Äänekoskella asuvat! Mimmonen paikka lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohjosen likka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohjosen likka

Vieras
Ois muutto Jyväskylän "lähelle" miehen työn vuoksi ja mietimme josko äänekoskelle muuttasimma, mutta kaipailen teiltä nyt apua, että mimmonen asuinpaikka äänekoski on lapsiperheelle, onko lapsille ja äidille tekemistä ja tälle lähihoitajaäidille sitten joskus työpaikkaa. Lapsemme ovat alle kouluikäisiä vielä, mutta minkälaiset koulut ääänekoskella on, entä päiväkodit? Kertokaa please!

Asun naapurikunnassa, joten ihan aktuellia tietoa ei löydy. Eikös Äänekoski ja Suolahti yhdistyneet tässä hiljakkoin? TUttavia asuu Äänekoskella. Minä olen muualta tänne Keski-Suomeen muuttanut ja pakko sanoa, etten kyllä vieläkään vuosien asumisen jälkeen ollenkaan tunne itseäni keskisuomalaiseksi. Jotenkin oli aika vaikea tänne päästä sopeutumaan. Vaikken osaa mitään erityistä vikaa nimetäkään. JOs olisi mahdollsta valita, en muuttaisi Äänekoskelle, vaan lähemmäs Jyväskylää :)

Miten voi huumeongelma niin pienellä paikkakunnalla olla suuri??
Ihmetyttää tää maailman meno!!!
Mistä tiedät tällaisesta ongelmasta ja ei kai se jo lapsiperheitäkin häiritse?? Huh huh!!

Ei tuo huumeongelma ainakaan meidän arjessa päivääkään ole näkyny. Se on asukaslukuun suhteuttettuna kylläkin yksi suomen suurimpia..

Hoitopaikkoja on, vaikka pulaakin niistä on, niinkuin kaiketi kaikkialla. Koulu on iso, mutta hyvää opetusta siellä saa ja asioihin puututaan. (niin hyvässä kuin pahassa) Ihan kiva paikka tämä on, ei ole ollut valittamista! Takuulla pahempiakin paikkoja on ja paljon!
Tervetuloa vaan!

Tänne meidän kylälle vaan :D Tää on pieni mutta aktiivinen ja kasvava kylä, ihana päiväkoti ja hyvä pieni kyläkoulu (uus koulu ja päiväkoti rakenteilla, parin vuoden päästä otetaan käyttöön) .. Tosin en tiedä onko täällä miten asuntoja, kun toistaseks taitaa olla tuo tonttien myynti täällä nyt ja rakennus buumi menossa.. Asutaan siis Korpilahden alueella, Tikkalan kylässä.. Meiltä on sama matka Korpilahden, Muuramen, Jyväskylän ja Petäjäveden keskustaan (reilu 20km jokaiseen) ja hyvät tiet ajaa muualle paitsi Petäjävedelle hiekkatie :D

Mun kaverit asuivat parisen vuotta Äänekoskella, eikä tykänneet. Sanoivat että ihmiset sisäänpäinkääntyneitä yms. Ja huumeista olen kuullut minäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitiliini:
Mun kaverit asuivat parisen vuotta Äänekoskella, eikä tykänneet. Sanoivat että ihmiset sisäänpäinkääntyneitä yms. Ja huumeista olen kuullut minäkin.

Ja nää oli sit vain kaverin mielipiteitä, mä en henk.koht osaa oikeen kertavierailun perusteella sanoa..

Yhteistyössä