Abortin jälkeinen vuoto

  • Viestiketjun aloittaja AbrE
  • Ensimmäinen viesti
....
itselleni tehtiin lääkkeellinen raskaudenkeskeytys 11 raskausviikolla. olihan se toki rankka kokemus enkä ole ylpeä asiasta, mutta tapahtunutta ei saa enää tapahtumattomaksi. sikiönkin näin kun se tuli ulos ja oli juuri sellanen toukka mitä on telkussa tai jossain nähny. ja olihan se surullista tietää "tappaneensa" jonkin. mutta virheistä oppii ja tulevaisuudessa toivon tulevani äidiksi, kun olen siihen valmis. tahdon lapsen joka on toivottu, eikä "vahinko lapsi". ei toivottu lapsi saa luultavasti kärsiä paljon enemmän kuin hetken aikaa olemassa ollut sikiö.
oma isäni kuoli pari viikkoa sitten ja hänen kuolemansa surettaa paljon enemmän kuin jonkin sellaisen, jota ei ole koskaan tuntenut tai näkenyt. tokihan sikiökin oli elävää materiaalia mutta, ei ole sama asia kuin ihan oikea ihminen jolla on ymmärrys.

minun mielestäni jokaisella raskaana olevalla, on oikeus päättää omasta itsestään ja lapsestaan. mutta mielipiteitähän on yhtä paljon kuin ihmisiäkin ja tämähän oli vain minun näkemys ja kokemus asiasta.

ois kyllä ollu kiva jos tämä keskustelu ois pysyny tuossa vuoto aiheessa. ilmeisesti tänne tulee joku kirjottaan jolla ei ole kokemusta asiasta..
 
surullistamuttatotta
Itsekkin olen ollut abortteja 'vastaan' (olen kyllä ymmärtänyt monien tuttavieni syyt päätyä raskaudenkeskeytykseen) tai ajatellut aina etten itse voisi tehdä sitä, mutta kappas kappas miten kävikään. Minulla ei ollut muuta vaihto ehtoa kuin keskeyttää raskaus, koska olen 19 vuotias, puoli vuotta sitten valmistunut ammattiin (joka ei ole koulutus aikanakaan tuntunut omalta) ja olen työtön, enkä usko että äitinikään olisi minua ja pientä lasta auttanut paljoa! Tämän lisäksi olen kasvanut koko elämäni äitini kanssa, koska isäni on kuollut minun ollessani todella pieni, eli tiedän miten vaikeaa on olla yksin huoltaja (ei voi tarjota lapselleen kaikkea mitä haluaisi) ja elää ilman kumpaakin vanhempaa.
Päätös oli vaikea, eikä se tavallaan ollut edes oma päätökseni. Kadun vieläkin välillä että raskaus piti keskeyttää, mutta sitten ajattelen että olisinko ollut valmis huolehtimaan pienestä lapsesta yksin ja ilman rahaa ja minkäänlaista tukea. Tottakai minäkin haluan lapsia mutta haluan myös että lapsillani on isä (riippumatta siitä olemmeko yhdessä, mutta että hän on kuitenkin lastemme elämässä), että minulla on työ ja varaa ostaa heille mitä he ikinä tarvitsevatkin tai vähemmän tarvitsevat ja hyvän ympäristön elää. Vaikka eihän raha rakkautta korvaa, sen tiedän!
Kumpi sitten on parempi -'tapat' melkein kehitysvaiheessa olevan sikiön? vai että pidät lapsen 'itsekkäistä- ja abortin vastaisista syistä' ja pahimmassa tapauksessa jätät hänet ilman rakkautta ja ruokaa??
 
apina
Alkuperäinen viesti: Tiedän minäkin yhden jolla oli käytössä ehkäisyvaahdon lisäksi kodomit ja pillerit sekä kierukka siitäkin huolimatta, että hänet oli steriloitu 5 v sitten ja kohtu poistettu edellisenä vuonna.

Tuli raskaaksi! Nyt sillä on 4 lasta. Eivät voineet tehdä aborttia kun ei ollut kohtua. Niin, että näinkin voi käydä vaikka mahdottomalta tuntuu. Oli hyvin tarkka ehkäisystä kaikesta huolimatta mutta kun sitä ei koskaan voi tietää..

