9 vuotiaan pojan itkemisestä...onko tuttua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Henrietta

Aktiivinen jäsen
23.07.2004
8 078
0
36
Mä en tiedä miten tuosta esikoisesta on tullut kauhean herkkä.Saattaa itkeskellä ihan yhtäkkiä eikä osaa sanoa syytä.

Pienikin vastoinkäyminen niin itku tulee välillä ei edes tarvitse tapahtua mitään,itkee vaan...on neuvoton olo kun en tiedä mikä on ja miksi käyttäytyy tuollain:(

Onko tuttua?

ennen ei siis tällaista ole ollut,nyt kesällä alkanut.

Toiset vaan on herkkiä. Itekin oon aina tippa linssissä esim. Kelassa tai pankissa (vaikkei oo tosiaan mitään syytä) :'( |O

Tosin voihan olla, että joku asia painaa sitä. Onko sen elämässä tapahtunu suuria muutoksia? (esim. kaverit vaihtunu, vanhemmat eronneet, joku kuollut, yms..)

Josko alkaa murkkuikä lähestyä ja hormoonit sotkee tunnelmat???
Tietysti kannattaa kysellä josko joku painaa mieltä, onko perhepiirissä tapahtunut jotain muutosta ( sairaus, ero, sisarrusten syntymä tms ).

Taitaa kuulua osin ikään. Meilläkin on ihan käsittämättön pian 9 täyttävä poika. Just tuota huomiohakuista itkeskelyä. Koita antaa paljon huomiota. Meillä auttaa kun joka ilta luetaan rauhassa sylikkäin ja aamulla poika tulee kainaloon kun isi on lähteny töihin. Mä siten ipsin siitä ylös kun poika on nukahtanu.

Koulussa kaikki on hyvin.isä on kyllä paljon pois ollut koko kesän.ja jonkun verta meillä oli alkukesästä sanomisia miehen kanssa.Poika kysyikin että mikset eroa iskästä :'(

Nyt kaikki ollut ookoo kuitenkin paitsi mies paljon pois.Taitaa sitten ikävöidä iskää.

Hormonijututkin varmaan vaikuttaa,hälle on tullut finnejä sillointällöin:)

Meillä oli koulukiusattu ja ihmeteltiin samanlaista käytöstä, kunnes tuli ilmi. Nyt kesällä ollut ihan eri poika ja onneksi uusi koulu syksyllä :) Oisko jotain isompaa kränää kavereiden kesken tms?

Joo. Mä luulen että kuuluu ihan ikään. Osiltaan tietty varmaan onkin sitä isänikävääkin.
Mutta meillä toi likka on jo pari vuotta ollu tollanen enempi itkuherkkä ja finnejä ilmestyy kanssa sillontällön.
(täyttää muuten tänään toi meiän esimurkku jo 11v!!)

Että eiköhän tässä olla niitten myrskyisien teinien äiteitä, kuules.. :/ :hug:

Mun poika täyttää kohta 9v ja on aina ollu tosi herkkä. Pienikin vastoinkäyminen tai omasta mielestään epätäydellinen suoriutuminen mistä tahansa,niin tulee itku. Toiset vaan on herkkiä. Tosin hyviä puolia on et poju on aina auttannut muita, hoitanut pienempiään pihassa,on tosi kohtelia, halaa paljon yms. Kyllähän tuosta sit kärsiikin välillä, mut luojan kiitos kaikki ei oo samanlaisia tässä maailmassa, vaan jokaiselle on paikkansa.

meillä 9v. poika, joka pienempänä itkeskeli herkästi, muttei enää vuosiin. Jos nyt alkaisi itkuiseksi, puhuisin niin kauan, että saisin jonkilaisen selvyyden, mistä johtuu. Voihan pienen mieltä painaa jokin "harmitonkin", mitä ei välttämättä itsekään tunnista tai osaa puhua sanoiksi. Anna paljon huomiota ja välitä turvallisuuden tunnetta ja tosiaan juttele paljon, jos saisit jotain irti lapsen ajatuksista ja tunteista.

Yhteistyössä