Aamuhaahuiluja tyttären kasvamisesta isoksi

Paatunut Parahdus

Aktiivinen jäsen
12.09.2008
7 370
-5
38
Ajoin eilen kaupunkiin tyttären kanssa ja tajusin takapeiliin katsoessa, että onpas se oikeasti nätti tyttö. Ja miten ihmeessä tuo pieni tyttö voi nähdä itsessään virheitä peiliin katsoessaan. Ei tykkää hiuksistaan, haluaisi olla yhtä nätti kuin naapurin tyttö jne. En ymmärrä tai tiedän, että se varmaan kuuluu osittain tähän alkavaan murrosikään, mutta miksi? Jos sanon tyttärelle, että hän on kaunis, niin kuuleeko hän sen?

Sitten iski ahdistus siitä, miten paljon hän joutuu vielä oppimaan. Miten paljon mahdollisia vaaroja maailmassa on ja miten paljon virheitä tyttö tulee vielä tekemään. Ja mahdollisesti joutuu niistä vielä itselleen maksamaan monta kertaa. Kun en mitään muuta niin paljon toivo elämässä kuin sitä, että voisin oikeasti suojella näitä lapsia vaaroilta. :ashamed: Meneekö kaikki minun varoitukseni sitten kuuroille korville ja se tyttö tekee kaiken vaikeimman kautta ja kantapään kautta oppimalla kuin äitinsäkin :ashamed: Ahdistaa niin valtavasti tämä asia. Enkä usko, että edes yksin olen näiden mietteiden parissa. Vai olenko?

:hug: No et varmasti ole. Mulla oli rankka teini-ikä ja ensimmäinen pitkä seurustelusuhde sisälsi kaikki mahdolliset karikot, joita miehen kanssa voi kokea. Ja ylpeyttäni/tyhmyyttäni vieläpä jatkoin suhdetta 6 vuotta.
Ihan samoja olen miettinyt; miten sitä saa neuvottua tytölle millaisia miehiä tulee välttää, miten sitä saa iskostettua sen aivoihin että kannattaa opiskella ja jos on haaveammatti niin nähdä sen eteen vaivaa. Ja miten se mikä on ruma Jussista, voi olla kaunis Martista. Ja mikä kohtelu ja kommentointi on normaalia parisuhteessa, mikä ei. Ja miten ei ole mikään kiire aikuisten juttuihin, olisi vain lapsi mahdollisimman pitkään....
Kyllä näitä pohditaan miehen kanssa useinkin. Yks keskustelu on jäänyt karuudessaan mieleen, käytiin saunan jäähypenkillä;
minä: - Miten sitä saa tytölle kerrottua ettei poikiin kannata ihastuneena luottaa sinisilmäisesti, tiedäthän SINÄ millaisia nuoret miehet on...
mies: - Ja sinä miten tyhmiä tytöt siinä vaiheessa on.

Niin totta vaikka onkin karua. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
:hug: No et varmasti ole. Mulla oli rankka teini-ikä ja ensimmäinen pitkä seurustelusuhde sisälsi kaikki mahdolliset karikot, joita miehen kanssa voi kokea. Ja ylpeyttäni/tyhmyyttäni vieläpä jatkoin suhdetta 6 vuotta.
Ihan samoja olen miettinyt; miten sitä saa neuvottua tytölle millaisia miehiä tulee välttää, miten sitä saa iskostettua sen aivoihin että kannattaa opiskella ja jos on haaveammatti niin nähdä sen eteen vaivaa. Ja miten se mikä on ruma Jussista, voi olla kaunis Martista. Ja mikä kohtelu ja kommentointi on normaalia parisuhteessa, mikä ei. Ja miten ei ole mikään kiire aikuisten juttuihin, olisi vain lapsi mahdollisimman pitkään....
Kyllä näitä pohditaan miehen kanssa useinkin. Yks keskustelu on jäänyt karuudessaan mieleen, käytiin saunan jäähypenkillä;
minä: - Miten sitä saa tytölle kerrottua ettei poikiin kannata ihastuneena luottaa sinisilmäisesti, tiedäthän SINÄ millaisia nuoret miehet on...

on sulla homo mies hahahahahaahahaahahahaahaahahahahaahahahahahaha

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:

on sulla homo mies hahahahahaahahaahahahaahaahahahahaahahahahahaha

On, umpihomo, täytyy olla.

Yhteistyössä