A) Samaan aikaan ei voi olla kierukka ja pillerit!!!
B) Jos kohtu on poistettu, raskaus on mahdoton!!
Jos on montaa eri ehkäsyjuttua käytössä, menevät hormoonit sekaisin totaalisesti. Ja valitettavasti kohtukin on vähän niinkun pakollinen lisääntymisessä=) Ei se vauva mahalaukussakaan kasva.. HALOOO UUNO!!! Itse haluaisin kovasti äidiksi, ja olisin valmis antamaan mitä vaan jotta onnistuisi.. Näin vaan se ei aina ole.. Kaksi keskenmenoa olen saanut vuonna 2011. Ensin kaksosraskaus keskeyty vesirokonvuoksi, ja toinen (yksi vauva) keskeyty viimeviikolla ilman syytä.. Silti ymmärrän abortinki, enkä kapinoi.. MIETIS NYT: onko parempi jos äidillä on huumeriippuvuus, alkoholiongelma tai mielenterveydellisiä esteitä äitiydelle että siittä tulisikin äiti.. Ei taitaisi olla pienen lapsen hoitoon sellaisesta äidistä.. Ja olen mitä sitäkin mieltä että liian nuorena ei kannata lapsia hankkia. Millä kakara voi huolehtia lapsesta, kun ei itsestäänkään osaa huoltapitää.. Kannattas pohtia näitä asijoita vähän, ennenku alkaa naamaa aukomaan.. Ja on niillä abortin tehneilläkin sydän.. Pahaolo ja kovat kivut.. Joskus vaan on pakko valita.. Ja on sellaisiakin tapauksia joissa ukko on ihan hullu, eikä pysty hoitamaan isän hommia ja nuorella/ vanhemmalla "äidillä" asiat voi olla niin hullusti, ettei vaan pysty yksin huolehtiin lapsesta..
Tiedän paljon perheitä joissa on kuningas alkoholin käyttö pääasija ja talossa on pieniä lapsia, EN SUOSITTELE!!!! Aika karuja kokemuksia ja rankka lapsuus tulee lapsille.. Tai huumeiden käyttäjä äiti, ei asiat vaan aina ole niin mustavalkoisia kun voisi ajatella....
Anteeksi vaan siiä oli mun mielipide asiaan jota olen joutunut seuraamaan paljon vierestä auttavana kätenä....
 
jmjy,
eikö ihminen saisi muka teidän mielestä tehdä aborttia? miettikää jotain 15-16v. tyttöjä jotka voi tulla raskaaksi, miten he olisivat valmiita olemaan äitejä. tai joku ihminen jolla ei ole koulutusta, työpaikkaa tai mitään muutakaan. miettikää kun itse tulisitte raskaaksi ja teillä olisi sellainen tilanne ettette voi pitää lasta, niin pidättekö sen väkisin ja sille lapselle voi tulla todella huonot oltavat.
IHMISILLÄ ON OIKEUS TEHDÄ ABORTTI! ei se varmasti ole mukavaa, mutta mitä muutakaan voi tehdä jos ei vain kertakaikkiaan ole valmis siihen. miettikää nyt itsekkin vähän.
 
jonna
Alkuperäinen viesti: Tiedän minäkin yhden jolla oli käytössä ehkäisyvaahdon lisäksi kodomit ja pillerit sekä kierukka siitäkin huolimatta, että hänet oli steriloitu 5 v sitten ja kohtu poistettu edellisenä vuonna.

Tuli raskaaksi! Nyt sillä on 4 lasta. Eivät voineet tehdä aborttia kun ei ollut kohtua. Niin, että näinkin voi käydä vaikka mahdottomalta tuntuu. Oli hyvin tarkka ehkäisystä kaikesta huolimatta mutta kun sitä ei koskaan voi tietää..

A) Samaan aikaan ei voi olla kierukka ja pillerit!!!
B) Jos kohtu on poistettu, raskaus on mahdoton!!
Jos on montaa eri ehkäsyjuttua käytössä, menevät hormoonit sekaisin totaalisesti. Ja valitettavasti kohtukin on vähän niinkun pakollinen lisääntymisessä=) Ei se vauva mahalaukussakaan kasva.. HALOOO UUNO!!! Itse haluaisin kovasti äidiksi, ja olisin valmis antamaan mitä vaan jotta onnistuisi.. Näin vaan se ei aina ole.. Kaksi keskenmenoa olen saanut vuonna 2011. Ensin kaksosraskaus keskeyty vesirokonvuoksi, ja toinen (yksi vauva) keskeyty viimeviikolla ilman syytä.. Silti ymmärrän abortinki, enkä kapinoi.. MIETIS NYT: onko parempi jos äidillä on huumeriippuvuus, alkoholiongelma tai mielenterveydellisiä esteitä äitiydelle että siittä tulisikin äiti.. Ei taitaisi olla pienen lapsen hoitoon sellaisesta äidistä.. Ja olen mitä sitäkin mieltä että liian nuorena ei kannata lapsia hankkia. Millä kakara voi huolehtia lapsesta, kun ei itsestäänkään osaa huoltapitää.. Kannattas pohtia näitä asijoita vähän, ennenku alkaa naamaa aukomaan.. Ja on niillä abortin tehneilläkin sydän.. Pahaolo ja kovat kivut.. Joskus vaan on pakko valita.. Ja on sellaisiakin tapauksia joissa ukko on ihan hullu, eikä pysty hoitamaan isän hommia ja nuorella/ vanhemmalla "äidillä" asiat voi olla niin hullusti, ettei vaan pysty yksin huolehtiin lapsesta..
Tiedän paljon perheitä joissa on kuningas alkoholin käyttö pääasija ja talossa on pieniä lapsia, EN SUOSITTELE!!!! Aika karuja kokemuksia ja rankka lapsuus tulee lapsille.. Tai huumeiden käyttäjä äiti, ei asiat vaan aina ole niin mustavalkoisia kun voisi ajatella....
Anteeksi vaan siiä oli mun mielipide asiaan jota olen joutunut seuraamaan paljon vierestä auttavana kätenä....
Olen pahoillani ettet ole saanut lapsia vaikka olet yrittänyt :( toivottavasti onnistut siinä vielä :) vai onko sinulle ihan todettu ettet voi saada lapsia :/ ja olen samaa mieltä kanssasi abortin suhteen!
 
