9vuotiaan lapsen kanssa elämää(R.A.Si.T.TA.V.A.A)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ninni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"ninni"

Vieras
ei halua kouluun,koulussa on tylsää. oli salaa kääntänyt mun kellon ajan 30min taaksepäin(myöhästyis koulutaksista). isä vei pienemmän sisaruksen hoitoon lähtiessä töihin, 9v roikkui kiinni pienemmässä,yritti estää ettei tämä lähde ja sitten kun totesimme että xxxxx lähtee isän mukana, koska muuten kouluun menosta ei tule mitään. 9v: paskat, te ootte iha paskoja ette anna edes mahdollisuutta.

toi erityislapsi kiusaa ja tappelee siskonsa kanssa joka päivä,yllyttää sitä ihme härdelliin,aamulähdöt on yksinäänkin haastavia ja jos pienenpi jää kotiin yllyttää isompi tätä karkaamaan aamulla ja joudun kantaa isomman koulutaksiin (tää on nähty monesti).

mitä tekee 9vuotias, no tottakai uhkaa riehua koulussa!

sen jälkeen lapsi kuppasi lukemassa aku ankaa vaikka piti mennä hammaspesulle ja aamupalalle,lopulta hain lapsen, mut ei mitään omaa toimintaa taaskaan, pitää lähes taluttaa paikasta toiseen.

sit saatkin kuulla olevasi vitun saatanan paska!

ja muuta tyhmää juttua.

jos toi lapsi olis jonkun muun ni mä muuttaisin pois kotoolta, vuodesta toiseen soittaa suutaan kuin teini ja riehuu kuin pahimmassa uhma-iässä oleva. joissaki asioissa käsitys kyky tuntuu olevan alhaisempi kuin 4vuotiaalla veljellä. Mutta pitäisi olla älyllisesti tutkimusten mukaan normaalitasolla, joten ymmärtää kyllä.

lapsella vuotaa nenä. istui ruokapöydässä-> heitti penkin nurin-> vittuu iks mä en saa mitään lääkettä tähän räkätautiin. auuu ton penkin takia mua sattuu jalkaan. (ite kaatoi penkin). nyt makaa sohvalla ja suoraansanottuna teko ulisee(en voi pukee,en voi lähteä kouluun,auuuuuu). sitten kun en kiinnitä huomiota niin häsää ja väsää kaikkee mitä ei oikeasti kipeällä jalalla tee,jos menen samaan huoneeseen alkaa huutaa auuu sattuu. (ei satu oikeesti,koska toi on sellanen että itkee jos itikkä pistää ja nyt vaan huutaa au,jos näkee minut)

mun tekis mieli tehä niin etten enään muistuta mistään,menköön kouluun ilman aamupalaa ja vaikka ilman ulkovaatteita,oppispa edes kuuntelee ohjeita eikä tekis kaikkee muuta, nytkin sanoin että mene pukemaan ulkovaatteet,tossahan toi jotain lukee. normaalisti olisin ohjaamassa,mut nyt näen niin punaista ku ite ei huolehdi mistään koskaan. ei edes kun sanon että pitää tehä jotain.

en oo erikoislapsen äiti mutta onko terapeuttien ymskanssapuhuttu kasvatusvinkeistä? jotenkintuntuu että lapseltapuuttuu kunniotus ja kuri ja en sano että oletpaskamutsioletvarmasti tehnytparhaasi sinun voimavaroillasi, nyt rohkeasti pyytämään apua ennenkunolethermoraunia jaksuja <3

Vai, että terapeuttia tarvittaisiin apuun? Pitäiskö vielä jonkun tulla oikein teille tekemään ruoat ja siivoilemaan?

99% näistä tapauksista johtuu vanhempien munattomuudesta. Tuollainen 9v nulkki on vielä niin avuton rääpäle, että löysempikin vanhempi saa kurin pidettyä JOS vain osaa.

