Hae Anna.fi-sivustolta

Aaveiden jäljillä

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä Vesimies -70, 23.03.2019.

1. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Oletteko katsoneet tv:stä sitä Aaveiden jäljillä tv-sarjaa

https://www.kauhumedia.fi/2019/03/0...edata-etsii-paranormaaleita-ilmioita-subilla/

Mitä mieltä ootte siitä? Nehän oli ensin Turun linnassa, sitten Kotkassa jäänsärkijä Tarmossa ja sitten Vuojoen kartanossa Eurajoella.

Kattoin just tallennuksesta noi Turun linna ja Vuojoen kartano, jäänsärkijä Tarmon kattoin kun olin edellisviikolla hiihtolomalla niin systerin kanssa sen tallennuksista.

Mun mielestä kiinnostava sarja. Ihmiset kertoo mitä on kokeneet siellä paikoissa ja sit nää menee laitteineen sinne. Mä vain sitä sitten mietin että kun siellä Turun linnassa ja Vuojoen kartanossakin tuli sinne ghostboxiin se "apua", että siis siellä joku pyytää apua. Turun linnassa -jaksossa se oliko se nyt se Jupe kyllä sanoi että "sun ei ole pakko olla täällä sä pääset pois jos haluat", oletin hänen tarkoittavan että täällä maan päällä kummituksena ei oo pakko olla. Mutta jos se ei tiedä se henki miten päästä pois täältä? Sille pitäis sanoo että mee valoon jos/kun näet sellaisen. Niin mä ainakin sanoisin. Ja kun siellä Turun linnassa se joku olikohan se opas sanoi että hänet oli piirittäneet semmoset usvapatsaat, jotka huokui pahaa. Niin voiko noi pahaa huokuvat sitten estää joidenkin menon valoon? Ja sielä Vuojoen kartanossa oli se pikkutyttökin joka oli kuollut kun oli tippunut rappusten kaiteelta pitkän matkan alas. Sillekkin olis pitänyt musta sanoa että "mene valoon kun näet sellaisen".

Mua kiinnostais oikeesti noitten mukana mennä jonnekkin, Minä sanoisin sitten niille hengille että menkää valoon kun näette sellaisen jos ette halua täällä olla.

Niitten laitteethan on ghostbox josta kuuluu sen hengen ääni :

"Ghost Box on laite joka skannaa satunnaisesti radiokanavia, samalla muodostaen niin kutsuttua white noise -ääntä.
    Ghost Boxia käytetään henkimaailman ja peruselämän välisen yhteyden saavuttamiseen, laitteella pyritään saamaan suoria vastauksia kysymyksiin. Audioyhteyttä henkimaailmaan kutsutaan termillä EVP (Electronic Voice Phenomena)."

http://paranormaaliblogi.net/index.php/tag/ghost-box/

Sit on se kamera jossa tikku-ukkona näkyy ihmishahmo, jos ei siis ihmistä oo siinä kameran edes ja silti näkyy se tikku-ukko niin on henki. Kinect-kamera siis.

"Microsoftin ohjelmisto tunnistaa enintään kaksi ihmishahmoa ja muodostaa niistä 48 pisteen luurangot" https://fi.wikipedia.org/wiki/Kinect

• Tykkään Tykkään x 1
  2. Osiria Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    53
    Olen katsonut ja petyin: porukan aiemmat netissä julkaistut jaksot ovat olleet laadukkaampia kuin nämä sarjassa esitetyt.

Mitään suurta todistetta ei kuitenkaan missään jaksossa ole ollut aaveiden olemassaolon puolesta tai sitä vastaan, mutta hyvä ohjelmagenre kuitenkin ja mielenkiintoinen porukka. Aion katsoa sarjan muutkin osat siinä toivossa, että sarja paranee edetessään. Ehkä päällimmäisin pettymys sarjassa on ollut se, että se tuntuu keskittyvän enemmän erilaisten apuvälineiden esittelyyn kuin aavedatan käsittelyyn. Plussana on näiden eri kohteissa kummia kokeneiden haastattelut ja kuvaukset.

(älypuhelimille löytyy myös ghost box sovelluksia)

3. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916

Jaa no mä en ole katsonut netissä joten siten ei mitään pettymystä kun en oikeen odottanut mitään. Olishan se ollu mahtavaa jos sielä Vuojoen karatanossa se pikkutyttö olis ottanu vaikka sen nuken syliin tai potkassu sen pallon alas rappusia. Joo ohjelmagenre on hyvä ja mielenkiintoinen porukka. Mulle ei tullu tuota apuväline-esittely -mielikuvaa, mä ymmärsin sen niin jotta ne vain selittää ihmisille jotka ei tajua niitä välineitä. Ja koska voidaan tulla kattomaan sarjaa mistä osasta vaan niin pitää aina selittää. Joo ne on plussaa munkin mielestä ne kummia kokeneiden haastattelut.

No minä mietin että jossain faceryhmässä oli varmaan maininta jotta älypuhelimille löytyy ghost box -sovelluksia. Uskaltaiskohan ottaa, tai jos uskaltaisinkin niin uskaltaisinkohan käyttää. :D

4. Osiria Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    53
    Tuolta voi katsoa:
    https://www.youtube.com/user/aaveDATA/videos

en tiedä onko siellä ihan kaikki jaksot joita ovat tehneet, mutta ainakin joitakin.

Nojoo, tuo näkökulma kannattaa pitää mielessä kyllä ennen sovelluksen käyttöä, etenkin jos käyttää sitä juuri ennen nukkumaanmenoa, mutta itse en ole kokenut niitä kovinkaan pelottaviksi, hauskoja hetkiä siellä. Joskin epäilen että ei noi älypuhelinsovellukset ehkä pääse samaan kuin itse ghostboxit. Pitää sitä aikuisellakin leluja olla :ROFLMAO:

• Tykkään Tykkään x 1
  5. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Nimenomaan! :D

6. vierailija Vierailija

kyl henget ovat luultua lähempänä meitä

hieno pieni ero meidän ja heidän välillä
    pieni suuntaus oikeaan aikaan ja paikkaan niin voi näkyä

7. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    18
    Aiheesta on myös lyhyt keskustelu Skepsiksen keskustelupalstalla, kannattaa lukaista: http://keskustelu.skepsis.fi/Message/FlatMessageIndex/401050

Lainaan tähän pätkän yhdestä keskustelun viestistä:

"Olen yrittänyt takavuosina mittaustekniikkaa opettaessani saada kolme kovaa "ämmää" jäämään oppilaille mieleen, vaikka muuta ei sitten jäisikään. On tiedettävä ainakin:
    1. Mitä mittaat.
    2. Millä mittaat.
    3. Miten mittaat.

1. On aika turhaa mitata, jos ei tunne ilmiötä, jota on mittaamassa. Herkkä vaihtojännitealueen volttimittari sopivalla mittapiuhalla varustettuna mittaa kyllä jotain, vaan ei kuitenkaan maasäteilyä;-)

2. Mittarin rajoitukset on syytä tuntea. Ei mopolla mahottomia.

3. Mittausmenetelmän aiheuttamat mahdolliset virhelähteet ovat etenkin suurilla taajuuksilla (GHz-alue) ja herkissä mittauksissa häiriöllisissä ympäristöissä kyettävä minimoimaan ja niiden vaikutus tulokseen arvioimaan.

Epäilen, etteivät aaveidenmetsästäjien mittaukset ainakaan pääsääntöisesti täytä ainuttakaan kyseisistä ämmistä.
    Ensimmäistä ämmää ei taida aaveiden metsästyksen kohdalla tuntea ryssän pappikaan.
    Toinen ämmä on helpoin, jos ymmärtää fysiikkaa sen verran, että tietää mitä mittalaitteen speksit tarkoittavat.
    Epäilen vahvasti, että käytännössä kummitusten metsästäjät mittailevat kolmannen ämmän kiukuttelua, eli ympäristön häiriöitä. "

Last edited: 24.03.2019
  8. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    18
    Itse en ole sarjaa katsonut, mutta Sohvaperunat-ohjelman kautta sain ihan tarpeellisen annoksen sarjasta.

