7-vuotias yritti lyödä minua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsy

Vieras
:'(

Tänä aamuna hoputin 7v adhd-poikaani eskariin, niin poika hermostui raivon partaalle, huusi, ja yritti lyödä.
Muutenkin meno ihan hirveää, joka päivä löytyy jostain rikottuja leluja, piirreltyjä seiniä, revittyjä vaatteita... poika aina lopulta tunnustaa muttei osaa antaa selitystä miksi teki. Arestit ja jäähynurkat eivät tehoa, kiltisti sen aikaa mutta taas seuraavana hetkenä alkavat ongelmat.
Olen aika lopussa, tuntuu että pojan äänikin jo ärsyttää kun hän jää kovaan ääneen hokemaan jotain ja saa itse huutaa kurkku suorana ennen kuin menee jakeluun että lopettaa hokemisen. Pikkuveli on jatkuvasti tulilinjalla, poika hermostuu minulle ja käy kostoksi lyömässä veljeään. :'(

Mitä minä teen?!

et mitään.en minäkään tiedä mitä tehdä.mulla 9v ja 7v ylivilkkaat.meillä aivan samaa kuin kuvailit,mutta neuvoja/apuja ei tule.lisäksi meillä on 6v ja 3,5v ylivilkkaat lapset.VÄSY!

Haet apua neuvolapsykologilta tai mistä ikinä olettekaan diagnoosia lähteneet hakemaan. Osittain poikasi käytös on seurausta sinun jaksamattomuudestasi ja osittain sitten hänen poikkeuksellisesta tavastaan reagoida. Sinun pitäisi vaan jaksaa ymmärtää.

Lukaisepa tuota jos sieltä löytyisi tuttuja tunteita? https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/11138/URN_NBN_fi_jyu-2006552.pdf?sequence=1

No jopas oli taas miehinen kommentti!! Voin vaan kuvitella miten raskasta voi olla adhd lapsen kanssa! Mies apuna? Isovanhemmat jotka vois silloin tällöin hoitaa poikaa? Enpä muuta osaa sanoa kuin että omia hermoja ois pakko päästä välillä tuulettamaan =/

Alkuperäinen kirjoittaja c:
et mitään.en minäkään tiedä mitä tehdä.mulla 9v ja 7v ylivilkkaat.meillä aivan samaa kuin kuvailit,mutta neuvoja/apuja ei tule.lisäksi meillä on 6v ja 3,5v ylivilkkaat lapset.VÄSY!

Miten hitossa samassa perheessä voi olla neljä ylivilkasta lasta? Onko nämä siis ihan diagnosoituja tapauksia?

Niin ja neuvolan pitää auttaa, rohkeasti sanomaan että nyt tarvitsen apua ja tukea. Ei siinä ole mitään hävettävää! Tiedän yhden perheen jossa ADHD-poika ja on ollut erittäin rankkaa... Teksti kuulostaa tutulta. He pyysivät niin kauan apua, että sitä saivat, pidä oikeuksistasi kiinni! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Miten hitossa samassa perheessä voi olla neljä ylivilkasta lasta? Onko nämä siis ihan diagnosoituja tapauksia?
Varmaan siten, että 80-prosenttisesti se on geeneissä ja 20-prosenttisesti raskauden/synnytyksen tapahtumissa?

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Varmaan siten, että 80-prosenttisesti se on geeneissä ja 20-prosenttisesti raskauden/synnytyksen tapahtumissa?

Tiedätkös että persoonakin voi olla vilkas, adhd ei ole pelkkää vilkkautta vaan siinä monta muutakin puolta....

Yhteistyössä