Abortin jälkeinen vuoto

  • Viestiketjun aloittaja AbrE
  • Ensimmäinen viesti
Mollukkapullukka
En koskaan voisi satuttaa mitään elävää,ihmistä tai eläintä, mutta olen silti MURHAAMASSA oman "lapseni". Eikä kuulkaa tunnu missään. Olen myös aivan varma, että lapsoseni ei ehdi olla siitä pahoillaan.
En mäkään, paitsi itsepuolustukseksi, ja kyllähän abortti on verrattavissa itsepuolustukseen... "sisältäpäin tapahtuvaa hyökkäystä" vastaan.
 
Viimeksi muokattu:
Heikot argumentit
Eli sun mielestä on myös tooosi hyvä juttu että aivokuolleita pidetään väkisin hengissä sydän-keuhkokoneessa?
Väärin arvattu! Mielestäni ihmistä ei pidä pitää koneiden varassa elossa jos elämä ja elimistön toiminnot luonto on osaltaan jo lopettanut. Sen ihmisen aika on tullut siirtyä tästä elämästä pois.

Uusi syntyvä elämä kuitenkin on niin arvokas, että siihen ei ihmisellä ole oikeus mennä sitä lopettamaan vain koska se ei sovi senhetkiseen tilanteeseen.
 
Viimeksi muokattu:
Heikot argumentit
Mitä tekemistä sykkivällä sydämellä on ihmisyyden kanssa? Aika monella eliöllä nimittäin on sydän. Ihmisyys on kuitenkin hyvin pitkälle aivoissa ja niiden kehityksessä. Onko esim. ns susilapsi, joka on kasvanut eläinten parissa, enemmän ihminen vai eläin? Fyysisiltä ominaisuuksiltaan hän on selvästi ihminen, mutta hän käyttäytyy kuin eläin eikä esimerkiksi voi enää oppia puhumaan tai kirjoittamaan ja hänen kognitiiviset kykynsä ovat erittäin vajavaiset ihmisiin verrattuna. Tämä johtuu tietenkin siitä, että hänellä ei ole ollut ihmiskontakteja. Ihmisyys on pitkälti siis kiinni muista ihmisistä.
Sikiön aivot ovat erittäin kehittymättömät, ja esimerkiksi aivokuorta sillä ei käytännössä edes ole, koska se kehittyy vasta syntymän jälkeen. Ulkoiselta olemukseltaan se alkaa tietyssä vaiheessa näyttää ihmiseltä, mutta se ei tarkoita, että se olisi myös ihminen aivoistaan. Ja nimenomaan tämä aivojen inhimillisyys on se, mikä erottaa ihmisen muista eläimistä. Näin ainakin minun mielestäni.
Aika hienosti mennyt tämäkin keskustelu täysin sivuraiteelle. Toivottavasti nyt joku, jolla on kokemusta abortista, voisi neuvoa aloittajaa.
Tämä susilapsi vertaus kyllä meni jo yli äyräitten. Jos tempaisee tällaisen hahmon piirretyistä filmeistä esimerkiksi, henkilö ei voi olla ihan täysipäinen.

Montako tällaista susilasta tunnetaan ja missä ne elää? Minä olen nähnyt tasan yhden ja se on nähtävissä Viidakkokirja elokuvassa. Johan normaali logiikkakin sanoo, että ihmislapsi ei jäisi eloon sen enempi susien kuin paviaanienkaan kanssa. Niin vastasyntynyt kuin parivuotinenkin joutuessaan vastaavaan tilanteeseen menehtyisi nopeasti ilman hoivaa eläinten armoilla ja pohjoisen sääolosuhteissa kyse olisi tunneista syys-talvi-kevät aikaan. Vai onko susiperheellä metsässä kodikas pieni mökki missä susiäiti ompelee koneella kadonneille ihmislapsille lämpimiä vaatteita ja keittää puuroa essu edessä??? Kokemus onnistuisi ainoastaan jossakin laboratoriossa jatkuvan vahdin alla jossa lapsi saisi lämpöä ja ravintoa. Kaikki muu on fiktiota ja villin mielikuvituksen tuotetta. Ei ihme, että ihmisyyden arvo ja käsitteet ei mahdu kaaliin jos elää piirrettyjen filmien maailmassa. Eihän tuollaisen ihmisen kanssa voi edes keskustella järkevästi.