Kuten itsekin tekstissäsi kuvailet, niin olet munaton ja elät kakaran talutusnuorassa.

Jos kakara on hankala, niin tee elämästä h*lvettiä ja jos on kiltisti, niin palkitse.

Mut yks helppo keino on olla huomioimatta noita ärsyttämisiä. Jos ei aamupalalle tulla ajoissa, niin sit jää syömättä. Jos myöhästyy koulusta niin sit jää menemättä, mut samalla myös sammuu kotoa kaikki viihdevälineet. Jos kaataa jakkaran niin sit luonnollisesti myös nostaa itse pystyyn.

Tekstistä tulee lähinnä sellainen olo, että vanhemmat hoitoon. Lapsella on paha olla ja äiti reagoi syyttämällä lasta ja valittamalla vauvapalstalla.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti hoitoon;29314526:
Tekstistä tulee lähinnä sellainen olo, että vanhemmat hoitoon. Lapsella on paha olla ja äiti reagoi syyttämällä lasta ja valittamalla vauvapalstalla.

samaa mieltä!

Arki lapsen kanssa ON välillä RASITTAVAA, mutta luulen että rasittava on tässä tapauksessa tämä kädetön äiti. Ja R-A-S-I-T-T-A-V-A-A myös se, ettei osaa kirjoittaa eikä laittaa isoja kirjaimia.
Jos äiti valittaa teinin tavoin lapsen pienistä huonoista tavoista, olisi kyllä aika katsoa peiliin. Jos on väsymystä tai uupumusta, pitää hoitaa ITSENSÄ kuntoon, että kykenee olemaan lapselle äiti. Sitä tämä ap ei näytä kykenevän, lapsi tarvitsee kunnon vanhemman. Varsinkin jos on erityislapsi. Rajat ja rakkautta. Rakkautta ei pysty edes rivien välistä havaitsemaan, todella surullista...

kuule vieras mitähän merkitystä sillä on miten mä kIrJoItan ? minä en ole suorittamassa äidinkielen koetta.

mitä tulee teihin jotka ootte sitä meiltä että mun vika mä en osaa yms. niin nauran teilel, sillä tiedäne ttä kovinkaan moni ei tämän lapsen kanssa pärjää! ei edes siskoni joka on koulutukseltaan lastentarhanopettaja+sosionomi!

jos mua vituttaa se että elämä on hankalaa,niin keneltä se on pois? fiksumpaa se on purkaa asiaa aikuisille täällä kuin että karjuisin lapselle päinnaamaa.

mutta ootte oiokeassa koska te olette saaneet helpot lapset ja voitte kuvitella että se johtuu teidän loistavista kasvatustaidoistanne,niin teillähän tietysti on oikeus mollata mua, se vaan nostaa ärsytystä,mutta opinpa arvokkaan asian. en valita tavis lasten äitien kuullen koska he ei ymmärrä.

ps. lastenpsykaitrilla käydään ja toimintaterapias yms. muta katsokaas kun lapsella on tarkkaavaisuuden,keskittymisen ja erityisesti IMPULSIIVISUUDESSA synnynnäisiä ongelmia. niin elämäei ole ihan niin helppoa.

luuletteko te todella että en tekisi asioita jos mtietäisin että ton käytöksen saa jollain muuttumaan? luuletteko todella että erityislasten vanhemmat kärsii vapaaehtoisesti?

kuule mulla on 8sisarusta joilla yhellä on adhd.. ja tämä yksi oli sew joka aiheutti äidilleni aina harmaita hiuksia. ihme että osasi kasvattaa 8 lasta mut sit 1 kohalla ol ipaska mutsi.

mun lapsen opettajakin sanoo että nämä jotka kuvittelee olevansa hyviä kasvattajia,koska heillä on helppo lapsi,ei pärjäis päivääkään. hän tietää mistä puhuu koska sattumoisin hänellä on samantyyppinen lapsi.

mua ei kiinnsota miettiä mitään isoja kirjaimia tms. jos jok uei osaa lukea ilman että katson kirjoittavani oikea oppisesti tai jos jotakuta vituttaa se että ei oo isoja alkukirjaimia,niin onnea sulla on aika helppo elämä siis.mitä jos koekilisit mitä elämä on jos on oikeita ongelmia?

