ABC-Design ja muut "halpisvaunut"

  • Viestiketjun aloittaja Cicca
  • Ensimmäinen viesti
mii83*
Me ostettiin 2004 Boran duot (erillinen koppa ja ratasosa). Mun tietääkseni Borat lasketaan myös halpoihin merkkeihin, tosin en muista enää mitä vaunut maksoivat, taisivat olla jotain 300-400€ välillä. Ei ole mitään valittamista yhdistelmistä, ovat toimineet moitteettomasti. Nyt ovat käytössä toisella lapsellamme.

En muista enää minkä ikäisenä esikoiselle vaihdettiin ratasosa käyttöön. Esikoinen ei oikein viihtynyt päikkäreitä vaunuissa.
 
S@ntulle kysymys!
Alkuperäinen kirjoittaja S@nttu:
Meillä on Ora Jovit kovalla kopalla. Tyttö on nyt 7kk (n.70cm) ja vasta nyt aion jättää kopan pois käytöstä. Koppa on ollut erittäin hyvä matkasänky tähän asti. Vaunut ovat olleet erinomaiset kelillä kuin kelillä. Renkaat on ilmatäytteiset ja kunnon isot. Koriin mahtuu kunnon ruokaostokset. Kuomun ja suojan saa niin hyvin vedettyä vaunujen päälle että nukkuja saa nukkua rauhassa, ei pahemmin valo kiusaa. Meidän vaunut on vielä "halppiskankaalla" eli ei-kotimaiset kankaat (runko kylläkin joo) mutta pienellä sateellakin ovat olleet toimivat (tietenkin kunnon sateessa meillä on Brion sadesuoja). Ei ole heittoaisaa mutta työntöaisan saa käännettyä helposti niin että se on sopiva erimittaisille kulkijoille - mahtuu myös hyvin hissiin. Maksettiin vaunuista ja isosta hoitolaukusta 450€ huhtikuussa 07, harvoja noin hyviä vaunuja saa niin edullisesti. Kierrettiin kaikki mahdolliset liikkeet. Voin siis suositella lämpimästi!
Mikä merkki tarkemmin ottaen? Pohdin juuri Jovi Aireja. Ora Oivan lähtöhinta on korkeampi, mutten ihan päässyt selvyyteen eroista, miksi hinta korkeampi...
 
S@nttu
Meillä on just Jovi Airit. Ostettiin ne Petikosta Suomen Lastenvaunutukusta ja *vinkvink*, siellä on nyt muuttomyynti eli kaikki tuotteet -20%. On käyty siellä useammankin kerran ja täytyy sanoa että on saatu paras palvelu siellä kuin missään muussa lastenvaunuliikkeessä. Suosittelen! (Unohdin lisätä tuohon edelliseen tekstiini että hintaan sisältyi myös sadesuoja ja hyttysverkko.)

Itse asiassa käytiin eilen ostamassa sieltä matkarattaiksi Jovin Iot, hinnaksi jäi satanen. Nekin tuntuu tosi hyviltä, tosin ei oo kokeiltu vasta kuin kaupassa.
 
Jovit
Kiitos S@ntulle! Olen katsellut niitä nettikaupasta, jossa ihan hyvä tarjous vuoden 2008 vaunuista, samat lisätarvikkeet ja kova kantokoppa. Ainoa mitä ehkä kaipaisi, on tuo heittoaisa. Mutta jos vaunut suojaa hyvin tuulelta vauvaa, niin sittenhän se ei ehkä ole välttämätön. Kiva kuulla, että ovat olleet hyvät!
 
cicca/joveista
Itse päädyin Oran Jovi Natureihin sen paremman pehmeän kopan (931) kanssa nyt kaiken pähkäilyn jälkeen. Aireja katselin, mutta haluan heittoaisan ehdottomasti, esikoisella kirosin lenkillä aina kun tuuli väärästä suunnasta. Ei se koppavaiheessa tuuli niin häiritse, mutta istuvaa lasta jo kylläkin. Ja kun vauva syntyy heinä-elokuun vaihteessa niin tuohon isompaan koppaan mahtuu hyvin. Loppu kesästä siinä on tilaa ja ilmavuutta ja talvella sitten vähän tiukempi ja lämpöinen.
 
siidaada
Ostettiin viime vuoden lopussa pramy lux vaunut uudesta Baby1 lastentarvikeliikkeestä raisiosta. Olivat tarjouksessa 299e. Tähän mennessä olleet todella toimivat. Sieltä annettiin kahden vuoden takuu vaunuille ja takuukorjaukset (jos sellaista nyt edes tarvitaan) kuuluvat myös heille, kun ovat kuulemma abc:n maahantuoja. Kannattaa käydä katsomassa.
 
joo o
meillä oli esikoisen synnyttyä ORAN vm.2003 yhdistelmät,hajos 6kk käytön jälkeen istumaan nousu säätö:-/ lisäksi yks rengas irtos jatkuvasti..ostettii uutena MODI merkkiset yhdistelmät kun noi orat hajos.ne on nyt ollu jokapäiväsessä käytössä(asutaa 2kerroksessa raahaan vaunut joka päivä muutamaan kertaan raput ylös ja alas)kestänyt tod. hyvin kovaa käyttöä.ollu vuoden käytössä,ei mitään vikaa.seuraavaks pääsee kyytiin pikku kakkonen joka matkustaa seuraavat vuodet samoilla rattailla=)
 
*MINNI'
Meillä on ollut ABC-novus 3 rattaat käytössä nyt 2 vuotta ja tässä talvella hajosi työntöaisansäätö-toiminto, eli aisa ei pysy sopivalla korkeudella vaan putoaa aina tason kerralla alas päin. Todella rasittavaa ja vaarallistakin. Tähän asti oltiin tykätty kyllä, hyvin ovat kulkeneet. Maahantuojalle olen asiasta ilmoitellut sähköpostilla, kysynyt varaosaa jne. mutta eivät vaivaudu edes vastaamaan! Olen kyllä todella pettynyt, rattaiden kuuluu ehdottomasti kestää yli 2 vuotta..
 
pattipotti
mulla 2abc:t ollu ja lapsia 2 toinen 4v ja toinen 6kk,ja nyt joudutaan ostaman uudet rattaat,en osta abc vaunui olleskaan, ihan normi käytössä ollu meillä,mutta jarru aisa löysä eikä saa kiristettyä eli lyö jarruja pohjaan koko ajan,kuomut ei pysy kunnolla ylhäällä, ja yllätys,yllätys kaikki viat tuli takuu ajan mentyä kiinni, ite en voi suositella kellekkään abc yhistelmiä ja huonosti saa varaosia ja yleisimmät lastenvaunu liikkeet ei ota edes korjattavaksi
 
Jovi Air
Meillä Jovi Air- vankkurit 2005 mallia, ostettu 2006 ja toisi hyvin on kestänyt lukuiset kasaamiset, jopa saksapaimenkoiramme puremat, koiraa siis kiinnostaa pyörivät pyörät ja se iskee niihin kiinni, eikä ole tarvinnut kertaakaan renkaita vaihtaa. Oon myös pessy ratasosan ihan pesukoneessa 30-asteisessa ohjelmassa ja miksikään ei oo menny. Ne makso uutenaa 299;- ja siihen kuulu 2 jalkapeitettä, kova koppa ja mies vielä tinkas kaupan päälle hoitolaukun ja sadesuojan. Nyt kun pikkumies jo 2v, niin eipä harmita enää, ettei ne vaunut ollu 700e:n Briot, vaikka sellaset olisin halunnut, mutta miehen mielipide oli oikeessa, halvemmillakin pääsee....
 
Jovi Air
Ja lisäks oon tykänny tosi paljon siitä verkosta, mikä tulee jalkapeitteen "sisältä" eli kun on jalkapeitekelit ei tarvi erikseen hyönteisverkkoa laittaa. Piti hyvin myös lumisateen vaunujen sisätiloista pois...
 

Yhteistyössä