Ääh, ipana taas kipeenä :(

pypylleröinen

Aktiivinen jäsen
05.07.2010
1 890
0
36
Yöllä nousi kuume ja nyt päivällä alkanut nenä vuotaa ja tuli kauhee kuiva yskä, mikä selvästi kiusaa tosi paljon, ja on ihan taatusti kipee yskiä. Tärisee kun mikäkin vibra koko poika, eikä ruokakaan maistunut yhtään :/ Kerran haukkas banaanista ja joi lasin maitoa. Just se oli kipeenä pari viikkoa sitten...
Mä en jaksa, raukka parka on vähintään kerran kuussa kipeenä :(

Meillä ei oo allergiatesteistä puhuttu mitään... Mitä allergioita löyty?
Putket laitettiin joulukuussa, helmikuun alussa oli jo toinen korva ilman putkea, ja sen jälkeen heti tulehdus. Viimeviikolla käytiin kontrollissa, sillon oli ainakin ihan terveet korvat.
Edellisviikolla tolla nous yhtäkkiä illalla kuume liki 40 asteeseen, laski lääkkeillä kyllä, kuumeili joku vuorokauden, sen jälkeen taas ei mitään, ihan terve...

Hmmm... Voiskohan tuo olla kurkunpääntulehdusta? Illalla yski muutamaan kertaan, yö valvottiin muutaman tunnin nukkumisen jälkeen aamuun asti, kun poika alko yskiä ihan hirveesti, kuivaa, tosi kipeen kuulosta ja haukkuvaa yskää. Yski ja itki, kun sattu, ja itkuki kuulosti jo sellaselta hinkumiselta. Henki kyllä mun ja miehen mielestä kulki kuitenkin ihan hyvin, mutta kuitenki tuo kuulosti erilaiselta kun normaali yskä ja itku. Annoin ventolinea nestemäisenä yöllä, nukku sen kanssa reilu tunnin, ja alko taas yskiä ja itkeä.
Nyt aamulla annoin halerista pari suihkausta, eikä oo sen jälkeen yskinyt...

panostaa ennaltaehkäisyyn. syödä terveellisesti, nukkua ja liikkua ja pestä käsiä ja vältellä flunssaisia ihmisiä..

Juupa juu, ihmisen oma vikahan se toki on, jos sairastelee paljon, huoh! Millähän noi terveenä pysyvät ihmiset sais tajuamaan, että aina noi sairastelut ei todellakaan oo itestä kiinni. Sorry, mutta hitusen ärsyttää tuo asenne!

Jaksamisia sinne! Meillä sama tilanne tosin tyttö on päivähoidossa eli sieltä onkii säännöllisesti taudit. Inhottavahan se on vierestä seurata kun toinen on säännöllisesti kipeä.

Kiitos! Sitä samaa teille :)
Tuo meidän on kotona mun kanssa, ja silti se on aina kipeenä... En halua edes ajatella, miten usein se sit ois kipee, jos ois päiväkodissa... :/ Vielä kun tuolla on sferosytoosi, paljon helpommin siis sairastuu paljon pahemmin, ja jos on tosi kipeenä, on helposti edessä sairaalareissu... No, onneks ei oo jouduttu kun kerran vasta sairaalahoitoon, mut en kyllä tahtois uusiks päästä...

Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23707293:
Ei noin pienelle taida saada antaa vielä? Mun mielestä ainakaan, ikää on 1v 8kk... :/

Miksei saisi antaa? Lääkärin määräyksellä saa esim. Zyrtec- tippoja. Ainakin meidän muksut on saanut tuon ikäisenä jo, koska ovat siitepölyallergisia.
Nyt on lääkärin määräys käyttää antihistamiinia siitepölykauden loppuun asti. Pienimmäinen vajaata vuotta vanhempi teidän lasta.

ja syyksi paljastui korvatulehdus(pojalla ollut vain 2kertaa elämässään se ikää 2v.)toivotaan ettei nyt ala mikään putki..mutta siis meilläkin poika paljon kipeenä..alotti päivähoidon tammikuussa ja joka kuu kipeenä..usein kuume..(lääkkeellä menee ohi,mutta palaa kyllä..)

tiedän tuskasi :) tsemppiä

Juupa juu, ihmisen oma vikahan se toki on, jos sairastelee paljon, huoh! Millähän noi terveenä pysyvät ihmiset sais tajuamaan, että aina noi sairastelut ei todellakaan oo itestä kiinni. Sorry, mutta hitusen ärsyttää tuo asenne!

ei tietenkään aina mutta voi niihin itsekin vaikuttaa kun muistaa pestä käsiä jne. Ei sun tarvitse noin vähästä ärsyyntyä kun hyvää hyvyyttäväni yritän pohtia onko perusasiat kunnossa kun en voi tietää..

Miksei saisi antaa? Lääkärin määräyksellä saa esim. Zyrtec- tippoja. Ainakin meidän muksut on saanut tuon ikäisenä jo, koska ovat siitepölyallergisia.
Nyt on lääkärin määräys käyttää antihistamiinia siitepölykauden loppuun asti. Pienimmäinen vajaata vuotta vanhempi teidän lasta.

Ok, mä oon luullut, että ei vielä noin pienelle :) Mut meillä ei oo noita, kun ei oo ollut tarvetta. Aeriusta löytyy kyllä muuten kaapista, sitä sai johonkin vaivaan joskus...

Meillä myös tyttö sai putket joulukuussa ja nyt ollaan kuukausi taas sairastettu korvatulehdusta. Ilmeisesti sama tulehdus koko ajan päällä. Aina kun antibiootti loppuu, niin parin päivän päästä alkaa korvat vuotamaan :(
Typy puolet elämästään ollut korvatulehduksessa, reppana :( Eikä näköjään putket olleet meille ratkaisu tuohon sairasteluun.
Mietin kanssa noita allergiajuttuja, kun niistä ei ole kukaan lääkäri mitään puhunut. Täytyy varmaan ottaa asiaksi jälkitarkastuksessa.

Yhteistyössä