä syödään seuraavasti:

n.8.00 maitoa

8.30 puuro

n.11.30 maitoa

n.12.00 lihasose

n.16.30 maitoa ja kasvissose

n.19.30 maitoa

n.20.00 puuro

ja vielä ennen nukkumaan menoa n.21.30 maitoa

Yleensä päivän ruokailut menee suurinpiirtein noin.

Meilläkin on aika kevyt tyttö, hiukan yli seitsämänkiloa ja on vasta täyttänyt 7kk. Yöllä en enää imetä.

Hyvinhän tuo teillä syö, mutta saakohan maitoa 6 dl? Meillä poika syö puuroa reilu 1 dl aamu ja ilta sekä lounaaksi ja päivälliseksi vajaa purkki sosetta. Maitoa juo päivällä 5-6dl (ei syö öisin). Näillä eväillä painoi 6 kk neuvolassa 9,3 kg. Meillähän syödään siis vähemmän kuin teillä, mutta silti painoa reilu 2 kg enemmän...kovin on yksilöllistä siis tuo painon kehitys, eikös?

Hankala arvioida tuota maidon määrää. Uskon, että saa tarpeeksi. Mulla tulee maitoa suihkuamalla ja vauva on ihan täynnä syötyään. Usein puklailee, tuntuu että syö liikaa kerrallaan. Lasketaanko yösyötöt mukaan? Tarkoitan, että jos yöllä syöttää muutaman kerran niin tarvitseeko kuitenkin päivälläkin syöttää usein? Niin, taitaa olla yksilöllistä tuo paino. Onhan meillä ihmisillä erilaisia ruumiinrakenteita. Meidän poitsu on vaan hoikka.

Yösyötöt lasketaan kyllä maitomäärään ja toki kalorimäärään mukaan. Meillä yösyötö - siis silloin kun vielä syötiin - juuri vaikuttaneet päivä syömiseen. Poika söi silloin ja syö edelleen 4-5 kertaa pävässä, riippuen miten unet sijoittuvat ruokailuihin.

Huih, minua jo alkoi huolestuttaa että syökö meidän 6 kuukautinen liikaa, kun syö (näin menty jo n. kuukausi):

5.00 maitoa
8.00 puuroa n. 1,5 desiä
11.00 liha-kasvissose
14.00 hedelmäsosetta
17.00 kasvissosetta
20.00 puuro

ja maitoa kaikkien aterioiden päälle!

Ei kyllä ole tosiaan mikään lihava meidän poju, ja ihan keskikäyrällä menee kasvu, kai on vaan sitten niin kova syömään...

Sehän on vaan hyvä että ruoka maistuu!:) Meilläkin nyt poitsu syö enemmän kun olen rohkeasti syöttänyt enkä lopeta pieneen kitinään. Kyllä se pikku suu näköjään avautuu uudelen kun malttaa välillä odotella. Olen ollut välillä liian malttamaton. Harmi kun meillä ei syö maitoa heti soseen päälle. Tuntuu että jatkuvaan on toista syöttämässä kun pitäisi se maitomääräkin taata siinä välissä. Kiitos vastauksista. Eiköhän se poitsu saa tarpeeksi maitoa kun yölläkin tankkaa.

Yhteistyössä