8 kk syömiset??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jelly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jelly

Vieras
mitä teidän 8kk vanhan vaavelit syö? meillä tällä hetkellä menee:

aamupuuro+hedelmäsose
lounaaksi liha tai kasvissose(huonolla ruokahalulla)
lisäksi jälkkäriksi hedelmäsose tms.
iltapäivällä marjasose
iltapuuro
janojuomaksi vettä ja yöllä maito 2dl

niin eli menee huonosti noi lihasoseet, en tiedä mikä avuksi.mitä makuja ootte jo maistattanut? meillä kana, kala, kinkku, peruna, porkkana, riisi.. mitä muuta voisi jo antaa?

Aamulla aamupuuro
Lounas kasvissose tai broileria
Päivällinen lihasose
Illalla iltapuuro

Jos tyttö syö koko annoksen, niin annan vielä hedelmäsössöä jälkkäriksi (ettei jää nälkä). Ja tissiä joka välissä. Ruoan kanssa vettä mukista.
Tuo päivällinen on nyt ""uusi"" juttu ja jokaista ruokaa menee mielestäni ihan mukavasti, n. 1 dl / ruoka.

Ruokaa annan kaikkea sitä, mitä 8kk purkeissakin on. Kalaa en nyt ole antanut, kun epäilen sen aiheuttavan hässäkkäyön... Pitäisi testata uudestaan, kunhan saan voimia valvoa taas koko yön.

Aika paljon sinä jelly annat noita hedelmäsoseita. Meillä saattaa olla useita päiviä kun en anna niitä ollenkaan.

Meillä;

ysiltä maitoa vajaa 100ml, sitten n. tunnin päästä päikkäreille
puoleltapäivin liharuoka n. 1dl +maitoa mukista, joskus hedelmää/jogurttia/rahkaa lisäksi
kolmelta maitoa n.100ml, sitten päikkäreille
viiden aikaan puuro +maitoa/vettä mukista
kasilta kasvis/joskus 5kk pikkupurkki lihaa
ysiltä maitoa ja yöunille

yöllä n.2dl maitoa

Aamulla juodaan maito, sillä jos puuron antaa, ei syö liharuokaa kuin kahen kolmen maissa.
Illalla annan kasvisruoan, sillä kun puuroa kokeilin, heräili yöllä, ja maito piti antaa aikaisemmin.

Meillä poika söi tosi isoja määriä ruokaa aikaisemmin, mutta nyt tuon ehkä desin verran saa annettua. Tosi huono syömään nyt. Illalla syö onneksi hyvin, n. 2 pikku pilttipurkillista.
Täytyy yrittää taas kohta muuttaa ja kokeilla miten onnistuis se puuro aamulla ja illalla.
Minä olen ajatellut, että nyt vaan on semmonen ""kausi"" että syödään vähän. Tuntuu että liharuokaa ja puuroa ei saa kuin pari lusikallista alas. Mutta kaipa se syönti sitten taas paranee.
Luulis vaan että söis nyt enemmän, kun liikkuu niin paljon. Nälkä ei kuitenkaan tunnu olevan, vaikka (minun mielestä) syö huonosti, ja verrattuna aikaisempaan.

Poika 8kk

aamupuuro+hedelmäsose
lounaaksi kasvis-lihasose
välipalaksi hedelmäsose tai vauvan ""jugurttia""
päivällinen kasvissose
iltapuuro+imetys

syö yöllä 2-3kertaa vähän tissiä. Tiedän...siitä pitäis päästä irti.
Itse tehdyt kasvis-lihasoseet menee parhaiten alas, sekä puurot.

Meillä viikkoa vajaa 8kk syö suunnilleen näin:
aamupuuro + sekaan muutama lusikallinen hedelmäsosetta
liha/kalasose lounaaksi
liha/kalasose (tai pelkkä kasvissose) päivälliseksi
iltapuuro hedelmäsosesilmällä
aterioilla nokkamukista vettä ja rintamaitoa n. 5-6x päivässä

-mun omatekemissä soseissa lihapitoisuus pienempi kuin kaupan joten annan molemmilla pääaterioilla yleensä niitä

-kyllähän tässä iässä voi jo antaa melkein mitä vaan, meillä käytössä peruna, porkkana, maissi, kesäkurpitsa, parsakaali, kukkakaali, palsternakka, bataatti, riisi, possu, nauta, kana, lohi, sei, viljoista kaura + ohra ja melkein kaikki kaupan marja- ja hedelmäsoseet on kokeiltu. Olen laittanut soseisiin jo vähän yrttimausteitakin varovasti.