"Just joo":lle

Ei kukaan ole sanonut, että jotka ei pidä lapsista olisivat kylmiä ja katkeria. Tässä ketjussa esiintyvä abortisti on sellainen sanoistaan päätellen. Kylmempää tekstiä tuskin löytää. On toki paljon ihmisiä jotka ei halua lapsia, eivät pidä lapsista mutta silti järki on päässä ja jutut terveitä. Kaikkien kohdalla ei näin ole kuten huomata saattaa. Ei lapsista tarvitse pitää. Tunnen minäkin lapsettomia jotka eivät itse halua lapsia mutta eivät silti päästele suustaan tuollaisia hällä väliä heittoja tai susiperhesatuja. Suurin osa on ihan terveitä normaalisti ajattelevia ihmisiä. Tämän ketjun esimerkillä on selviä mentaaliongelmia muutenkin. Täysi sterilointi olisi paikallaan sellaisissa tapauksissa.
 
Viimeksi muokattu:
Mollukkapullukka
Tämä susilapsi vertaus kyllä meni jo yli äyräitten. Jos tempaisee tällaisen hahmon piirretyistä filmeistä esimerkiksi, henkilö ei voi olla ihan täysipäinen.

Montako tällaista susilasta tunnetaan ja missä ne elää? Minä olen nähnyt tasan yhden ja se on nähtävissä Viidakkokirja elokuvassa..

Googlaapa piruuttas "susilapset".
...jos en itse tiedä jostain asiasta, sitä ei voi olla olemassakaan...
 
Viimeksi muokattu:
haeppas tietoa
Susilapsia on ollut olemassa ja todennäköisesti heitä on vieläkin. Tarkistappas tietosi. Toisekseen, ei ole mitenkään erityisen hyvää argumentointia tuollainenkaan, että heti kättelyssä aletaan sättiä täysin tuntematonta ihmistä ilman minkäänlaista tietoa hänen elämästään. Tuommoiselta argumentaatiolta puuttuu faktapohja, koska sinä et voi yksinkertaisesti tietää mitään, mitä minun elämässäni tapahtuu. Vain minä tiedän. Sen takia sinun ei kannata edes yrittää parjata minua, koska itse tiedän, miten asiat ovat. Sinä voit vain tehdä päätelmiä hyvin vähäisen tiedon pohjalta, joka taas edesauttaa sitä, että päätelmäsi ovat hataria.
Ota ihan rauhallisesti.
 
Heikot argumentit
Susilapsia on ollut olemassa ja todennäköisesti heitä on vieläkin. Tarkistappas tietosi. Toisekseen, ei ole mitenkään erityisen hyvää argumentointia tuollainenkaan, että heti kättelyssä aletaan sättiä täysin tuntematonta ihmistä ilman minkäänlaista tietoa hänen elämästään. Tuommoiselta argumentaatiolta puuttuu faktapohja, koska sinä et voi yksinkertaisesti tietää mitään, mitä minun elämässäni tapahtuu. Vain minä tiedän. Sen takia sinun ei kannata edes yrittää parjata minua, koska itse tiedän, miten asiat ovat. Sinä voit vain tehdä päätelmiä hyvin vähäisen tiedon pohjalta, joka taas edesauttaa sitä, että päätelmäsi ovat hataria.
Ota ihan rauhallisesti.

Kaikenlaisia nettijuttuja sinäkin uskot. Et vielä tiedä, että mitä tahansa voi saada netissä uskottavaan asuun. Ja jos tuollaisia tapauksia onkin maailmassa ollut 5 kpl. Lapset on olleet jo koulu-ikäisiä luonnonarmoille joutuessaan. Vastasyntyneinä ei takuulla yksikään. Näitä lapsia nyt ei siis ole laumoittain maailman metsissä joten sen voi jättää kokonaan pois vertailusta.

En minä tiedäkään mitä sinun elämässäsi tapahtuu, enkä herra paratkoon ole siitä kiinnostunutkaan. Minulla on ihan erityyppisiä ihmisiä ympärilläni mutta jos keskustelupalstalla on aiheena abortti ja sinä kuulutat osaltasi kuinka yhdentekevä ja arvoton ihmisenalku sinulle on, minulla on sama oikeus sanoa sinulle mitä siitä ajattelen. Jos et halua palautetta, älä osallistu aiheeseen. Paljastat kyllä aika paljon itsestäsi noilla jutuilla vaikka et sitä huomaakaan.

Sikiö ei ole naisen omaisuutta jolle se voi tehdä haluamallaan tavalla. Siitä kasvaa erillinen henkilö vaikka monen naisen päähän ei mene tämä asia.
 
Viimeksi muokattu:
Sellasta se on!
Kaikenlaisia nettijuttuja sinäkin uskot. Et vielä tiedä, että mitä tahansa voi saada netissä uskottavaan asuun. Ja jos tuollaisia tapauksia onkin maailmassa ollut 5 kpl. Lapset on olleet jo koulu-ikäisiä luonnonarmoille joutuessaan. Vastasyntyneinä ei takuulla yksikään. Näitä lapsia nyt ei siis ole laumoittain maailman metsissä joten sen voi jättää kokonaan pois vertailusta.

