8+5 vuotoja ja kipuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Paniikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Paniikki"

Vieras
Niin täällä on paljon kirjoiteltu tästä, mutta kirjoitan nyt omasta tilanteestani kuitenkin. Elikkäs olen viikolla 8+5 ja alle kaksi viikkoa sitten tuli kirkasta verta pyyhkiessä, ei kipuja. Sen jälkeen tullut vaalean ruskeaa "valkovuotoa", välillä tummanruskeaa (hyytynyttä verta?) ja hieman klönttejä, pieniä kipuja ollut aika ajoin, sitten tuli n. 5 päivää sitten taas kirkasta verta pyyhkiessä, ei kertaakaan mennyt vuodot housuihin asti. Nyt yöllä oli hieman taas menkkamaisia kipuja ja aamulla huomasin että oli kirkasta verta vuotanut housuihin asti ja vessassa tuli lisää. Nyt hieman närästystä kuin olisi ja vuoto muuttunut ruskeaksi ja hieman hyytymyiä. Soiteltu on pitkin viikkoa ja kaikki kuulemma normaalia ja seuraa tilannetta. Olen vielä toisella paikkakunnalla, joten päivystykseen ei kuulemma pääse ellei hengenvaara. Stressiä on ollut viimeaikoina paljon ja totesin vuotojen menevän hieman verisiksi jos stressaan yhtään enempää. Kauhea paniikki ja lapsi todella haluttu. Mennyt 6 vuotta sitten raskaus kesken ja ei ollut mitään oireita, ei raskaus (muuta kuin menkat jäivät pois), eikä vuotoja ja ultrassa todettiin että raskaus olisi ollut jo viikolla 13, mutta mennyt kesken viikolla 9. Tuon aikaisemman keskenmenon vuoksi myös paniikki housuissa.

Minulla oli myös samantyylistä tiputtelua vko 9-10.Kävin yksityisellä ultrassa jossa kaikki näytti hyvältä. Soitin neuvolaan josta antoivat neuvon hakea hiivalääkitys apteekista. Tiouttelu loppui siihen.
Eli soitahan neuvolaan ! Älä hae ilman lääkärin tai neuvolan th lupaa hiivalääkitystä, minä en ole kumpikaan!
Lähetän sinulle monta halausta ja toivon että kaikki menee hyvin ja kuukausien päästä saat nyytin syliisi!

Mutta luulisi jos kohdun ulkopuolinen, että kivut olisivat jatkuvia? Nämä kivut jotka ovat todella lieviä, menevät pois yhtä nopeasti kuin tulevatkin. Yleensä niitä on vain veristen vuotojen aikana, mutta muuten ei laisinkaan. Niin ja tuo verinen vuotokin on loppupeleissä todella laimeaa. Äiti lohdutti sillä että hänellä oli minua odottaessa tullut ihan alussa kunnolla verta, ihan lattialle asti vuotanut ja tajuttomat kivut ja sen jälkeen raskaus jatkui normaalisti.

Toivotaan että kaikki on hyvin. Päivystykseen tuskin huolivat ellei ole tosi kovat kivut, sillä ei siellä muuta voida kuin korkeintaan todeta tilanne ja antaa kipulääkettä. Itse varmaan tilaisin oman mielenrauhan vuoksi alkuraskauden ultran yksityiseltä läääkäriltä, mutta ellet sitä halua tehdä niin ei varmaankaan ole muuta konstia kuin odotella ekaa ultraa.

Tuskin on km koska vuodellut noin pitkään ja välillä loppunut, km vain yltyisi ja kivut olisi kovat.
Ehkä hematooma tms kohdussa. Kipuilu voi johtua ihan kohdun kasvamisestakin.
Ota iististi, tiedän ettei ole helppoa, mulla on joka raskaudessa vuotanut verta alkuraskaudessa paljonkin ja silti kolme lasta saanut. Onnea matkaan!

täällä sama,odotan esikoistani ja viikkoja nyt 5+3.. eilen alkoi pieni tiputtelu vuoto ihan verta aamulla ja ilta pv:stä.ei sitten tullut kun pyyhkiessä hieman paperiin verta..kipuja ei ole ollenkaan ollut ja tänä aamuna vuotoa ei juuri lainkaan.. neuvoöan kerkesin juuri varata ja siihen aikaa vielä vajaata pari viikkoa.. ottaakko jo yhteyttä neuvolaan vuodon vuoksi vai ei? voikp tämä olla perinnöllistä,äitini vuotanut joka raskauden aikana viikkojen 5-10 aikana runsaamminkin ja äiti synnytti silti meidät kaikki terveinä ja täyden pisteen lapsina :) tsemppistä kaikille odotukseen!

Kävin neuvolassa ja kaikki ok, tietenkin viimeistään ultrassa varmistus! Ihan turhaan panikoin ja stressihän tässä tilassa olisi vältettävä. Nuvolaan kannattaa aina soittaa, mutta useimmin sanotaan että ihan normaalia. Neuvolassa yritettiin sydän-ääniä kuunnella ja ei kuuluneet, mutta sanoi että harvemmilla kuuluukaan ja kuitenkin tilaa kasvaa vielä. Onhan tuo vasta parinkymmenen millin kokoinen :)

sain tänään itsekkin selville että syke löytyu meilläkin ja kaikki ok :) <3 viikkoja oli 6+1 ja vuodolle ei tässö vielä selkoa löutynyt mutta ei myöskään enää vaivaa moinen ja toivottavasti ei takaisin tulekkaan! tsemppiä paniikki odotukseen ja kaikkea hyvää :)