Paras oli, kun eräs Sohvaperunoista ihmetteli, että miksi nämä aaveiden metsästäjät yrittivät puhua suomea tuolle Turun linnan aavelle, kun aave oli ajat sitten kuollut aatelinen, ja siihen aikaan aateliset olivat kaikki ruotsinkielisiä.

Last edited: 24.03.2019
  9. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    No minä en ihmetellyt tuota Turun linnan kohdalla, koska jos Suomessa on koko elämänsä elänyt vaikka äidinkielensä olisi ruotsi. niin sen verran on "rahvaan kieltä" vaarmaan oppinut mitä tuossa vaadittiin. Mutta siinä jäänmurtaja Tarmon jaksossa jossa sen laivapoika Tomin aaveen ajateltiin olevan brittipoika kun laiva oli ollut huollossa Briteissä, näin ymmärsin, niin siinä ihmettelin miksei ne puhuneet englantia sille. Jossain muussa jaksossa joku, siis niistä aaveidenmetsästäjistä sanoi jonkun lauseen englantia oisko ollu täs Turun linnassa? Guten Tag eli saksaksi hyvää päivää ainakin joku aave sanoi. Jospa nää herrat ei osaa kunnolla ruotsia, Suomessa osataan yleensä englantia paremmin paitsi tietenkin poislukien nää jotka on ruotsinkielisiä.

10. Gandalf Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    7
    Sivaltajan viestissä oli hyviä pointteja.

Omasta puolestani sanon että en hirveästi innostu kun mennään tekemään viihdettä tuollaisista asioista. Sitten sekin vielä kun oitis ehdoitta hyväksytään tosiasiaksi että kyseessä on juuri sen ja sen henkilön henki joka paikassa liikkuu. Sehän nyt voi olla melkein mitä vain. Se voi olla vaikka - jos nyt ei suoranaisesti paha henki - niin jokin kujeileva henki, tai jokin paikkaan jäänyt energia. Tai jokin siellä asuva olento. Ylipäätään jokin entiteetti joka sattuu tietämään jostakin edesmenneestä henkilöstä yhtä sun toista. No tokihan kyseessä voi olla oikeasti jonkin henkilön henki tai jokin osa, tai henkilöstä jäänyt energia. Minä itse valitsisin viimeiseksi vaihtoehdoksi tuon että koko ihmisen henki on jäänyt tänne. Ennemmin jokin osa tai jokin energia. Eiköhän henkilö ole jo päässyt tuonpuoleiseen ja ehkä jo jälleensyntynyt.

• Tykkään Tykkään x 1
  11. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Tuo on kans se mitä minä mietin että kun niin vahvasti oletetaan että joku on joku, tai en minä tiedä olettaako ne, hakuammuntaako se on että kutsutaan Katarina Jagellonicaa, Jaakko Ilkkaa tai keitä kutsuivatkaaan, tosin he sanoi tutustuneensa historiaan ja ilmeisesti nää oletetut henget on niitä joita ihmiset on arvelleet siellä kummittelevan. Ja tuokin on totta että henki voi teeskennellä toista. Mutta voi olla myös siellä oikeasti jonkun henki. Jälleensyntymäänhän voi kestää kauankin, tosin "normisti" mun käsittääkseni se aika vietettäisiin sitten tuonpuoleisessa eikä kummitellen maan päällä, mutta onhan sitten näitäkin jotka ei osaa mennä valoon tai ei jopa halua.

Tuota viihdekohtaa minä vähän aattelin siinä kuin sanoin että eikö pitäisi neuvoa niitä menemään valoon, kun apuakin pyydetään, toinen pyytää apua ja toiset ei auta vaan tavallaan tekee avunpyytäjistä "filmitähtiä". :) Toisaalta viihdearvohan näis kaikis vastaavis ohjelmis on se suurin, mitä niinkuin tavoitellaan.

• Tykkään Tykkään x 1
  12. vierailija Vierailija

En ota kantaa nyt aaveisiin, mielestäni ne on huuhaata, mutta kyllä nämä oppi suomen ihan hoitajiltaan ja ympäristöstä. Toisaalta vanha suomi oli erilaista murteineen kun nykysuomi joten oudoltahan tämä kuulostaa. turun murrettahan sille olisi pitänyt puhua :)

13. vierailija Vierailija

kyllä niissä jaksoissa ruotsiakin puhutaan, on saksaakin puhuttu.

14. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Luin tuon nyt, luulin että tuossa olisi ollut jotakin "kovaa faktaa", mutta arvelua ja mielipiteitä, kuten tossa se kysyjä? sanoi on kuitenkin sekin mahdollisuus että se "yleinen häiriö" onkin henki...

15. vierailija Vierailija

Katsoin nyt youtubesta sen nauhan missä natsi piirteli takkaan hakaristejä. Hieman meni huumorskan puolelle.

16. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    804
    Kiitos tästä aloituksesta! :) En ole vielä ehtinyt katsomaan sitä, mutta täytyy katsoa, ja kommentoida sitten lisää... (Olen kyllä joskus nähnyt saman porukan aiempia videoita YouTubesta).

17. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    18
    Toki yleinen häiriö voi olla henki, mutta aivan yhtä hyvin se voisi olla Lentävän Spagettihirviön pieru.

18. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Se voi olla henki tai se voi olla jotakin muuta häiriötä jolla ei ole mitään tekemistä hengen kanssa. Ihan eri tilantieis henki tai muu häiriö, joskus toinen joskus toinen. Se ovien paiskiminen kii ei koskaan oo tuottanu mitään tulosta, pyörääkään kukaan ois keksiny jos olis tyyppi lytätty heti. Ei näitä ilmiöitä tutkia koskaan voi jos ottaa ylimielisen asenteen.

• Tykkään Tykkään x 1
  19. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    804
    Moi Osiria! Laitoin sulle äsken yksäriä yhen meidän vanhan keskustelun jatkeeksi. Sitten tuli mieleen, että se oli jo niin vanha, (lokakuuta) että oot saattanut poistaa sen, jolloin se mun äskeinen viesti ei näy sulla. Tsekkaa, ja jos ei oo tullu, niin laitan uusiks! :)

20. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    804
    Hyvin näyttää laitteet toimivan!

21. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    804
    Täh.. Mun korvat ei kestä näitä ääniä. Oli pakko lopettaa kuuntelu kesken, koska korvat ja pää alko vihlomaan. En kuunnellut edes kuulokkeilla, vaan ääni tuli puhelimesta, volyymitaso puolessa välissä.

Last edited: 30.03.2019
  22. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    No aika korville ottavaa kirskuntaa kyllä on. En minäkään nyt kokonaan, kuuntelin vain tuon takia kun sinä sanoit ettei kestä. Saattaisin joskus kokonaan, mä olen vain tosi huono youtubesta muuta ku musavideoita kattomaan. Ei muka löydy aikaa, on muuta tehtävää. :) Ehkä ei korvakuulokkeilla kuten nyt.

23. Osiria Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    53
    Viimeisin aavedatan jakso oli paikkapaikoin hauskakin. Kun ohjelman juontajien vieras kysyi aaveboksin kautta "kuuletko mitä sanon" (oli pyytänyt tätä ennen henkiä tulemaan juttelemaan kanssaan), oli vastauksena "en (kuule)". Sitten toinen, missä ohjelman päätyypit laskivat viiteen suomeksi ja ruotsiksi, englanniksikin, niin jossain kohtaa aaveboksista kerrotiin mikä numero tuli seuraavaksi. Tuo kuvaukseni tuossa edellä - edes lainaus - ei ollut sitten kirjaimellinen, mutta nyt näistä jo tulleista jaksoista pidin tästä viimeisestä eniten.

Minuakin ärsyttää tuo aaveboksin kohina. Tuntuu melkein kivuliaalta.

24. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 916
    Mulla on tallennuksessa kaksi viimeistä, Svenska Teatern ja se mikä kartano nyt tässä viimesimmäs olikaan. Kattonu en vielä oo.

25. Osiria Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    53
    Joo, se oli just tuo mikäliekartano jakso. Täytyy käynnistää nyt kone, kun tuo microsoft solvaa uudesta päivityksestä, joka on näemmä pakko asentaa nyt. Nähdään kun nähdään, milloin se hetki sitten tuleekaan.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri