7-vuotiaan pojan synttäreille aarteenetsintäapua!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvät bileet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyvät bileet

Vieras
Poikia 5-7 v. tulee vieraiksi yli 10, parhaimmillaan 15. Haluaisin vinkkejä, miten toteuttaa...aiemmin menty pareittain mutta nyt tuntuu työläältä tehdä kaikille omat vihjeet jne kun niitä vihjeitä pitäisi väkertää sitten tyyliin 70 ja loppuu kyllä tilat. Pienesti pihaakin käytössä mutta pääosin sisällä, Auttakaa minua! :)

Mä oon tehnyt valokuvasuunnistuksena. Jokaiselle oma kuva käteen, johon merkattu vihjeen paikka (tyyliin sauna ja siellä kiukaan alla). Sieltä löytyy pala isosta kuvasta. Kun kaikki ovat löytäneet palasensa, kootaan siitä yhdessä palapelinomaisesti joko uusi iso valokuva tai jos osaavat lukea niin sanallinen vihje tms, joka paljastaa missä varsinainen aarre on. Näin jokainen saa etsiä, ettei muutamat dominoi kokonaan.

[QUOTE="Jepulis";26879367]Mä oon tehnyt valokuvasuunnistuksena. Jokaiselle oma kuva käteen, johon merkattu vihjeen paikka (tyyliin sauna ja siellä kiukaan alla). Sieltä löytyy pala isosta kuvasta. Kun kaikki ovat löytäneet palasensa, kootaan siitä yhdessä palapelinomaisesti joko uusi iso valokuva tai jos osaavat lukea niin sanallinen vihje tms, joka paljastaa missä varsinainen aarre on. Näin jokainen saa etsiä, ettei muutamat dominoi kokonaan.[/QUOTE]

Kiitos, toi valokuvajuttu voisikin toimia, tosin se että jokaisen pitäis etsiä vaan tyyliin yksi kuva niin eiks se oo liian vähän...hmmm

Teehän niin,että kun se leikki alkaa,niin annat jonkin vihjeen missä on eka vihje,sitten kun ne löytää sen,niin lukee sen vihjeen,ditten alkaa taas etsimään vihjettä jne.,ja sano että ku on lukenu vihjeen,niin jättää lapun siihen missä se oli,ja jokanen toimii yksin!!

Meillä on tehty sitäkin, että olen ottanut kuvan jostain kodin yksityiskohdasta (vaikka pinta tai sitten yksityiskohta taulusta, tms.), näytetty tietsikan ruudulta tai kameran ruudulta tuo & pyydetty etsimään. Kukin kun on löytänyt, tuosta voi jatkaa mm. pistämällä lapset miettimään, miten järjestää yksityiskohdista kerätyt sanat lauseeksi. Eli etsintä yksin, ratkominen joukossa - ja kun tulee valmista, niin sitten esim. herkkupussit jakoon.

Kiitos vaan hyvistä vinkeistä. Kiire tulee taas tän etsinnän kanssa. Aiemmin olen tosiaan tehnyt pareittain mutta nyt toivon että vois jotenkin järkätä että kaikki yhdessä. Mutta toisaalta jos kaikki tulevat, 15 poikaa etsimässä aarteita on aika paljon....

[QUOTE="vieras";26881659]Meillä on laitettu koko ryhmä pohtimaan yhdessä vihjettä, joka on johtanut seuraavalle jne.[/QUOTE]

Näinpä taidan tehä miekin, kera valokuvien, kiitos!

Yhteistyössä