7 1/2-kuinen pulleahko vauvamme syö:

aamupuuron (luumu)
liha- / kasvissose
liha- /kasvissose
iltapuuro (marjaa)
janojuomaksi vettä ja rintamaitoa

Yleensä tökkii toinen noista päiväsoseista, puuroa syö hurjan paljon. Hedelmää annan kerran päivässä, jos ei lämmin ruoka maistu (jälkkäriksi). Lihaa noissa soseissa on tosi vähän, mutta siis nautaa, kalaa ja kanaa. Kasviksista ihan kaikkea (no ei nyt lanttua tai pinaattia...). Riisiruoat ei oo kivoja (en tiedä miksi), kukkakaali on namia. Kaikki menee, mutta välillä vain muutama teelusikallinen. Tuntuu, että ruoassa pitää olla jo makua!

Tyttö 9kk syö:

* klo 7 puuroa iso annos (vispipuuro ykkönen)
* klo 11 lihasose ite tehtynä + raasteena kurkkua tai porkkanaa
* kello 15 kasvis/broilerisose
* kello 18.30 iltapuuro
* vielä mennessä unille noin kello 20 vetäisee pari desiä velliä (valmisvellit) pullosta.
Kaiken kukkuraksi yöllä menee noin desi velliä!!! Siis lähes joka yö, pari poikkeusta on onnkesi ollut.
Korviketta ei suostu ottamaan lainkaan, eli siksi velliä. Joskus menee alas, jos olen sekoittanut velliin korviketta. Imetys lopetettu ihan vasta töihin paluun vuoksi.
Tyttö syö mielettömän hyvin, silti meko sirppana. Paino tuskin vielä ihan 8kg... Mutta eläväinen typykkä on, joten kai sitten kuluttaa niin paljon. Tosiaan kaikki ruuan on mennneet alas, joten ei mitenkään ronkeli.

Niin joo, voinhan itsekin vastata tähän ap:n kysymykseen, poitsu on 7,5kk.
aamulla puuro,hed.sosetta,tuttelia
lounaalla kasvissose,tuttelia
välipala marja/hed.sose,tuttelia
päivällinen liha/kala/kana-kasvissose, hed.sosetta,tuttelia
iltavälipala tuttelia
iltapuuro, tuttelia

Lisäksi vettä tarpeen mukaan.

Huh!
Ajattelinkin että ollaanko ainoita joilla on 6 ateriaa päivässä.
Mennään Ulpun kanssa aika samoilla ruoilla, paitsi että meillä eka välipala on pelkkää tuttelia ja hedelmäsose annetaan siinä iltavälipalana...onkohan silläkään mitään merkitystä, että miten päin sen antaa???
Mutta kuitenkin meillä vissiin syödään siis normaalia enemmän kuin muilla.

poika ens viikolla 8 kk ja meilläkin viisi ateriaa, joista kaksi puuroa (aamu ja ilta), lihasose/kalasose ja iltapäivällä kasvissose, välipalana hedelmää tai jugurttia. Lisäksi imetän noin 6 kertaa eli aterioiden päälle ja aamulla joskus ennen puuroa vielä.

Joo, minäkin ajattelin jo, että vähemmän on muilla aterioita =) Mutta kenellä vielä maitoa riittää omasta takaa, niin varmaan sitten antavat tissiä ruokien välillä?

Meillä jää just ja just liian pitkä väli päivällisen ja iltapuuron väliin, että ei voi liikaa silloin antaa syötävää, mutta ilmankaan ei pärjää puuroon asti, joten olen antanut sitten vaan tuttelia.

Poitsu on hoikka, joten siksikin yritän tuputtaa tuota sapuskaa 3-4 tunnin välein. Paitsi yösyömiset on lopetettu jo jotain 3-4 viikkoa sitten.