9-10 kk kanssa puuhailut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttumaaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minttumaaria

Jäsen
02.06.2007
266
1
16
Mitä puuhailette 9-10 kk vanhojen lasten kanssa näin kesällä? Pyöräilettekö niin että lapsi istuu pyöränistuimessa, leikittekö jo hiekkalaatikolla vai kotona sisällä? Onko teidän lapsella jo kavereita vai viettääkö suurimman osan ajasta äidin ja isän kanssa?

Minkälaisia virikkeitä tämän ikäinen tarvii? Vai vietättekö ihan tavallisia kotipäiviä, jolloin lapsi on mukana kotitöissä seuraamassa ja itse "puuhaamassa"?

Mielenkiinnosta kuulisin muiden elämästä!

Meillä ollaan aika paljon ulkona, hiekkalaatikolla kolistellaan leluja yhteen.. keinutaan vauvakiikussa ja yhdessä, käydään kaupassa, kirpparilla tms. Aloitellaan pyöräilyä. Naapuruston muita vauvoja tapaillaan, meidän 10kk tykkää kovasti katsella isompien leikkejä, ja varsinkin koirien!

Meille nämä ovat ihan tavallisia kotipäiviä, toki siivouksissa ja ruuanlaitossa heppu on sivustaseuraajana. Sitä tehdään, mistä lapsi nauttii. Omien vanhempien seura on kyllä parasta, mutta esim. yksi tuttu täti on tosi ihana heti naurattaa kun hänet näkee.

Tavallista arkea vietetään, käydään kaupassa ja kävelyllä, puistossa keinumassa. Puuhaillaan kotona, lapsi leikkii ja könyää ympäri asuntoa tutkimassa, kuunnellaan lastenlauluja ja katsellaan muksu-karaokea. Otan tytön keittiöön syöttötuoliin natustamaan kurkkua kun teen ruokaa. Mies ja tyttö lähtevät yleensä iltapäivästä kahdestaan ulos ja mä jään kotiin hetkeks tekemään omia juttujani.

Meidän vanhempien kanssa lapsi pääsääntöisesti viettää aikaa. Mummolassa käydään kerran viikossa, lapsen tädit ja eno käy myös viikoittain kylässä. Mun ystäviä lapsineen käy välillä kylässä, varsinaisia kavereita ei hällä kuitenkaan vielä ole. Tykkää myös kovasti katsella kun isommat leikkivät.

Kuumimmat

Yhteistyössä