En minä tiedäkään mitä sinun elämässäsi tapahtuu, enkä herra paratkoon ole siitä kiinnostunutkaan. Minulla on ihan erityyppisiä ihmisiä ympärilläni mutta jos keskustelupalstalla on aiheena abortti ja sinä kuulutat osaltasi kuinka yhdentekevä ja arvoton ihmisenalku sinulle on, minulla on sama oikeus sanoa sinulle mitä siitä ajattelen. Jos et halua palautetta, älä osallistu aiheeseen. Paljastat kyllä aika paljon itsestäsi noilla jutuilla vaikka et sitä huomaakaan.

Sikiö ei ole naisen omaisuutta jolle se voi tehdä haluamallaan tavalla. Siitä kasvaa erillinen henkilö vaikka monen naisen päähän ei mene tämä asia.
Paljon pitää selitellä ja googlea kaivella kun lapseltaan hengen vie! Noin se käy naisen omaan psyykeeseenkin, alkaa soutaminen ja huopaaminen ja omantunnon kanssa taistelu.
 
Viimeksi muokattu:
susilapsista
Susilapsien ongelmaa käsitellään mm. psykologiassa. En ole tarvinnut tähän tietoon siis ah-niin-uskottavan internetin käyttöä, vaan tietojeni pohjana ovat yleisesti hyväksytyt oppikirjat. Kirjoitinko, että lapset olisivat syntymästään asti olleet eläimien parissa?
Tietysti sinulla on ja pitääkin olla oikeus sanoa mielipiteesi, mutta on aika keskenkasvuista ensimmäisenä alkaa vähätellä toisen, eri mieltä olevan ihmisen älykkyyttä ja heitellä täysin perusteettomia syytöksiä.
Eihän kukaan ihminen voi toista omistaa. Mutta sikiö valitettavasti kasvaa naisen sisällä, ja ketään ei voi edelleenkään pakottaa pitämään siitä huolta. Koska sikiö ei pärjää yksinään, sillä ei ole itsemääräämisoikeutta, niinkuin ei lapsillakaan, koska he ovat keskenkasvuisia ja eivät kykene tekemään päätöksiä omasta elämästään. Aikuiset tekevät muutenkin päätöksiä toisten puolesta, kuten tässäkin asiassa, koska aikuisen ihmisen harkintakyky on yleensä vajaavaltaisten henkilöiden harkintakykyä kehittyneempi. Kyllä, nainen voi päättää, elääkö sikiö hänen sisällään vai ei. Ja näin sen minusta pitääkin olla, mutta tämä on tosiaan minun mielipiteeni, enkä väitä sitä absoluuttiseksi totuudeksi, koska semmoista ei edes ole olemassa. Näkemysasioitahan nämä vain ovat.
 
Elämä......
Ihmisen elämä ei voi koskaan olla näkemysasia! Varsinakaan jos on toisen ihmisen elämä vaakalaudalla. Omastasi voit päättää ja vetää itsesi vaikka hirteen, se ei ketään hetkauta mutta viattoman ihmisen murhaaminen on raukkamainen ja pelkurimainen teko katsoi sitä sitten vaikka susien pesästä tai lintupöntöstä käsin.

Tehdä päätöksiä toisten puolesta ei ole sama asia kuin päättää toisen elämästä. Naisille on annettu liikaa päätösvaltaa kaikinpuolin, se menee jo mielivaltaisuudeksi ja lapsellahan on myös isä jolla täytyy olla asiaan jotain sanottavaa. Onhan nainen tappamassa myös hänenkin lastaan siinä.

Abortin haluavat naiset pitäisi laillisesti pakkosteriloida. Ok, saat abortin mutta et yhtään kertaa enää kyllä saa mahdollisuutta tehdä samaa temppua. Se olisi sen lorun loppu. Eiköhän silloin ehkäisyt alkaisi toimia kun loppupiste olisi vääjäämätön.Tyhmin ja välinpitämättöminkin alkaisi pakosta miettimään asiaa. Täytyyhän naiselle jokin seuraus teostaan olla.
 
johanne
OLenkohan sairas tai muuten vaan viallinen mutta miksi nuo sikiöiden kuvat eivät herätä mitään tunteita? Ihmisiä kohtaan on niin pirun vaikeaa tuntea sympatiaa, varsinkaan sikiöiden. Jos ihmiset kohtelevat muita eläimiä kaltoin, silloin raivostun ja masennun.
Jos joskus käy niin huono tuuri, että jysähdän raskaaksi, abortti on se, mitä aion ensisijaisesti tehdä. Jos sitä en saa, niin sitten tapan itseni. En halua lapsia enkä todellakaan aio kantaa sellaista sisälläni.
Ehkä olen sitten sairas, mutta en välitä. Läheisistä ihmisistä kyllä pidän enkä koe murhanhimoa enkä halua tappaa jokaista vastaantulijaa. Ihminen, jolla on jo elämää takanaan, on eri asia, kuin syntymätön sikiö.

