8 kk kiinteiden syönti ja imetys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nytty"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nytty"

Vieras
Te, joiden vauva syö 5 kertaa päivässä kiinteitä: Kuinka usein imetätte? Mitä annatte ruokajuomaksi ja minkä verran? Tai tiedättekö mitään suosituksia, minkä verran aterioilla tulisi juoda ja minkä verran imettää päivässä?

Oma vauva saa aterioilla korviketta ruokajuomana, pyrin imettämään kaikkien aterioiden välissä (ei ota rintaa syönnin päälle) + iltamaito. Lisäksi syö pari kertaa yöllä. Mistä sitä tietää, mikä on oikea imetyksen määrä, jotta vauva saa tarpeeksi kalsiumia, mutta että maito ei veisi tilaa kiinteiltä? Tuntuu, että maito on taatusti jo ehtymässä, vauva imee tehokkaasti hetken, sitten vielä imee ja imee, nielaisee harvakseltaan ja taas imee niinkuin haluaisi vielä lisää. Sama juttu, jos tarjoan toistakin rintaa. Ja nuo yösyönnit, eikö saa riittävästi maitoa päivällä? Usko tahtoo jo loppua, että oma maito enää riittäisi ja miten imetyksen sovittaisi kiinteiden syömiseen.

Kiitos jos pystytte auttamaan!

Vauvani on nyt 10kk. Ruokajuomaksi annan vettä, jota helteillä menikin aika runsaasti, nyt ei juuri lainkaan...
Vauvani imee maidot ruuan päälle, imetän myön ennen päiväunia (nukkuu kahdet) Tarvittaessa välissäkin, jos vauva haluaa, osaa jo itse ilmaista sen. Illalla unimaidot, sekä yöllä 2-3krt. Vastiketta ei saa. Vähitellen olen alkanut puuroon lisäämään riisimaitoa (Vauvallani on maitoallergia)
Miksi annat vastiketta ruuan yhteydessä? Uskoisin, että se saattaa lopettaa imemisen...
Jos lapsi kasvaa hyvin, en usko, että on puutetta mistään vitamiineistä tms,,, Ja maitohan on alle vuoden ikäisen tärkeintä ravintoa.

meillä aikalailla sama tilanne, vauva 7.5 kk. syö 5krt päivässä kiinteitä. ruokajuomaks pikku tilkka omaa lypsettyä maitoa. aterioiden välissä tissiä.
meillä syödään joka kerta vähän yli desi kiinteitä ja maitoa sen verran mitä haluaa ottaa. joskus pitää juksata juomaan mukista jos ei tissiä huoli..
mutta siis siitä tiiän oikeen maitomäärän ku koitan sitä aukiletta päässä että onko kuopalla ja jos on niin annan juotavaa.
olikohan vähän sekavaa tekstiä :D

Meillä 8kk ikäinen vauva ja itse teen niin, että imetän aina ensin ennen kiinteiden antamista. Eli vähintään sen 5 kertaa päivällä ja n. 3 kertaa yössä (:kieh: vois noi yösyötöt jo jäädä). Mutta joo, siis imetän, sen jälkeen tarjoan kiinteän ruoan jonka kanssa saa nokkamukista vettä jos tahtoo. Hyvin kasvaa :)

[QUOTE="Tiksu";22034026]
Miksi annat vastiketta ruuan yhteydessä?[/QUOTE]

Koska ei suostu juomaan vettä ollenkaan, ei ruoan kanssa eikä aterioiden välillä, sylkee pois. Kuitenkin selvästi tahtoo kesken syönnin hörpätä nestettä.

meillä 9kk:tta vanha ei tahdo juoda ruokaillessa, vettä olen nokkamukista tarjonnut siis. lapsi nukkuu kolmet unet päivällä vielä ja imetän aina ennen unia ja muutaman kerran yölläkin (nukkuu vieressä niin paha sanoa juoko aina vai käyttääkö vain tutina kun nukun itsekkin)..
Toki annan välillä muutenkin rintaa päivällä jos lapsi tahtoo. Oletan että ottaa tarvitsemansa maidon itse, en ole asiaa sen kummemmin pohtinut.

Yhteistyössä