Äääk, miten monet kengät nuo lapset oikein tarvitsee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Esiteini (12vee) tarvitsee kuulemma yhdet sievät muotisandaalit, yhdet sporttisandaalit, ballerinat (tai kahdet, toiset voisi olla sellaiset paremmat) , tennarit, lenkkarit, läpsykkäät ja crocsit. Öö, ja nämä vain kesäksi.

Onko muilla vastaavaa? Ja voinko todeta, että saa tyytyä lenkkareihin, läpsykkäisiin ja hyviin kävelysandaaleihin? Ja erikseen sitten mietitään, jos on jotain juhlia, minne pitäisi jotkut kauniimmat kengät hankkia.

Juu, kyllähän meidän samanikäinen yrittää kanssa, että pitää olla vaikka ja mitä. Tarpeen mukaan olen hankkinut, ja omistaan on sitten saanut ostella niitä "ylimääräisiä".

Alkuperäinen kirjoittaja juuu:
Juu, kyllähän meidän samanikäinen yrittää kanssa, että pitää olla vaikka ja mitä. Tarpeen mukaan olen hankkinut, ja omistaan on sitten saanut ostella niitä "ylimääräisiä".

Pitäisi varmaan alkaa tuolle miettiä jotain kuukausirahasysteemiä, mistä voisi sitten säästää sellaisiin äidin mielestä ei-niin-tarpeellisiin juttuihin. Oppisi vähän ainakin pohtimaan, mitä rahalla oikeasti saa.

Minä olisin tyytyväinen, jos tuo poika haluaisi muutamat kengät enemmän. Mutta yhdet ja samat lenkkarit menee kesät talvet, muuta ei suostu pitämään. Tai on sillä crocsit kesäkeleille.

Alkuperäinen kirjoittaja Anteeksi vaan:
Anteeksi nyt vaan, mutta syynääpäs oma kenkävarastosi ja laske monetko kengät sinulla on!

Heh, no ei itseasiassa kauhean monia.
Muutamat juhlakengät on kertyneet tietty, mutta käyttökenkinä kesäksi on yhdet lenkkarit, yhdet sandaalit ja pihatöihin feikkicrocsit. Ja kuitenkin mielestäni eri asia, kun lapselle pitää kasvavan jalan takia kuitenkin heti ensi vuonna ostaa koko setti uusiksi, itsellä menee monta vuotta samat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olisin tyytyväinen, jos tuo poika haluaisi muutamat kengät enemmän. Mutta yhdet ja samat lenkkarit menee kesät talvet, muuta ei suostu pitämään. Tai on sillä crocsit kesäkeleille.

Ei meilläkään poika oikeastaan käytä kuin yksiä tennareita koko ajan. Ja kuumalla saattaa pitää läpsyjä. Oikein on pitänyt pakottamalla pakottaa joskus laittamaan juhlakengät, kun on ollut juhlia.

Mut tyttö kyllä hankkisi uudet kengät vaikka joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meillä lähes samoin, tosin talvella käyttävät talvikenkiä ja kesällä sandaaleja niiden lenkkareiden lisäksi.

Lähes pakottamalla pitää käskeä kävelykengät laittamaan tietyissä tilanteissa, joissa ei mutaiset lenkkarit käy.

Yhteistyössä