et ole sairas. tai sitten ainakaan yksin ajatustes kanssa. Oon nimittäin täysin samaa mieltä ja uskon että me ei olla ainoita, jotka noin ajattelee. ei ne herättäneet tunteita minussakaan. Eihän sikiö voi edes tietää mistä jää paitsi, miksi sitä kohtaan pitäisi tuntea jotain myötätuntoa? poikkeuksena sanon sen että pidän kyllä lapsista, jo syntyneistä sellaisista ja erityisesti kummilapsestani. Lapset on ihan jees kunhan ne ei ole omia. Tahdon kyllä joskus omiakin kunhan olen valmis kantamaan vastuuta jostain muustakin kuin itsestäni.
 
Viimeksi muokattu:
marthha
Alkuperäinen kirjoittaja Elämä......;10450647:
Ihmisen elämä ei voi koskaan olla näkemysasia! Varsinakaan jos on toisen ihmisen elämä vaakalaudalla. Omastasi voit päättää ja vetää itsesi vaikka hirteen, se ei ketään hetkauta mutta viattoman ihmisen murhaaminen on raukkamainen ja pelkurimainen teko katsoi sitä sitten vaikka susien pesästä tai lintupöntöstä käsin.

Tehdä päätöksiä toisten puolesta ei ole sama asia kuin päättää toisen elämästä. Naisille on annettu liikaa päätösvaltaa kaikinpuolin, se menee jo mielivaltaisuudeksi ja lapsellahan on myös isä jolla täytyy olla asiaan jotain sanottavaa. Onhan nainen tappamassa myös hänenkin lastaan siinä.

Abortin haluavat naiset pitäisi laillisesti pakkosteriloida. Ok, saat abortin mutta et yhtään kertaa enää kyllä saa mahdollisuutta tehdä samaa temppua. Se olisi sen lorun loppu. Eiköhän silloin ehkäisyt alkaisi toimia kun loppupiste olisi vääjäämätön.Tyhmin ja välinpitämättöminkin alkaisi pakosta miettimään asiaa. Täytyyhän naiselle jokin seuraus teostaan olla.

"ok. en tahtoisi tappaa sikiötä sisälläni, voisitteko ottaa sen elävänä ulos ja antaa jonkun muun vastuulle, itse en ole valmis" jos se vaan toimisikin noin.

aina vaan voivotellaan pelkän syntymättömän lapsen elämää. Eikö ketään oikeasti kiinnosta äidin terveys henkisesti ja fyysisesti. Lapsi kasvaa ÄIDIN sisällä, syö ÄIDIN ruokaa ja syntyessään ei selviä omillaan, joten se jää ÄIDIN vastuulle. Ja jos ÄITI ei halua itselleen lasta vastuulleen, niin miksi se pitäisi synnyttää huonoihin kasvuolosuhteisiin?? adoptiokaan ei aina ole vaihtoehto, koska menneisyys palaa aina kummittelemaan jossain vaiheessa.

No teille abortin vastustajille näitä vahinkolapsia pukkaa kyllä maailmaan entistä enemmän, kun lasten teosta on teinien keskuudessa tullut oikein muoti-ilmiö. ensin halutaan jo 16-17 vuotiaana ruveta leikkimään kotista ja sitten kun täysi-ikäisyys koittaa aletaan ravaamaan baareissa ja sysätään lapsi teis kenelle hoidettavaksi. Vähemmästäkin menee lapsella pasmat sekaisin tärkeimmässä kasvu ja kiintymisvaiheessa. (tietysti löytyy myös vastuullisiakin ala-ikäisiä vanhempia)
minun mielestä pitäisi kirjoittaa laki että teiniraskaudet abortoitaisiin automaattisesti ja poikkeuslupaa lapsen pitämiselle pitäisi hakea. (vakaa elämäntilanne yms. henkisesti valmis vanhemmiksi) säästyisi kaikki lasten laitossijoittamisista syntyvät kulut ja sosiaalityöntekijät ei olisi niin ylibuukattuja koko ajan.
 
abortoija
Alkuperäinen kirjoittaja Elämä......;10450647:
Ihmisen elämä ei voi koskaan olla näkemysasia! Varsinakaan jos on toisen ihmisen elämä vaakalaudalla. Omastasi voit päättää ja vetää itsesi vaikka hirteen, se ei ketään hetkauta mutta viattoman ihmisen murhaaminen on raukkamainen ja pelkurimainen teko katsoi sitä sitten vaikka susien pesästä tai lintupöntöstä käsin.

Tehdä päätöksiä toisten puolesta ei ole sama asia kuin päättää toisen elämästä. Naisille on annettu liikaa päätösvaltaa kaikinpuolin, se menee jo mielivaltaisuudeksi ja lapsellahan on myös isä jolla täytyy olla asiaan jotain sanottavaa. Onhan nainen tappamassa myös hänenkin lastaan siinä.

Abortin haluavat naiset pitäisi laillisesti pakkosteriloida. Ok, saat abortin mutta et yhtään kertaa enää kyllä saa mahdollisuutta tehdä samaa temppua. Se olisi sen lorun loppu. Eiköhän silloin ehkäisyt alkaisi toimia kun loppupiste olisi vääjäämätön.Tyhmin ja välinpitämättöminkin alkaisi pakosta miettimään asiaa. Täytyyhän naiselle jokin seuraus teostaan olla.

johtopäätös: ollaan tekemättä abortteja. synnytetään lapsemme ja jätetään ne sairaalaan!! ollaanko sitten hyviä ihmisiä? ei ainakaan murhaajia!
 
Kotikasvatus
Liiallinen vapaus, holtiton seksi ja alkoholi suomalaisilla saa aikaan tällaisia ajatusmalleja, että syntymättömällä lapsella ei ole väliä eikä arvoa. 70-luku alkoi tuoda vapautta ja tässä on tulos. Vastuuntunnottomia ihmisiä jotka nai ristiin rastiin, korjaa seuraukset pois tappamalla alkaneet elämät ja viisastelevat vielä siitä. Suomi ui viinassa ja naiset on menneet samaa tietä miesten perässä. Baarit ja ryyppäämiset on päällimmäisinä, siinä elämän nautinto. Kodeissa ei ole opetettu ihmisarvoja eikä käytösmalleja. Suomessa on kadonneet perhemallit ja perheen arvo. Naiset on ronskimpia kuin miehet ja päsmäävät päälle ja hoitavat brutaalisti tieltään pois kaikki ne jotka häiritsee juhlimista, ryyppäämistä ja miessuhteiden keräilyä.

Ei ihme, että suomalaiset miehet hakee naisia ulkomailta! Ei näin rajua tekstiä saa lukea paljon muualla kuin nykysuomessa.

Tuolle ÄIDISTÄ hokijalle. Äiti ei ole tärkeässä roolissa todellakaan silloin kun hänen kohdussaan kasvaa uusi elämä. Se äitihän on jo oman lahjansa saanut, elämän, nauttii siitä ja tekee mitä haluaa. Raskauden aikana hänen osansa on toisarvoinen mutta täynnä vastuuta siitä, että elää tavalla mikä ei vahingoita syntyvää lasta. Se on hänen velvollisuutensa mutta nykynaiset kaihtaa vastuuta ja velvollisuuksia. Sitä ei paljon mietitä kun hankkiudutaan raskaaksi. Abortinhan saa varsin helposti .

Kuten sanottu. Kaikille pakkosterilaatio. Piste!
 
....
Väärin arvattu! Mielestäni ihmistä ei pidä pitää koneiden varassa elossa jos elämä ja elimistön toiminnot luonto on osaltaan jo lopettanut. Sen ihmisen aika on tullut siirtyä tästä elämästä pois.

Uusi syntyvä elämä kuitenkin on niin arvokas, että siihen ei ihmisellä ole oikeus mennä sitä lopettamaan vain koska se ei sovi senhetkiseen tilanteeseen.

sikiö on möykky (anteeksi kaikki, IHMINEN) jota pidetään käynnissä äidin elintoiminnoilla. jos se otettaisiin irti äidistä (tai äiti kuolisi), se voitaisiin ehkä pitää hengissä koneellisesti. "Joten sen ihmisen aika olisi tullut siirtyä tästä elämästä pois..." ja mitä aikaisemmassa vaiheessa kehitys olisi sitä epätodennäköisemmin se selviytyisi.

Tämä uusi syntyvä elämä on kuitenkin niin riippuvainen kantajastaan, että kantajalla on kyllä oikeus päästä irti epämiellyttävistä loisista.
 
Viimeksi muokattu:
jooooo
Tuolle ÄIDISTÄ hokijalle. Äiti ei ole tärkeässä roolissa todellakaan silloin kun hänen kohdussaan kasvaa uusi elämä. Se äitihän on jo oman lahjansa saanut, elämän, nauttii siitä ja tekee mitä haluaa. Raskauden aikana hänen osansa on toisarvoinen mutta täynnä vastuuta siitä, että elää tavalla mikä ei vahingoita syntyvää lasta. Se on hänen velvollisuutensa mutta nykynaiset kaihtaa vastuuta ja velvollisuuksia. Sitä ei paljon mietitä kun hankkiudutaan raskaaksi. Abortinhan saa varsin helposti .

