Hae Anna.fi-sivustolta

1. Anna.fi:n keskustelut siirtyvät Kaksplus.fi:n alle 1.12.2020.

Tästä syystä käyttäjätunnukset lakkaavat toimimasta. Voit luoda uudet tunnukset Kaksplus.fissä osoitteessa keskustelu.kaksplus.fi/register

Tervetuloa edelleen keskustelemaan kiinnostavista aiheista osoitteeseen keskustelu.kaksplus.fi

Ystävällisin terveisin,

Annan toimitus
    Dismiss Notice

9 viikkoa kuumetta ja nivel/lihaskipuja

Viestiketju osiossa 'Klinikalla' , käynnistäjänä suris, 09.10.2012.

1. suris Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa! Pyydän teiltä apua,jos jollakulla tai jonkun tutulla olisi ollut samanlaisia oireita. Elikkä mulla alkas nyt yheksäs viikko kun oon "flunssassa". Lähes joka päivä on ollut lämpöä. Mittari näyttää 36.9-37.3,mutta kun normilämpö alle 36 niin oon ihan raato.Lisäksi heti kun tuo lämpö noin nouseee niin tulee myös nivelkipuja/lihaskipuja. Noiden takia on ihan voimaton olo,enkä siis ole moneen viikkoon tehnyt muuta kuin maannu ja lukenu/kattonu töllöö ja surffaillu läppärillä. Pää tässä alkaa hajoomaan.

2. mene lääkäriin! Vierailija

3. suris Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Oon käyny viime ja tällä viikolla lääkärissä,joitakin verikokeita on otettu,mutt ei niissä mitään näkyny..tulehdusarvotkin alle viidestä kymmeneen..Sanoivat että on virusperäistä.

4. helenashemu Vierailija

Hei viruksen saanut!

Minullakin on alkamassa viides flunssaviikko. Välillä on ihan voimaton olo, hikeä pukkaa ja toisinaan taas palelee. Pientä lämpöilyä. Kävin jo minäkin lääkärissä crp 10, seuraavalla viikolla 6. Viime viikolla oli huono olo parina päivänä jo melkein oksetti. On kuulemma paljon sairastuneita, ja tauti on viruspohjainen. Lihaksia särkeilee ja välillä on kurkku kipeä. Nuha jo parani, mutta sitten se tuli takaisin. Koetetaan vaan kestää. Ollaan sitten taas yhdestä kohtaa vahvempia.

5. fgb Vierailija

Mitä luultavimmin lääkärisi on oikeassa. itsekin sairastin jonkun todellapitkän flunssan kaltaisen taudin. niihin kun ei lääkettä ole, niin ei auta kuin kärsiä ja levätä AINA kun mahdollista. Ja huolehtia erityisesti sairaana ollessa hyvästä syömisestä. Turha arvailla mistä voi olla kyse, sillä viruksia on niin paljon eikä virusviljelyjä tehdä kovinkaan helposti. Silloin vain, kun on selkeää hyötyä siitä.

tiedä sitten olenko sairastanut saman taudin kuin sinä, mutta oireet ainakin sopivat. Sitten vielä tercehtymisen jälkeenkin tuli välillä muutama päivä oireilua ja pikku hiljaa meni ohi. Posionteotulehduksen sain jälkitautina, siihen onneksi sitten oli jo lääkkeitäkin saatavilla.

6. suris Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    ja jatkuu vain. olin viikon lomalla kotona ja oireita ei ollut,töihin palatessa ja muutaman tunnin päästä alkoivat nivelkivut.. ei jaksaisi enää yhtään.

7. Läpikäynyt Vierailija

En yleensä jaksa kommentoida täällä tai yleensäkään missään keskustelupalstoilla, nyt kuitenkin tuon rumban kokeneena kehottaisin vakavasti pohtimaan mahdollisia sisäilman puhtauksia työpaikallasi.