[QUOTE="viera";29314553]samaa mieltä!

Arki lapsen kanssa ON välillä RASITTAVAA, mutta luulen että rasittava on tässä tapauksessa tämä kädetön äiti. Ja R-A-S-I-T-T-A-V-A-A myös se, ettei osaa kirjoittaa eikä laittaa isoja kirjaimia.
Jos äiti valittaa teinin tavoin lapsen pienistä huonoista tavoista, olisi kyllä aika katsoa peiliin. Jos on väsymystä tai uupumusta, pitää hoitaa ITSENSÄ kuntoon, että kykenee olemaan lapselle äiti. Sitä tämä ap ei näytä kykenevän, lapsi tarvitsee kunnon vanhemman. Varsinkin jos on erityislapsi. Rajat ja rakkautta. Rakkautta ei pysty edes rivien välistä havaitsemaan, todella surullista...[/QUOTE]

pitäskö susta tehdä rikosilmoitus sähän julkisesti herjaat mua kädettömäksi,vaikka et tiedä musta mitään! jos en jaksa yhtä aamua monesta sadasta aamusta niin ei oo kovin iso juttu!

onko pieniä huonoja tapoja jos muksu haukkuu paskaksi, kiroilee huvikseen,näyttää persreikää, heittelee tavaroita. huutelee kill youu. näitä rumia sanoja tulee ainakin sellanen 30päivässä. kuka haluaa olla haukuttavana tai kuunnella suun soittoa? kantaa 9vuotiasta taksiin. se on 3vuotta käynyt koulu ja saman verran tapellu kouluun menoa vastaan! häntä ei kiusata, on kavereita,mutta kun alsta ei huvita tehä tehtäviä kun ne on tylsiä.

jos joku muu nauttiii siitä että sää satoja aamuja ohjata 9vuotiasta kuin 2vuotiasta lasta, niin sitten nauttii mut jos mun pää ei sitä yhtenä aamuna jaksa, ja se on jollekkin ongelma niin voi voi!

oleteko te tosi elämässäkin noin epä empaattiasia?

[QUOTE="ninni";29314613]pitäskö susta tehdä rikosilmoitus sähän julkisesti herjaat mua kädettömäksi,vaikka et tiedä musta mitään! jos en jaksa yhtä aamua monesta sadasta aamusta niin ei oo kovin iso juttu![/QUOTE]

Nimettömiä henkilöitä saa herjata ihan miksi vaan, naurettavaa kuvitella että se olisi joku rikos.

Et kuulosta kovin aikuiselta. Ei siksi että olet rasittunut, vaan siksi miten sen ilmaiset.

[QUOTE="ninni";29314602]kuule vieras mitähän merkitystä sillä on miten mä kIrJoItan ? minä en ole suorittamassa äidinkielen koetta.

mitä tulee teihin jotka ootte sitä meiltä että mun vika mä en osaa yms. niin nauran teilel, sillä tiedäne ttä kovinkaan moni ei tämän lapsen kanssa pärjää! ei edes siskoni joka on koulutukseltaan lastentarhanopettaja+sosionomi!

jos mua vituttaa se että elämä on hankalaa,niin keneltä se on pois? fiksumpaa se on purkaa asiaa aikuisille täällä kuin että karjuisin lapselle päinnaamaa.

mutta ootte oiokeassa koska te olette saaneet helpot lapset ja voitte kuvitella että se johtuu teidän loistavista kasvatustaidoistanne,niin teillähän tietysti on oikeus mollata mua, se vaan nostaa ärsytystä,mutta opinpa arvokkaan asian. en valita tavis lasten äitien kuullen koska he ei ymmärrä.

ps. lastenpsykaitrilla käydään ja toimintaterapias yms. muta katsokaas kun lapsella on tarkkaavaisuuden,keskittymisen ja erityisesti IMPULSIIVISUUDESSA synnynnäisiä ongelmia. niin elämäei ole ihan niin helppoa.

luuletteko te todella että en tekisi asioita jos mtietäisin että ton käytöksen saa jollain muuttumaan? luuletteko todella että erityislasten vanhemmat kärsii vapaaehtoisesti?

kuule mulla on 8sisarusta joilla yhellä on adhd.. ja tämä yksi oli sew joka aiheutti äidilleni aina harmaita hiuksia. ihme että osasi kasvattaa 8 lasta mut sit 1 kohalla ol ipaska mutsi.

mun lapsen opettajakin sanoo että nämä jotka kuvittelee olevansa hyviä kasvattajia,koska heillä on helppo lapsi,ei pärjäis päivääkään. hän tietää mistä puhuu koska sattumoisin hänellä on samantyyppinen lapsi.

mua ei kiinnsota miettiä mitään isoja kirjaimia tms. jos jok uei osaa lukea ilman että katson kirjoittavani oikea oppisesti tai jos jotakuta vituttaa se että ei oo isoja alkukirjaimia,niin onnea sulla on aika helppo elämä siis.mitä jos koekilisit mitä elämä on jos on oikeita ongelmia?[/QUOTE]

Sinulla on erittäin aggressiivinen tyyli ilmaista itseäsi, ei anna kovin aikuismaista kuvaa. Luulen että todella kaipaat ja tarvitset apua lapsesi kasvattamiseen.

[QUOTE="ninni";29314613]pitäskö susta tehdä rikosilmoitus sähän julkisesti herjaat mua kädettömäksi,vaikka et tiedä musta mitään! jos en jaksa yhtä aamua monesta sadasta aamusta niin ei oo kovin iso juttu![/QUOTE]

Ei kukaan sua ole herjannut, vaan reagoinut vaan epäkypsään tekstiisi.
Auttaako miehesi sinua lapsen kanssa, vai oletko yksin?

nyt ninniseni vedä henkeä, oikein syvään muutama kerta :) minulla on 2- vuotoas helppo lapsi enkä pärjäisi varmasti päivääkään noin vaikean lapsen kanssa. älä nyt yhtään kuuntele näitä jotka täällä nimettöminä herjaa, helppohan se on toisia arvostella ku se on ainut keino että oma sädekehä tuntus vähän kiiltävämmältä.. mitä apua olette siis saaneet tähän mennessä, ja onko sinulla miestä jonka kanssa jakas arki? :)

[QUOTE="ninni";29314034]mun tekis mieli tehä niin etten enään muistuta mistään,menköön kouluun ilman aamupalaa ja vaikka ilman ulkovaatteita,oppispa edes kuuntelee ohjeita eikä tekis kaikkee muuta, nytkin sanoin että mene pukemaan ulkovaatteet,tossahan toi jotain lukee. normaalisti olisin ohjaamassa,mut nyt näen niin punaista ku ite ei huolehdi mistään koskaan. ei edes kun sanon että pitää tehä jotain.[/QUOTE]

Hah:D Kuulostaa tutulta, mutta itse asiaan, onhan teillä tukiverkko kunnossa?
Ei se muuten auta jos erkkarilta lopetat muistuttamisen, ne asiat jää sitten tekemättä, eikä se "OPPI" mikä normilapselle menis ajat sitten perille, mene kyllä erkkarille, sama meno jatkuu valitettavasti, ja asiat saattavat vääntyä koulussa tyyliin "mulle ei annettu aamupalaa tänään", "äiti ei antanut ulkovaatteita" jne.. :rolleyes: ope sieltä sitten soittelee, ja kyselee miksi ei annettu aamupalaa, missä ulkovaatteet?

Mun ystävällä on neljä lasta. Kahdella heillä todettu ADHD. Kolmas, nuorin on just menossa adhd-tutkimuksiin. Tällaisella äidillä pitäis olla valittamista, mutta on aina itse aurinkoisuus, kun häntä näkee. Se on sitä, miten siihen asiaan suhtautuu.

On muotia, että perheessä on ainakin yksi ADHD-diagnoosin saanut lapsi. Sen taakse on helppo kätkeä oma osaamattomuus kasvatuksessa. Suurin osa näistä on vain huonosti voivia ja huonosti käyttäytyviä lapsia, jotka ovat hukassa itseltään. Tämän näen työssäni. Oikeita ADHD-tapauksia on vain murto-osa.

Alkuperäinen kirjoittaja mistähän;29315270:
On muotia, että perheessä on ainakin yksi ADHD-diagnoosin saanut lapsi. Sen taakse on helppo kätkeä oma osaamattomuus kasvatuksessa. Suurin osa näistä on vain huonosti voivia ja huonosti käyttäytyviä lapsia, jotka ovat hukassa itseltään. Tämän näen työssäni. Oikeita ADHD-tapauksia on vain murto-osa.

Tämä on kyllä niin väärä kommentti. Asia on pikemminkin toisin päin; tiedän itse monia jotka olisivat tarvinneet diagnoosin,jotta saisivat tukea koulunkäyntiin, mutta eivät sitä ole saaneet. Ei niitä adhd diagnooseja ilmaiseksi jaella. Eikä kukaan tee lapsesta "tahalleen" adhd lasta. Eri asia on se, että lasta ei osata kasvattaa. Mutta adhd lapset on kyllä asia ihan erikseen. Luulisi että tajuat tämän, jos olet alalla? Ala-arvoinen kommentti. Et itse taida tietää erityislapsista mitään?

Ap, kannatas soittaa lastenneurolle ja pyytää lapselle apua. Onko lääkitystä harkittu,tarkoitan, että jos tilanne on niin tulehtunut, että lapseen on ote menetetty, vois pieni lääkityskokeilu olla paikallaan. Jos todettu adhd on ja käytös tota luokkaa perusteet ovat olemassa. Lääkityksen myötä, kun lapsen sisäinen välittäjäainepuutos tasapainoittuu ja käytös rauhoittuu, pystyt kasvattamaan ja ohjaamaan paremmin lastasi ja saat tilanteen taas haltuun. Sitten voi lääkityksen myös purkaa, vaikkakin monelle se on välttämätön, kuten insuliini diabeetikoille. Ja painotan sitä, että kevein perustein ei stimulantteja määrätä tai aloiteta, joten lääkäriin yhteys!

Ihan kamalia kommentteja saat tällä palstalla. Vaihda palstaa, jossa sua ja sun tilannetta oikeesti ymmärretään. Täällä kivitetään, jos joku uskaltaa olla rehellinen.

Miten samaan perheeseen voi mahtua 3 ADHD-lasta ja lisäksi äidilläkin todetaan ADHD? Olen läheltä tällaista perhettä seurannut ja syyksi sanoisin ihan rajattoman kasvatuksen. Lisäksi lapset saattavat viettää tuntitolkulla koneiden äärellä sotapelejä pelaten kenenkään aikuisen siihen puuttumatta. Koti kaaoksen vallassa. Ja itkemällä äiti on nämä diagnoosit lapsilleen saanut. Pieninä lapsina olivat ihan "normaaleja". Jokin meni vikaan ja siihen haettiin sitten diagnoosit koko perheelle. Valitettavaa ihan oikeasti sellaisia kohtaan, joilla tämä oireyhtymä on oikeasti.

Yhteistyössä