8 v. tytön pissaamisongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 8vee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
8

8vee

Vieras
Eli siis 8-vuotiaalla tytöllä on jonkunlainen ongelma pissaamisen kanssa. Varsinkin iltaisin, kun on menossa nukkumaan, ramppaa vessassa monta kertaa ja sanoo että "tuntuu, että pissa tulee", mutta kun menee vessaan, mitään ei tule. Samaa ongelmaa on ollut joskus päiväsaikaankin, mutta erityisesti se tulee illalla, siis joka ikinen ilta sama juttu. Tämä on jatkunut jo pitkään ja tyttö on käynyt äitinsä kanssa lääkärillä asian takia, mutta ilmeisesti siitä ei ole ollut mitään apua. Kuulostaako yhtään tutulta, olisko kenelläkään ollut samanlaista ongelmaa? Kotikonstit tytön auttamiseksi ovat aika vähissä tällä hetkellä. Olen yrittänyt puhua tytön isälle, että veisi tytön lääkäriin uudestaan. Tyttö ei siis ole minun lapseni, mutta kuulun perheeseen.

Eräällä lapsella oli jokin bakteeri mikä aiheutti samanlaista ongelmaa. Tyttö kävi pissakokeissa parikin kertaa ennen kuon ongelma ratkesi. Antibiootit taisivat tepsiä. Tai onko jotain huolia ja pissaamisesta tullut sen takia huoli.

Itselläni oli lapsena samankaltaisia oireita ja samoin on siskoni 9-vuotiaalla lapsella tällä hetkellä.

Omalla kohdallani mitään varsinaista syytä ei koskaan löytynyt. Luulen, että omassa tapauksesssani oireilu johtui juuri tietynlaisesta herkkyydestä erilaisille tuntemuksille ja jännittämisestä. Itse asiassa vielä nyt 30-vuotiaanakin usein tuntuu varsinkin nukkumaan mennessä, että pitäisiköhän vessaan mennä vai ei ja pöntöllä huomaa, että ei sieltä mitään taaskaan tullut :)

Myöskään siskoni tyttären kohdalla vikaan ei ole löydetty lääkärin luona apua, ja oireilu kuulemma vaikuttaa helpottavan pikkuhiljaa.

Lääkärin luona kannattaa varmasti tehdä mahdolliset testit, mutta vaikka sieltä varsinaista syytä ei löytyisi, niin tämä harmillinen vaiva voi hyvinkin helpottua.

Luultavasti vain hermoilee sitä nukkumaan menoa, että taas alkaa pissattaa ja mitään ei tule ja niin saa sitten tunteen itselleen. Minä olen sellanen että kun olen johonkin tärkeään menossa ja vähän hermostuttaa, käyn sata kertaa vessassa ennen lähtöä, eikä sitä nyt loputtomiin saa edes vähää tulemaan, se on vain lopetettava vaikka kuinka tuntuu että on vessahätä.

Yhteistyössä