Itselläni kokemuksia täysin vastaavasta, lopulta sairaalaan viikoksi ja vuoden kortisonikuuri päälle. Nyt muistona enää välittömästi punaiseksi muuttuvat silmät sisätiloissa, joissa epäpuhtauksia.

Onko työpaikallasi muita millään tavalla oireilevia tai sairastelevia?

8. suris Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Kiitos sulle kun vastasit!Jos vielä tääällä lueskelet,niin mikä oli se viimeinen "niitti" että sairaalaan jouduit?
    Olin muutaman vuoden töissä homeisessa rakennuksessa.Sen tilalla on nyt kolmatta syksyä ollut uusi rakennus.Lääkäri väittää ettei niin uudessa rakennuksessa voi olla esim. hometta. kuitenkin oireeet tulevat itselläni aina töissä ollessa. tästä uudesta rakennuksesta mitattu myös jossakin välissä,että siellä olisi voc-yhdisteitä.. työkavereissa melkein kymmenisen henkilöä jotka oireilevat myös,kukin tavallaan.lisäksi näistä monella joku harvinaisempi sairaus tullut parin vuoden sisään..

9. Läpikäynyt Vierailija

Moni pitää näitä sisäilman epäpuhtauksia, sekä niistä johtuvia sairasteluita hölynpölynä. Itse kaiken kokeneena olen toista mieltä.

Omalla kohdallani 13 viikkoa kestänyt pieni lämpöily, sekä jatkuvasti pahenevat nivelkivut määriteltiin monin eri tavoin. Otettiin sikainfluenssatestit, borrelioositestit, legioonalaostautitestit, reumatestit, kaikki. Ei mitään löytynyt.
    Samaan aikaan oli juuri revitty seinät auki työpaikallni vanhassa rakennuksessa, jossa jo nenälläkin kykeni haistamanaan ummehtuneen homeen hajun. Pian tämän jälkeen remontin alkamisen jälkeen oireilu alkoikin. Samoin alkoi oireilu monella muullakin työtoverilla ja sairaslomia alkoi tippumaan milloin mistäkin eri sairaudesta.

Omat oireet pahenivat ja hakeuduin lopulta eri erikoislääkärien vastaanotoille, kun työpaikkalääkäri sitä kehoitti.
    Oireet olivat siinä vaiheessa sitä tasoa jo tuolloin, että en saanut itse pestyä hiuksiani (olkanivelet), en avattua oven lukkoa (ranteen nivelet), en noustua edes enää sängystä yksin ilman itkua kivusta (alaraajojen nivelet). Silmät olivat kirkuvan punaiset koko tämän ajan niinikään.

Minut lähetettiin kiireellisenä reumasairaalaan, koska epäilivät vaivaani johonkin sensuuntaiseen. Siellä olin viikon. Mitään reumaan viittaavaa ei löytynyt. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat testit otettiin.

Sairaalassa aloitettu kortisonikuuri alkoi purra kuitenkin ja lopulta viikon kuluttua oln jalkeilla taas. Koskaa mitään diagnoosia ei voitu kirjoittaa.

Omat epäilyni sisäilmasta jakoi mielipiteet lääkäreidenkin kesken. Osa tyrmäsi täysin, osa lähti tutkimaan asiaa tarkemmin. Itse olin jo tehnyt työsuojeluun ilmoituksen asiasta (olin tuolloin esimiehenä ko paikassa ja koska lähes koko henkilökunta oireili ja sairasteli myös, katsoin tämän toimenpiteen olevan ainoa vaihtoehto) ja mittaukset sairaalassoloni aikana oli aloitettu.

Lopputulos oli, että sisäilmasta todettiin löytyneen suuret määrät erilaisia homeita ja toksiineita.

En koskaan palannut kyseiseen rakennukseen töihin.

Toivottavasti omalta kohdaltasi olet jo löytänyt syyn?

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri