78-prosenttisesti töissä olevat, kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mona"

Vieras
Eli tilanne on tämä: olen palaamassa töihin hoitovapaalta ja ajattelin tehdä alkuun hieman lyhennettyä työpäivää eli 78%:sta niin kuin muutamat työkaverit ovat tehneet. Olen siis kolmivuorotyössä ja mies on päivätyössä. Lapsi on menossa päiväkotiin. Yritin soittaa varhaiskasvatuskeskukseen päivähoitomaksuista tietävälle, mutta sieltä ei vastattu, joten ajattelin kysyä nyt täältä.

- Kuinka olette järjestäneet lapsen päivähoidon? Saako siitä siis jotain "alennusta", että lapsi on vähemmän hoidossa? Onko tämä kuntakohtaista?
- Kuinka monta päivää lapsi joutuu olemaan hoidossa viikossa (arkipäivisin) tuolla prosentilla?

Kiitos jos joku jaksaa selventää!

Jos pidät lapsilla yhden vp päivän viikossa, saat alennusta 4%/pvä, eli 4x4% kk:ssa. Kun lapsi on yli 5 tuntia päivässä hoidossa, katsotaan sen olevan kokopäiväistä, joten siitä ei saa alennusta. Jotkut pitävät joka päivä kokoaikaisesti vaikka tekevätkin osittaista työaikaa, mutta minä suosisin tuota 4 päivää viikossa systeemiä jotta saisin olla lapsen kanssa ja sitä alennustakin tulisi hieman.

[QUOTE="mimosa";27142094] Jos pidät lapsilla yhden vp päivän viikossa, saat alennusta 4%/pvä, eli 4x4% kk:ssa. Kun lapsi on yli 5 tuntia päivässä hoidossa, katsotaan sen olevan kokopäiväistä, joten siitä ei saa alennusta. Jotkut pitävät joka päivä kokoaikaisesti vaikka tekevätkin osittaista työaikaa, mutta minä suosisin tuota 4 päivää viikossa systeemiä jotta saisin olla lapsen kanssa ja sitä alennustakin tulisi hieman. [/QUOTE]

Kiitos!

Meillä on 15pv/kk hoitosopimus, säästää muutaman kympin kokopäivähoitomaksuun, siis 20pv/kk nähden. Teen kokonaisia työpäiviä ja 1 arkivapaa/viikko. Hoitopäiviä tulee 1-4/vko, riippuen siitä millaisia vuoroja teen eli onko viikonloppuna töitä jne.

Yhteistyössä