Ääneenlukemisen pelko..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei vajaa kuitenkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei vajaa kuitenkaan

Vieras
Onko muilla tätä ongelmaa. ?? Itse olen kärsinyt siitä ihan lapsesta asti. Kyllä lukea osaan.. Mutta aina kun pitäisi lukea ääneen. Alkaa vatsassa kiertää, ja tulee paniikki. Lukeminen ääneen sellaista änkytystä sen vuoksi. Tämä ongelma rajoittanut paljon ammatin, työpaikan valintaa. esim, henkilökohtaiseksi avustajaksi en uskalla mennä jos avustettava on sokea. ja vaatii ääneenlukiaa.
apua tähän en ole osannut hakea. mutta olen jo 28v ja jotenkin aina onnistunut välttämään ääneen lukemista.

tuli vaan mieleen että onko muita?? oletteko saanee apua???

on mulla sellainen ongelma. eniten vaivaa englannin opiskelussa kun pitää lukea ääneen tekstiä. silloin menee naama ja korvat punaisiksi ja se on noloa. minusta ääneen lukemisessa ei ole mitään järkeä, ei siitä kukaan mitään opi. en ole saanut apua.

Inhosin myös kouluaikana ääneenlukemista, mutta hellittänyt iän myötä onneksi. Ja toisaalta missäpä muualla pitää lukea ääneen kuin koulussa?! Nyt kun olen lukenut n. miljoona satukirjaa lapselle ääneen, ei enää pelota. On kai kuitenkin vähän eri asia, kuin pitää esitelmää isolle joukolle, sekin on tavallaan ääneen lukemista...

Onkohan sulla sama vika kuin mulla eli liian nopeaa vauhtia lukeminen? Mä luen tekstiä niin nopeasti, ettei kieli pysy perässä, ja siksi oon aina inhonnut ääneen lukemista. Hitaasti lukeminen on ajan tuhlaamista :)