AARRH! Mulla menee hermo! (kerho valitusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Äiti-lapsi kerhossa käy äiti, joka antaa lapsensa tehdä ihan mitä haluaa. Jos lapsi vaikka tinttaa toista lasta, niin äiti lirkuttaa hunajaisella äänellä jotain vain toisten paijaamisesta (siis ei sano johdonmukaisesti EI SAA LYÖDÄ). Jäähypenkistä ei varmaan ole ikänä edes kuullutkaan (tai sitten äiti kokee sen lapsen nöyryytyksenä ja vapautta riistävänä?!?).
Tänään tuo lapsi (joka kyllä käytökseensä on syytön, kun äiti ei opeta ihan perus käytös sääntöjä) monta kertaa kerkes mäiskäyttää minun lasta päähän (lapsen äiti näki muttei tehnyt mitään!) ennen kuin kerkesin mennä väliin hakemaan itkevän tyttöni pois. samalla sanoin jämäkästi (mutta en vihaisesti) että ei saa lyödä. Siitä lapsi alkoi ulisemaan (kun häntä kiellettiin. Mitä teki äiti.. meni lohduttamaan omaa säikähtänyttä raukkaparkaansa ja minuun loi murhaavan katseen.

Siis niiiin ärsyttävää, meidän taloyhtiössä asuu tuollainen äiti ja lapsi, kaikki lelut se lapsi vie toisten kädestä, tuuppii, tönii, lyö ja mitään ei sano äiti. Ei käydä enää meidän omassa pihassa!

Vaikka tilanne oli tosi raivostuttava, niin mua säälitti se lyönyt poika joka itki (ja tuli vähän huono omatunto, kun minun vuoksi itkemään rupes). Kyseessä on vielä tosi pienten ryhmä (vajaa 2-v:läiset). Silti kaikilla muilla samanikäisillä on edes jonkinlaiset alkeelliset taidot ja tiedot mitä saa tehdä ja mitä ei. Ja ovat myös tottuneet, että äidit joskus kieltää (toki protestoivat, niin kuin tämän ikäiset tekeevät, mutta ei ne mene ihan lukkoon ja paniikkiin jos joku kieltää!). Ois ollut kiva, jos äiti ois ollut edes vähän tilanteessa mukana, lohduttanut toki, mutta myös sanonut, että täti oli ihan oikeassa, ei saa lyödä. se sattuu. Koko tilanne oli jotenkin ihan nurinkurinen ja äiti tilanteen jälkeen oli hyvin loukkantuneen oloinen. Huoh!

Yhteistyössä