8 kk ruokakateus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olkinalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

olkinalle

Aktiivinen jäsen
23.06.2007
8 642
0
36
Meillä ei piltit uppoa yhtään sen jälkeen poika 8 kk tajusi että muut, erityisesti isoveli, syövät erinäköistä ruokaa joka selvästi myös parempaa. Olen antanut mm. makaroonin palasia yms. ja niitä syö hyvällä ruokahalulla.
Onko kohtalotovereita? Mitä annatte vauvoille ruuaksi?

Meillä poika 9 kk on myös hyvin kiinnostunut muiden syömästä ruoasta, joten aina kun tarjolla on jotain vauvan vatsalle sopivaa, niin nuoriherra saa kokeilla. Ja innolla menee esim. mandariini, vaikkei aina niin makeaa/herkullista olisikaan. Siitä vain kokeilemaan, sitenhän oppii!

Meillä kanssa on jo jonkin aikaa "kerjätty" ihan kaikke mitä äiti ja isi syö. Makaroonia ja pastaa hinkuu heti kun näkee lautasella sitä olevan. Kurkku on herkkua :) vesimelonia tykkää syödä. jauhelihaa olen paistanut, ilman suolaa, ja antanut samalla kun mekín sitä syömme. Teenkin nykyään aika monet ruoat ilman suolaa, että voin sitten antaa pojallekin niitä. Lisään suolan omaan annokseen sitten lautaselle. Leipää tykkää syödä. Vauvahan voi syödä melkein kaikkea samaa kuin aikuinenkin, kunha ei ole kovin suolaista tai sisällä nitraattia tai sitä toista jonka nimeä en muista... :)

Sama peli!!
Poju täytti 7 kk ja joka istuu ruokapöydässä kanssamme ja suu käy koko ajan ja hirvee komentaminen kun hänen suuhun ei haarukka osu!!

En ole vielä antanut juuri mitään,korpun kouraan hälle kun syödään ite.Aika harjoittelua vielä nuo syömiset hälle,possu on vasta ruvennut uppoamaan ja seuraavaks koitetaan kala ja kana.Nauta ei sopinut...

Hyvähän se on jos haluaa maistella uusia makuja, toivottavasti meilläkin kun aika koittaa vaikkei isoja sisaruksia olekaan. Luin syksyllä artikkelin sormiruuasta, eli vauvalle annetaan ruokapöydässä (vauvan) nyrkin kokoisia suupaloja samoista ruuista mitä muu perhe syö, tietty valitaan vauvalle sopivia. Esim. ruisleipää, keitettyä porkkanaa, banaania jne. Mun mielestä kuulosti hyvältä. Soseiden syöttö lusikalla on artikkelin mukaan ihan vierasta mm. Etelä-Europaassa jossa aloitetaan kiinteät juuri noilla makaroonin paloilla =)

Yhteistyössä