9kk:n ikäisen yöhuudot ja heräilyt! Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä ihmettä tämä on?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä ihmettä tämä on?

Vieras
Onko kohtalotovereita?

Meidän "vauva" 9,5kk on alkanut muutama viikko sitten huutamaan ja itkemään yöllä. Ennenkin heräili, mutta nykyään itkee ja karjuu todella kovasti. On oppinut reilu pari viikkoa sitten konttaamaan ja hampaita puhkeaa tasaisella tahdilla. Kaikenlaista uutta oppii jatkuvasti, mutta ei meillä aiemmin ole tällaista ilmennyt.

Mistähän ihmeestä voi olla kyse? Milloin vien lapseni lääkäriin? Kertokaa onko tämä ihan vain kehitykseen kuuluvaa vai onko syytä hankkia apua?

Päivällä lapsi on iloinen ja touhukas, mutta ne yöt.... alkaa voimat loppumaan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:
Tuohan on se eroahdistusikä. Olisko sitä. Ja siihen päälle vielä kaikki uudet asiat jne.

Olen tätä itsekin miettinyt... En vain tiedä, että ilmeneekö se juuri näin... Toivottavasti "vain" eroahdistusta ja pian ohi menevää. :( On aika raskasta. Varsinkin, kun meillä jo useamman kuukauden ollut huonoja öitä.

Meillä ihan sama juttu, poika nyt 10kk, on heräillyt ennenkin mutta 9kk iässä alkoi yhtäkkiä karjua hirveällä volyymillä herätessään öisin... taitaa olla ihan normaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja tuttua:
Tuohan on se eroahdistusikä. Olisko sitä. Ja siihen päälle vielä kaikki uudet asiat jne.

Olen tätä itsekin miettinyt... En vain tiedä, että ilmeneekö se juuri näin... Toivottavasti "vain" eroahdistusta ja pian ohi menevää. :( On aika raskasta. Varsinkin, kun meillä jo useamman kuukauden ollut huonoja öitä.

Jaksamisia. Meillä nukuttiin 2 vuotta todella huonosti :( Ja sitäkin ennen 1,5v suht huonosti. Kyllä meinas välillä järki lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja esikon äiti:
Meillä ihan sama juttu, poika nyt 10kk, on heräillyt ennenkin mutta 9kk iässä alkoi yhtäkkiä karjua hirveällä volyymillä herätessään öisin... taitaa olla ihan normaalia.

Oih, ihana kohtalotoveri. :) On todella helpottavaa kuulla, että muillakin saman ikäisillä vastaavaa oirehdintaa. ;) Ehkä tämä on vain vaihe ja menee joskus ohi...

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Minkälaiset nukkumajärjestelyt teillä on? Kuka nukkuu missäkin?

Perhepedissä pötkötetään. Alusta asti näin ollut. Paitsi ihan vastasyntyneenä nukkui korisängyssä ihan meidän sängyn vieressä.

Tiedän, että omaan sänkyyn siirtyminen saattaisi helpottaa, mutta juuri nyt ei ole voimavaroja mihinkään uuteen...

Siskonpojalla oli mun mielestä myös tuollasia ihme kohtauksia, että heräs oikein karjasemalla. Heräili 3-15 kertaa yössä... Saatiin se loppumaan loppuen sillä, että aina ku heräs, oli samat uudelleennukuttamisrutiinit.. Mutta toisaalta musta tuntuu, että pojan ikä vaikutti myös. Kypsyi vähän ja huutaminen jäi, samoin vihdoinkin jokaöinen heräily.

Perhepedissä pötkötetään. Alusta asti näin ollut. Paitsi ihan vastasyntyneenä nukkui korisängyssä ihan meidän sängyn vieressä.

Tiedän, että omaan sänkyyn siirtyminen saattaisi helpottaa, mutta juuri nyt ei ole voimavaroja mihinkään uuteen...

Eiku päinvastoin :D Älä siirrä omaan sänkyyn. Mä olen suuri perhepedin kannattaja. Mietin vaa tota eroahdistusjuttua mitä joku mainitsi, että voisi olla jos ette nuku lähekkäin.

Eiku päinvastoin :D Älä siirrä omaan sänkyyn. Mä olen suuri perhepedin kannattaja. Mietin vaa tota eroahdistusjuttua mitä joku mainitsi, että voisi olla jos ette nuku lähekkäin.

Minäkin pidän tärkeänä, että "poikanen" on lähellä "emoa". :) On sopinut meille hyvin. Nyt näiden yöhuutojen myötä olen saanut neuvoja siirtää omaan sänkyyn, vaikkei sekään välttämättä toimi.

Yhteistyössä