8 kk:n

  • Viestiketjun aloittaja ""päikkärit""
  • Ensimmäinen viesti
""päikkärit""
Heippa vaan kaikille!

Onko tavallista teidän mielestä, että 8 kk:n ikäinen vauveli ei nuku kuin korkeintaan tunnin päikkärit...? Oon nimittäin yrittäny nukuttaa millon missäkin... nukahtaminen on vaikeeta ja herää vähintään tunnin kuluttua! Rasittavaa! Oon aina luullu, että alle vuoden ikänen nukkuis paljon, paljon enemmän...

Yöllä nukkuu kyllä about 11 h, tosin heräilee siinä välillä pari kertaa. Päivällä/illalla ei oo mitenkään erityisen väsyneen olonen.

 
Heidi
Meillä nukkuu vaihtelevasti 1/2 tuntia - pari tuntia, joskus lähemmäs kolmekin tuntia, enimmäkseen noita puolen tunnin ja tunnin unia. Sais kyllä enemmänkin nukkua... Oon jostain lukenut, että vauvat usein nukkuu levottomasti n. kahdeksan kuukauden ikäisenä. Eli varmasti ihan normaalia.
 
mimmi
Hei!

Täällä on kohtalotoveri. Kaikenlaista hommaa luulin minäkin tekeväni päikkäreiden aikaan, mutta luulin väärin, kun kaveri ei jaksa nukkua. Meillä ollaan nyt 10kk ja uni sen kun vähenee (päivällä), mutta tämä tahti alkoi siinä 8kk:n kieppeissä.

Meillä menee yöt suht samoin kuin teillä. Päivällä nukutaan n. 0,5h-1,5h kerralla. Vielä oon saanu nukkuun kahet unet (joista toiset aina lyhykäiset), mutta nyt aletaan olla jo siirtymävaiheessa yksiin uniin. ( Vaikka sitä sanotaankin että alle 1v:n pitäs nukkua kahet unet.) Iltaunille ei tahdo mennä yhtään aikaisemmin nukkui sitten yhet tai kahet unet päivässä...

Mutta ei kai kaikki sit tarvii niin paljon unta. Valitettavasti. Kahdet kahden tunnin päikkärit ja 12 tunnin yöunet oliskin ihan liian hyvää ollakseen totta ; )
 
hn
Meillä on nyt viikon päivät kans reilu 8kk ikäisellä tytsyllä ollut päikkärit lyhyenlaisia. Nukkuu n.1-1½h kaksi kertaa päivässä, kun ennen nukkui 2-3h. Mahtaa olla hampaita taas tulossa ja uudet taidot myllää mieltä, kun pätkii unta. Sama rumba meillä oli 5kk iässä, kun oppi kääntymään mahalleen ja samaan syssyyn tuli kaksi hammasta.
 
Äippä82
Meillä poika karvan alle 8kk ja päikkäreitä ei oikein nukkuisi. Kun saan nukahtaa nukkuu 1-1 1/2h aamupäiväälä ja iltapäivällä sellaiset korkeintaan tunnin unet. Yöllä nukkuu 11h ja herää muutaman kerran (hampaat) nukahtaa kyllä kun saa tutin suuhun.

Ajattelin ennen pojan sytymää, että sitten on aikaa touhuilla, mutta meillä ei ole koskaan nuo unet olleet pitkiä.
 

Yhteistyössä