8kk ja korvikkeeseen siirtyminen, minkälaisesta systeemistä juottais

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inhorealisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Inhorealisti

Jäsen
09.12.2005
345
0
16
Ongelma on seuraavanlainen. Poika viikkoa vaille 8 kk ja on kuukauden verran syönyt nyt tosi harvoin päivällä (aamulla, päivällä kerran ja illalla). Yöllä kyllä syö 2-5 kertaa, mutta tästä huolimatta mulla on maito nyt tosi vähissä. Tuntuu, että sitten illalla maistuis vaikka kuinka paljon, mutta rinnoissa ei enää ole tarpeeksi.

Olen nyt ajatellut sitten lopettaa imetyksen ja siirtyä korvikkeeseen. Pulloa, jossa silikonitutti, en saanut eilen ottamaan. Poika vaan pureskeli sitä. Vai eikö sitten korvikkeen maku miellyttänyt? Eli koittaisinko luonnonkumituttia, vai voiskohan jo antaa nokkamukista? Onko jollain kokemusta Nuk:in siitä mukist, jossa on se pehmeä nokka?

Mitä mieltä muuten olette, tarviiko tuon ikäinen vielä ihan normi tuttipullon, että saa imeä? Vai olisko sitten se nokkis? Jotain missä säädettävää virtaustakin vissiin olemassa, vai?

Helppikää, please :/

Meillä ei poika ymmärrä taikamukien päälle, mut Nukin pullosta juo luonnonkumisen nokan kanssa. Niitä voi ostaa erikseen ihan tavan kaupoista. Sellanen Nukin oma nokkapullon nokka on vielä testaamatta, mut siitä ei imetä... Todennäkösesti siis pelittää meidän osalta matkoilla, kun tarvii hörpyttää vettä. Pitäskin kokeilla miten siitä juominen sujuu.

8kk ikäselle en välttämättä opettas enää tutista juomista, mut taikamukit on ihan hyvä idea. Miks ei sellanen Nukin oma nokkapullokin, siis se missä on kuminen puolipehmee nokka. Kokeilemalla selviää mistä teidän lapsi tykkää. Tottuminen voi hetken aikaa kestää, mut sitkeällä tarjoamisella, varsinkin jos lopetat imetyksen, saa kyllä tuloksia aikaan. Korvikkeen makuun voi yrittää totuttaa myös sokeroimalla tutin tai jopa laittamalla hieman siihen korvikkeeseen alkumetreillä... Meillä se oli toimiva keino, kun erikoiskorvike kyseessä ja maistuu pahalle.

Se Nukin luonnonkuminen nokka, joita voi erikseen ostaa, on mun mielestä hyvä sellaselle, joka haluu vielä imeä eikä hokaa taikamukien päälle. Suosittelen kokeilemaan varsinkin, jos nokkamukille opettaminen ei onnistu. On askel lähemmäs nokkamukia, mutta lapsi saa samalla tyydyttää imemisen tarvettaan.

Nokkamuki ehdottomasti ei kannata enää tuttipulloon opettaa . Alussa voi olla hankalaa ja kestää ennenkuin oppii ja kannattaa myös kokeilla erilaisia nokkia niihin mukeihin . Meillä oli sellainen Mam:in pehmeä" nokka" ensin pullossa . Sen jälkeen siirryttiin nokkamukiin (Ainu).

Nokkamuki tai tavallisesta mukista hörpyttämällä. Meidän kuopus ei koskaan huolinut tuttipulloa, eikä nokkista, joten opetin pojan juomaan lasista, hörppimällä. Vaikka poikaa imetettiin 1½ vuotta, hän osasi myös juoda kupista ja syödä itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Se Nukin luonnonkuminen nokka, joita voi erikseen ostaa, on mun mielestä hyvä sellaselle, joka haluu vielä imeä eikä hokaa taikamukien päälle. Suosittelen kokeilemaan varsinkin, jos nokkamukille opettaminen ei onnistu. On askel lähemmäs nokkamukia, mutta lapsi saa samalla tyydyttää imemisen tarvettaan.

Onko siinä sitten joku samantapainen "lukko" kun Mam:in taikamukissa. Siitäkin muuten yritin tarjota, mutta NO! Vettä ottaa kyllä syödessä siitä, mut maito ei kelvannut.

Tuo nukin nokkako sopii sitten ihan pulloon kuin pulloon?

Vielä kysyn mielipidettä sellaiseen. Että tuleekohan liian paljon muutoksia, jos tässä samassa tassuttelis yösyönnit pois? Vai hoksaisko poika, että tissistä juotiin yöllä, mut kun on eri syömismeiningit nyt, niin niitä ei harrasteta yöllä?

Alkuperäinen kirjoittaja H Moilanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:

Onko siinä sitten joku samantapainen "lukko" kun Mam:in taikamukissa. Siitäkin muuten yritin tarjota, mutta NO! Vettä ottaa kyllä syödessä siitä, mut maito ei kelvannut.

Tuo nukin nokkako sopii sitten ihan pulloon kuin pulloon?

Se sopii Nukin pulloihin, muihin sopivuudesta en tiedä. Ei siinä mitään lukkoa ole... Nokan kärjessä vaan sellatteet viillot, mistä neste tulee imiessä. :)

Yhteistyössä