Aamu- ja iltapalasta alle kaksi vuotiaan kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ananassi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ananassi

Jäsen
17.08.2008
454
0
16
Kaverini kritisoi tuossa sitä kun syötän "edelleen" puuroa aamuin illon meidän pojalle joka on kohta kaksi.

Saa sitä milloin marjojen, jugurtin tai pelkän maidon kanssa.

Onko tää jotenkin niin kummallista?

Hänen mielestään vaihtelua pitäisi tulla murolla, pelkällä leivällä jne...
Mun mielestä vaihtelua tulee noilla marjoilla ja jugurteilla. Ja on väärin lasta kohtaan pitää noin yksitoikkoista puuro linjaa.. (välillä on kaura, neljän viljan, ruispuuroa). Mutta mun mielestä alle kaks vuotias ei tuota vielä tajua ja puuro varmasti erittäin hyvä aamupala vaihtoehto.

Omaa toimintaani en siis aijo muuttaa,mutta haluaisinkin tietää mikä muilla tilanne?

Meidän lapset syö hoidossa joka aamu puuroa,teen sitä iltapalaksikin aika usein,jos se uppoaa hyvin niin mitäs sitä ihmettelemään.Hyvää ja terveellistähän puuro on.

meillä syödään aamuin illoin puuroa,,milloin mitäkin puuroa..niitä vaihdellen ja puuronsekaan pilttiä,marjoja yms..tuo syö hyvin eikä valita joten minä syötän niin kauan kuin maistuu ..mikäs sen terveellisempää..!!

Mä olen ajatellut mennä näin niin pitkään kun tuntuu maistuvan. Ja sitten tottakai jotain muuta, eli en ole mikään pakko puuronsyöttäjä :kieh: (paitsi toisinaan ;) )

Tuntui vaan niin hassulta tuo saarna tuosta, ihan kun lapselle tulisi traumoja siitä, että joutuu syömään puuroa. Ja maku vaihtelua kyllä tulee juuri eri marjoista jne..
Ilmoitin nätisti, että meillä tehdään näin Piste

Meillä saa samaa pikakaurahiutale puuroa, mutta joskus annan aamupalaksi viiliä tai jugurttia sekä leipää. Iltasin kyllä annan kunnon puurolautasellisen, niin jaksaa hyvin nukkua aamuun. Ikää 1v3kk. Ja kun kerta puuro maistuu edelleen, niin annan sitä jatkossakin. Niin, puuron sekaan laitan sosetta, jugurttia tai kiisseliä..
Turhaan mietit, mitä kaveris siitä sanoo. Lapses saa hyvän aamu-ja iltapalan :)

Minä ainakin meinasin että niin pitkään syödään puuroa aamuin illoin kuin maistuu. Jos mielellään syö niin miksi pitäisi vaihtaa muuhun. Kaurapuuroa tai neljän viljan puuroa yleensä ja sekaan vauvasoseita (tai marjoja jos on). Herkkuja on.

Meillä on puuroa syöty aina pääsääntöisesti aamu- ja iltapalalla, tyttö täyttää kohta 7-vuotta. Välillä kyllä on muroja, mysliä, jugurttia yms. Ja ei pelkästään siksi että vanhemmat niin haluaa, mutta tyttö itsekin syö yleensä mielummin puuroa. Ei tokikaan aina ;)

Yleensä kyllä syö vielä puuron päälle leipää, hedelmiä tai jugurttia.

Öö neiti 2vee syö yhä puuroa aamuin illoin, toki seurana leipää, jogurttia. Etenkin jos puuro ei maistu saattaa muita mennä enemmän mutta yleensä puuro maistuu erinomaisesti. Sitähän syön aamuin illoin itsekin.

mielummin puuroakun muroja! useissa muroissa on tajuttomasti suolaa. Ja sokeria myös. Meillä puurovaihtoehtona on myös riisipuuro. Tulee nopeasti riisihiutaleista.

Meillä ei tuo puuro uppoa enään, mutta niin kauan kuin se maistui niin kyllä söivät ja varmaan vieläkin keittäisin sen iaamu-ja iltapuuron jos joku vain sitä söisi.

Älä välitä kaverisi puheista vaan anna toisen syödä puuro kun kerran maistuu.

eiköhän puurot ole kuitenkin terveellisempää kuin murot tai leipä margariinilla ja muilla...

anna mennä vaan! tekisi meille kaikille hyvää, mutta kun olen niin saakutin laiska, puuroa on vain silloin tällöin

Meilläkin työtiin puuroa aamuin illoin, kunnes esikoiselle tuli puurostoppi alle kaksivuotiaana. Pitkään aikaan ei suostunut syömään ollenkaan puuroa. Liika on aina liikaa, ihan hyvää se tekee syödä välillä muutakin aamu- ja iltapalalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Meilläkin työtiin puuroa aamuin illoin, kunnes esikoiselle tuli puurostoppi alle kaksivuotiaana. Pitkään aikaan ei suostunut syömään ollenkaan puuroa. Liika on aina liikaa, ihan hyvää se tekee syödä välillä muutakin aamu- ja iltapalalla.

Mut mun mielestä saa vaihtelun marjoista, jugurteista, eri puuroista jne.

Ja myös itse syön puuroa aamuisin. Jo siitä saakka kun muutin yksin asumaan oon syöny aamupuuron. Pitää nälän poissa hyvin =)
Tietenkin poikkeus aamuja löytyy (jos siis joku pilkunviilaaja osuu paikalle ;) )

Puuroa joka aamu ja ilta, olen erittäin surullinen kun nyt tuntuu että aamupuuro alkaa tökkimään, syö vähän mutta ei tarpeeksi, pakko antaa jotain muuta lisäksi.

Yhteistyössä