Kuten sanottu. Kaikille pakkosterilaatio. Piste!
kyllä minun mielestäni rooli on aika tärkeä, kun kyse on tämän "äidin" kohdusta. seksi kuuluu nykyään parisuhteeseen ja vahinkoja todellakin sattuu. Kaikki ei 'hankkiudu' raskaaksi vaan abortoidakseen lapsen. se ei välttämättä riipu "nykyajan liiallisesta vapaudesta". Vahinkoja sattui ennenkin ja silloin sitä oltiin vielä huolimattomampia. mikä ihmeen ehkäisy? synnytettiin 11 lasta ja elettiin sitten valtion rahoilla tekemättä töitä jos ei ollut omaa maatilaa mitä pyörittää siinä ohessa. ja veronmaksajat maksoivat näiden "järkevien ihmisten" lasten kasvatuksen. Maailma muuttuu. enää ei ole niinkuin ennen. jos nykyään työnnettäisi toistakymmentä lasta maailmaan nii aika hyvät lapsilisät siitä jokainen äiti nostais valtiolta ennenkun kullannuput on työiässä. onneks nykyään ei ole ennen ja sentään käyetään ehkäisyä!
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut!
sikiö on möykky (anteeksi kaikki, IHMINEN) jota pidetään käynnissä äidin elintoiminnoilla. jos se otettaisiin irti äidistä (tai äiti kuolisi), se voitaisiin ehkä pitää hengissä koneellisesti. "Joten sen ihmisen aika olisi tullut siirtyä tästä elämästä pois..." ja mitä aikaisemmassa vaiheessa kehitys olisi sitä epätodennäköisemmin se selviytyisi.

Tämä uusi syntyvä elämä on kuitenkin niin riippuvainen kantajastaan, että kantajalla on kyllä oikeus päästä irti epämiellyttävistä loisista.

Äidillesi lämpimät onnittelut. Hän on ollut rohkea nainen kun jaksoi kantaa ja synnyttää elämään loisen, sinut. Ja että jaksaa ehkä yhäkin kestää sinua vaikka et ole päässyt irti siitä loisvaiheesta vaan aivosi on jääneet varhaiselle kehitysasteelle. Kaikki kunnia sille vahvalle naiselle koska on varmaan sietämätöntä elää kanssasi.
 
Viimeksi muokattu:
....
Äidillesi lämpimät onnittelut. Hän on ollut rohkea nainen kun jaksoi kantaa ja synnyttää elämään loisen, sinut. Ja että jaksaa ehkä yhäkin kestää sinua vaikka et ole päässyt irti siitä loisvaiheesta vaan aivosi on jääneet varhaiselle kehitysasteelle. Kaikki kunnia sille vahvalle naiselle koska on varmaan sietämätöntä elää kanssasi.

jos äitini ei olisi halunnut minua niin en varmaan tässä olisi ja jos hän olisi päätynyt minusta luopumaan nii ei sekään kyllä herätä tässä mitään tunteita. tuskimpa sitä olisin hirveästi ehtinyt surra. se olis ollu hänen valinta. omasta mielestäni aivoni on kyllä ihan hyvällä kehitysasteella. sinä onneksi osaat tälläisen mielipiteen perusteella määrittää millainen ihminen olen ja minkälaista kanssani on elää. no mutta näin tiedoksi vaan että olen itsenäisesti parisuhteessa asuva henkilö ja äidin kanssa on tosi hyvät välit. koskaan en ole mikään ongelmalapsi ollut ja nytkin työssäkäymällä tienaan oman elantoni. Se miten jokainen määrittää ihmisarvon tärkeyden on mielipidekysymys.
 
Viimeksi muokattu:
kertokaa
voisiko joku täällä antaa jonkun muun selityksen abortin vastustamiselle, kun sen että 'sehän näyttää jo ihmiseltä' ja sehän (yllätys yllätys) on ihminen!' Kyllä kaikki sen tietää että mikä kasvaa ihmisen sisällä ON ihminen, mutta mikä tekee ihmisestä niiin ylivoimaisen muiden elävien edessä, että alkiolle pitää suoda elämä (vaikka olisi huono) vaikka esim eläimiä tapetaan ihan ilman syytä koko ajan. ja sitäpaitsi tämä niin tärkeä ihmislapsi ei edes selviäisi vastasyntyneenä hengissä, jos se jätettäisiin luontoon yksin. jotkut eläimet sentään selviytyisivät. perustelkaa:

MIKSI LAPSI JOTA EI HALUTA, PITÄISI SÄILYTTÄÄ HENGISSÄ? (ja se että se on ihminen ei kelpaa perusteluksi)
 
Ei aborttia mutta...
1) En kannata aborttia, mutta on tosiaankin tilanteita joissa ei voi kun abortoida sikiö. Kuten ketjussa on aiemmin mainittu, vaikka HUOLEHTISI ehkäisystä ja käyttäisi montaakin samaan aikaan, se voi silti pettää. -> Tällöin ei mielestäni ole rikos abortoida sikiötä sillä sen tuloa ei suunniteltu ja sen tulo myös ehkäistiin, mutta ehkäisy ei toiminut.

2) Nainen, joka tekee abortin ei ole murhaaja jos tilanne tosiaan sitä vaatii (ks.edellinen kohta) ja tällöin abortti myös yleensä tehdään aikaisessa vaiheessa eikä sitä tosiaankaan tehdä silloin kun sikiö on jo kunnolla sikiö.

3) Täällä joku vauhkosi siitä kuinka kaikella elollisella on sydän ja kuinka silloin ei saa tappaa. Jos mielestänne pientä alkiota ei saa tappaa, miksi syötte eläinten lihaa (eläimillä on sydän, ne tuntevat), mutta vauhkoat täällä näin:

Mitäkö sydämensykkeellä on ihmisyyden kanssa tekemistä? No kuten kaikella elävällä olennolla, on ihmiselläkin oltava sydän, muuten ei elä ja sillä hetkellä kun sydän aloittaa sykkeensä, ELÄMÄ alkaa siinä elimistössä. Aivot ei pidä ihmistä elossa ilman sydäntä mutta vaikka aivot olisi vaurioituneet, ihminen elää niin kauan kun sydän jaksaa sykkiä.
4) Susilapsia on olemassa muuallakin kuin sinun niin ihanissa piirroselokuvissasi. Olisiko aika nostaa nenä netistä ja telkkarista ja tutkia vaikkapa kirjallisuutta? Ihan jo lukion käynyt tietää susilapsista (Psykologia1). Ne olivat löydettäessä todella susien/muiden eläimien kasvattamia (hyvät argumentit mainittu aiemmin) ja niillä oli vaikeuksia tulla edes toimeen ihmisten kanssa ja siksi monet niistä ovatkin kuolleet pian löytämisen jälkeen. Ainakin Intiasta on löytynyt (eikä siellä joissakin osissa tarvita hellää äitiä vaatettamaan lastaan tai susiäitiä kutomaan paitaa).

5) Ihme tyyppejä vauhkoajat joilla ei oikeasti ole painavaa sanottavaa, hoetaan vain omaa lausetta tyhjillä argumenteilla kuten niin välkky "Heikot argumentit" tekee. Missään sanottavassasi ei ole kunnon perusteluja ja otettu vastanäkemyksiä huomioon kuten kaikilla ns. vastaväittelijöilläsi on. He myönnyttävät, myöntävät vastanäkemyksen, mutta kertovat myös omansa PERUSTELLEN eivätkä hoe kuten sinä. Heidän kirjoituksistaan myös paistaa läpi se, että asia on ymmärretty ja että esim. abortista on vakaa ja tässä tapauksessa hyvä näkemys.

6) Kehotan kaikkia abortin vastustajia miettimään ihan OIKEASTI kumpi teidän mielestänne on eettisempää jos olisi teidän vastuullanne valita näistä kahdesta vain toinen

- Äiti huomaa ehkäisystä huolimatta olevansa raskaana ja vakaalla mielellä tekee abortin. Sikiö kuolee ja tuntee teidän mielestänne "äitinsä tekemän murhan".
- Äiti huomaa ehkäisystä huolimatta olevansa raskaana ja joutuu pitämään lapsen. Hän synnyttää sen ja antaa lastenkotiin. Lapsi ei saa jo ennestään siellä olevien lasten takia uusia vanhempia ja joutuu koko elämänsä miettimään miksi hänet hylättiin ja luultavasti kuolla tietäen, että joku ei halunnut häntä.

7) Mielestäni ensimmäinen on parempi vaihtoehto sikiön (tai anteeksi, lapsen, näkökulmasta). Silloin hän ei vielä aikuisten oikeasti tajua kuolevansa kuten tikarin rintaansa saava ihminen vaan hän vain kuolee (murhattuna(?)). Eläessään hän kuitenkin kokisi tuskan ja menetyksen luultavasti konkreettisesti. Väittelijät saavat vapaasti spekuloida näitä tapauksia. En tarkoituksella ottanut huomioon niitä lapsia jotka ihmeekseen saavat kodin ja rakastavat vanhemmat tms.
 
Summa summarum
jos äitini ei olisi halunnut minua niin en varmaan tässä olisi ja jos hän olisi päätynyt minusta luopumaan nii ei sekään kyllä herätä tässä mitään tunteita. tuskimpa sitä olisin hirveästi ehtinyt surra. se olis ollu hänen valinta. omasta mielestäni aivoni on kyllä ihan hyvällä kehitysasteella. sinä onneksi osaat tälläisen mielipiteen perusteella määrittää millainen ihminen olen ja minkälaista kanssani on elää. no mutta näin tiedoksi vaan että olen itsenäisesti parisuhteessa asuva henkilö ja äidin kanssa on tosi hyvät välit. koskaan en ole mikään ongelmalapsi ollut ja nytkin työssäkäymällä tienaan oman elantoni. Se miten jokainen määrittää ihmisarvon tärkeyden on mielipidekysymys.

Tuossa huomaa selvästi älykkyytesi vajavaisuuden ja äärettömän yksinkertaisuuden: " se miten jokainen määrittää ihmisarvon tärkeyden on mielipidekysymys".

Jos noin olisi, murhasta ei tuomittaisi ketään. Tekijähän on silloin sitä mieltä, että toisen arvo ihmisenä oli olematon joten päätti hommata häiritsevän tekijän pois silmistä. Mielipidekysymys vaan josta ei käy väittely. :D Joka murhan jälkeen voisi pitää pienen gallupin ja kysellä moniko muu oli sitä mieltä, että kaveri jouti mennä....

Enpä usko, että suomipoika kauan katselee naista jolla vastaavanlainen psyyke.

Mutta kerrohan lisää itsestäsi....johan tässä onkin alkanut selvitä yhtä sun toista.....;D
 
Viimeksi muokattu:
Kerrotaanpas
voisiko joku täällä antaa jonkun muun selityksen abortin vastustamiselle, kun sen että 'sehän näyttää jo ihmiseltä' ja sehän (yllätys yllätys) on ihminen!' Kyllä kaikki sen tietää että mikä kasvaa ihmisen sisällä ON ihminen, mutta mikä tekee ihmisestä niiin ylivoimaisen muiden elävien edessä, että alkiolle pitää suoda elämä (vaikka olisi huono) vaikka esim eläimiä tapetaan ihan ilman syytä koko ajan. ja sitäpaitsi tämä niin tärkeä ihmislapsi ei edes selviäisi vastasyntyneenä hengissä, jos se jätettäisiin luontoon yksin. jotkut eläimet sentään selviytyisivät. perustelkaa:

MIKSI LAPSI JOTA EI HALUTA, PITÄISI SÄILYTTÄÄ HENGISSÄ? (ja se että se on ihminen ei kelpaa perusteluksi)
Nyt ei puhutaeläintensuojelusta ja niitä on turha verrata ihmiseen silloin kun ihmisestä kysymys. Voitrauhassa olla sitä mieltä että maapallolla kuuluisi olla vain elukoita ja ihmiset niiden ravintoa mutta kun se ei niin ole ,turhaa sinun on elää mielikuvitusmaailmassa. Katso reaaliteettiä niin pärjäät paremmin.

Abortin vastustamiseen ei tarvitse olla eikä ole muuta selitystä kuin ihmiselämän turvaaminen. Kyllä sen on riitettävä. Eihän siinä muusta ole kysymys. Eläimiä puolustetaan sitten taas kun niistä on aiheena sellainen ketju. Sinun pitäisi lääkärille vedota noihin" ei vastasyntynyt pärjäisi yksin luonnossa ja että eläimet kyllä elää metsissä ilman ongelmia". Saisit ainakin sopivaa hoitoa nopeasti.

Voidaan kysyä myös " miksi sinut vastenmielisenä ihmisenä pitää säilyttää hengissä"?
 
Viimeksi muokattu:
Sitten vielä..
On jo hälyyttävää huomata, että kukut yöt läpi roikkumalla netissä niistä susilapsista satuillen ja laatimalla kysymyksiä joihin on tullut vastaus ja hyvät agumentit monen monta kertaa. Kun jaksat valvoa läpi yön, käytä energiaasi ja lue kommentit kertaalleen tai vaikka 5x läpi. Toistat itseäsi yhtä tyhjillä kommenteilla, haet oikeutusta murhalle.

Nukuhan nyt , että jaksat taas nousta silloin kun muut lähtee töistä kotiin.
 
Vuonna 2008!
Tämän ketjun alkuperäinen otsikko vuonna 2008! oli abortin jälkeinen vuoto. Mielestäni tämä ei ole oikea ketju abortin moraalisiin tai eettisiin keskusteluihin siitä, onko oikein vai ei. Kliinisesti kysymys oli onko vuoto normaalia ja kauanko se kestää. Uskoisinpa, että näiden kahden vuoden aikana kysyjä on saanut vastauksen ongelmaansa.
 

Yhteistyössä