7kk vauvan unentarve

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan mielenkiinnosta vaan..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan mielenkiinnosta vaan..

Vieras
kuin paljon teidän 7kk vauvat nukkuu vuorokaudes??heräileekö vielä öisin??monet päikkärit/kuin pitkät nukkuu päiväs??ja kuin kauan jaksaa valvoa päikkäreiden välis??
mitäs touhuilette vauvan kans päivisin??joko ryömii/konttaa??

mulla on 8kk
herää öisin 2-3 kertaa, en tiedä miksi..0-6kk heräsi vain kerran yössä siitä lähtien 3 kertaa
7,5kk lähti konttaamaan nyt vauhti on huima.. ja joka paikka tuhotaan
nukkuu vielläkin 3 päiväunet ja saa nukkua en aijo ottaa ressiä..
nukkukoot ja heräilkööt
vuoden iässä sitten otan yö syötöt pois ja pistän uni kouluun

meillä 7kk heräilee öisin kolmesta kymmeneen kertaa. nukkuu päivisin kahdet pitkät päikkärit, eli lähemmäs 3tuntia. päikkäreiden välissä ei jaksa valvoa kuin pari tuntia mut illalla sit valvoo pitemmän pätkän. meillä konttaa, nousee ite istumaan.

Meillä nukkui kahdet-kolmet lyhyet unet päivässä, yöt heräämättä 11-12 tuntia. Kaikkiaan ehkä 12-14h/vrk... Jaksoi valvoa päikkäreiden välissä vaihtelevasti, yleensä 2-3 tuntia. Ryömimään oppi vasta 8kk ja konttaamaan 10kk. Päivisin käytiin kerhoissa ja tutuilla tai ihan vaan olla möllötettiin, luettiin kirjoja ja kuunneltiin musiikkia tai minä tein kotitöitä ja lapsi oli sitterissä tai lattialla. Nyt siis kohta jo 2v. Olipa mukava muistella yli vuoden takaisia vaiheita, nopeasti se aika kuluu =)!

vauva on juuri 8kk mutta mielestäni samalla tavalla on viimeinen kuukausi mennyt.
Nukkuu yöllä 10-11h, herää 2-4 kertaa (syö kerran).
Päikkäreitä nukutaan kahdet ekat n. 1,5-2h ja tokat 45min. Valveilla on yleensä 3h paitsi illalla pidemmän pätkän ennen nukkumaan menoa n.4h.

Tyttö on kontannut jo 6,5kk iästä. Päivisin treffaillaan ystäviä, puuhastellaan kotitöitä (vauva haluaa myös osallistua), leikitään, katsellaan telkkaria (hyi minua), lueskellaan kirjoja ja vain olla möllötetään.

Yhteistyössä