äär hermot menee!! 2,5, 6 ja 8 v !!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ÄIPPÄ"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"ÄIPPÄ"

Vieras
mun lapsilla 2.5,6 ja 8 vuotiailla on jokaisella kirje joulupukille odottamassa. Olemme puhuneet, että jokainen saa toivoa 10 toivetta. Mutta nyt jokaisella on 20-40 äärrr!! 2.5 V tytöllä on nukkea,pehmoleluja,kirjoja ja taas nukkeja siinä listassa on varmaa 15 NUKKEA!! 6 v pojalla on autoa,legoja,miekka,pyssy, autorata! ja 8 v tytöllä on barbia,braz,litles pet shop ja muuta. Me taas tänään mieheni kanssa puhuttiin, että toivotaan vaa 10 ja loppuja vaikka syttäriksi. Mutta eipä tuo vakuttanut AAARR!! mulla on nyt menny todellakin hermot!!! Sitten kun on vielä työ ja perhe ja JOULU! tulossa ja lapset kitisee äiti ota syliin äiti auta tossa matematiikanläksystä ja äiti mä haluun ruokaaa!! nyt tekis mielivaa lähteä ja jättää noi lapset tänne!!!! MITÄ ME/MÄ VOISIT TEHDÄ?? MÄ EN HALUAIS AJATELLA NÄIN!

en ymmärrä miksi hermot menee...?
anna lasten laittaa toivomuksia, eihän ne kaikki toivomukset toteudu. ja jos listassa on 15 nukkea, niin etteköhän te sieltä osaa yhden valita ja jättää vaan loput huomiotta.
miksi pitää ottaa niin vakavasti?
meillä ainakin lapset saavat toivoa mitä haluavat, tällä hetkellä listassa taitaa molemmilla olla 2 lelua, mutta ollaan sanottu ettei joulupukki välttämättä tuo kaikkea. ja nopeasti ne toiveet unohtuu kun lahjoja aletaan avaamaan..

taidat olla aika pikkasen väsynyt. anna niiden väsäillä kirjeitään ja kerro, että joulupukki tuo mitä tuo. ne on TOIVElistoja ei tilauslistoja.
ja yritä päästä vähän yksinäsi pihalle, rentoutumaan, urheilemaan. kyllä se siitä sitten...

Penguin.jpg

Huhhuh!
Mulle on ainakin aivan sama vaikka mun lapset kirjoittaisi aamusta iltaan pukille kirjeitä. siinähän menee aika ja kuopus 7v harjoittelee samalla kirjoittamista. Toivoa saa vaikka koko kuvastoa.

Mutta jouluksi ostan yhden isomman (20-50 euroa) lahjan ja pari pientä siiitä. eikä saa edes sukulaisilta mitään. anoppi voi tuoda sukat joulun jälkeen ja samalla jonkun pienen korun lapsen kummilta (näin on ollut yleensä). Ja meiltä saa noiden parin lelulahjan lisäksi siis vielä suklaata ja jotain tarpeellista ja ehkä jonkun pelin tai elokuvan. ja aina ovat olleet tyytyväisiä.

Ai sä ajattelet, että jos 2,5v toivoo 15 nukkea, sen pitää saada ne kaikki? Oikeasti! Yksi nukke varmaan riittää ja sit muuta siitä listalta. Rauhoitu, ota vähän vapaa aikaa ja mieti sit nää uudestaan. Oot varmaan vähän väsynyt?

Älä suotta nyt hermojasi moisen asian takia menetä - lasten toivomuksista:). Eihän ne todellakaan ole toteutettavaksi asti tarkoitettuja, vaan nimenomaan pieniä, harmittomia toivomuksia, joita kirjoittavat joulunodotusjännityksissään. Mietit siippasi kanssa ne olennaisimmat itse kullekin sitten aikananne. Hetken vain ovat lapsesi tuossa iässä, että toivomuksia rustaavat/piirtävät... Meilläkin pojat (6- ja 3-v.) ovat kynät sauhuten kirjoittaneet ja piirtäneet toiveitaan silmät kiiluen innostuksesta mutta ymmärtävät toki jo sen, että se on sattumien summaa, mikäli toive ja paketti natsaavat yhteen ;).

:hug: - istu alas, hengitä syvään ja katso lapsiasi :).

tarkoititko oikeasti, että sun lapset siis tekevät nyt siellä tilauslistat, jonka kanssa lähdet kauppaan ja josta ostat sitten kaiken mitä löydät? ja 2,5v myös? ei mun lapset tuossa iässä edes katselleet vielä kuvastoja. nyt muutaman vuoden ovat niitä lukekeet vasta.

mun lapset kirjoittavat pukille kirjeitä, joissa toivovat jotain, mutta tietävät kyllä edellisten joulujen perusteella, että pukki sitten sieltä valitsee jotain , muutaman jutun.

Yhteistyössä