9,5 kk:n yöt...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä vain

Vieras
Heipparallaa!

Onkohan kellään muulla samanlaisia öitä kuin meillä....hampaatkin varmasti osasyynä mutta yöt on muuttuneet ihan hirveiksi. Poika tosiaan nyt 9,5 kk. Ei koskaan poika ole ollut kovin hyvä nukkumaan mutta joskus meni jo niin että vain yhden kerran heräsi yöllä.

Voisiko joku ""ystävällinen sielu"" kertoa vielä miten unikoulu toimii? Siis ei tassujutut koska niistä ei apua ole meillä. Kun alkaa yöllä huuto kauanko odotetaan että mennään ""avuksi"" jne.

Meillä poika menee aika tarkalleen yhdeksän aikaan illalla nukkumaan. Herää ensimmäisen kerran jo noin puolen yön aikaan ja siitä eteenpäin saattaa heräillä tunninkin välein aamuun asti. Rauhoittuu yleensä sillä kun laittaa tutin suuhun ja peittoa paremmin. Välillä nukkunut ""peräti"" kahden tunnin pätkiä. Nälkään ei voi herätä kun syö jo niin hyvin, joskus tosin olen yöllä väsyneenä saanut rauhoittumaan maitopullolla. Tää alkaa olla todella väsyttävää, nyttenkään en jaksanut lähteä ulkoilemaan kun olen niin poikki. Alkaa elämä tuntua aika rankalta...unettomuus vaikuttaa kaikkiin elämänalueisiin.
Päikkäreitä nukkuu noin 1,5-2,5 tuntia päivässä.
Miten ihmeessä tuon poitsun sais nukkumaan yönsä.

Help!

Meillä on nyt 9kk ikäinen tyttö. Samalla lailla herättiin ennen kuin teillä, mutta sitten vierotettiin tutista. Siinä hommassa kesti kolme iltaa/yötä ja tutti oli historiaa. Tyttö kyllä huusi tuttia, mutta vaikka kuinka raasto sydäntä kuunnella sitä huutamista niin sanon että nyt on paljo mukavammat yöt tyttärellä ja meillä vanhemmilla.
Aina kun huuto alkoi niin kuunneltiin hetken aikaa, ehkä noin 5-10min ja sitten mentiin laittamaan peittoa päälle ja samantien pois huoneesta. Samaa rataa jatkettiin ja pian tyttö huomasi ettei tuttia saa vaikka kuinka huutaa ja nyt nukutaan läpi yön.

Minun vauvani on nuorempi, 6,5kk, mutta samanlaista meilläkin nykyään. tuttia saa olla koko ajan laittamassa yön mittaan ja välillä ei meinaa millään rauhottua uudelleen nukkumaan. Kysyisinkin tuosta tuttihommasta, kannattasko jo näin pientä vierottaa?? Vauvalla on myös unilelu, jota pitää lähellä nukahtaessaan. Saattaisikohan tosiaan auttaa jos koko tuttia ei ois, ni ei vauva vaatisi sitä joka puolen tunnin välein kun tippuu...

Siis meillä vierotettiin suunnilleen tossa 6kk ikäisenä tutista. Meillä ei ollut mitään unikaveria eikä olla annettu vieläkään ja mitä aiemmin alat vierottaa tutista niin sitä helpommalla pääset. Kannattaa sitten kunnolla asennoitua vierotus hommaan eikä sitten lipsuta =) Se on hermoja raastavaa hommaa mutta sitten kyllä palkitsee kun siitä on päästy. Jos vielä haluaa niin voihan sitä päivällä antaa lutkuttaa jos tuntuu että kaipaa imemistä mutta meillä se jäi ihan kokonaan samalla pois. Nyt ei enää ees huoli koko kapistusta. Jos meinaatta alottaa vierotuksien niin voisin luvata/vannoa että alle viikko siinä menee...

Yhteistyössä