Viimeksi muokattu:
aukku
Lääkkeillä tai omin käsin. Lapsentappajia kaikki tyynni. Jälkiseuraukset ei liikuta tippaakaan, vuodatteko vai mitä. Ettepäs ole miettineet miten se lapsen alku vuosi kuollessaan verta. Tuollaset ei tarvitse mitään tukea eikä myötätuntoa, ne tunteet menee kuolleiden ihmisalkuparkojen puolelle. Tarpeeksi karmeaa joutua kuolemaan oman äitinsä tahdosta.

Turhaa lässyttää naisten "muka-kärsimyksistä" lasta tapattaessa kun se ihmisen alku koko tilanteessa on pää-osan esittäjä ja suurin kärsijä. Pitäisivät tällaiset naiset vaan suunsa jo edes kiinni eivätkä ulisisi kipujaan kun niillä ei ole kenellekään mitään merkitystä.

Ehkäisyvälineitä on joka lähtöön mutta sittenkin hankkiudutaan raskaaksi ja tapatetaan sitten lapsi pois tieltä. Tuollaiset saisi steriloida saman tien loppuiäkseen. Eivät ansaitse yhtäkään lasta jos jo kerran jonkun ovat tappaneet sitä ennen. Miten voisi olla hyvä äiti yhdelle kun toiselta on vienyt hengen? Piuhat vaan poikki ja suu tukkoon.

Kuule mikä ihminen sä oot muita arvostelemaan, itse tein abortin koska olen alaikäinen enkä kykene vielä äidiksi, se oli minun mielestäni paras vaihto ehto koska minulla on vielä koulu edessä en minä olisi pystynyt hoitaa pientä vauvaa ja samaan aikaan keskittyä kouluun! Sinä joka tulet tänne pahoittamaan muiden mieltä ajatele mitä kaikkea he joutuvat kokemaan!
 
Viimeksi muokattu:
Mama-to-an-angel
Siis nämä pässit vastustajat, joilla ei tod näk ole minkään laista kokemusta koko raskaaksi tulemisesta.
Onko tullut mieleen, että lääkäri voi myös esim rv 13 todeta, että sikiö pahasti vammautunut eikä tule koskaan elävänä syntymään. Silloin muuta vaihtoehtoa ei oikeastaan ole kuin keskeytys, äidin hengen hyväksi sekä mitä aiemmin sitä vähemmän sikiö tulee kärsimään.

Näin siis meillä, eli ABORTTEJA voidaan joutua tekemään myös muistakin syistä.

Että koittakaahan vaan pysyä housuissanne, raskauden keskeytyksiä kun tuskin lakataan ikinä tekemästä! :)
 
Sakkkeeee
Aika paljon täällä naiset puhutte ohi suunne tietämättä asioista näköjään yhtään mitään :D Tämä on siinä mielessä huvittavaa, koska itse olen 21 vuotias mies, ammattinani Kirvesmies...

Ensinnäkin on kahta erinlaista kierrukkaa, KUMMANKIN kanssa voi käyttää minipillereita......


Ja nyt kun te lestaadiolaislumput parjaatte ehkäisystä, niin Turussa TYKS:ssä toimii eräs vanhempi lääkäris nainen, jolla JOHTIMET POISTETTU 3 KERTAA ja JOKA kerta LUONTO ON KASVATTANEET NE TAKAISIN!

Joten älkää nyt jumaIauta kuvitelko tietävänne elämän oikullisista asioista yhtään mitään!!!!!!

Aborttiin otan kantaa seuraavasti:

Lainmukaan, abortti on mahdollista tehdä jopa alle 20vko vanhalle sikiöllä. Käytännössä tämä menee kuitenkin näin, mutta ikä vaikuttaa:

Alle 10rv 1 lääkäri toteaa sinun haluavan keskeyttää raskauden. Joka päivä 8 suomalaista näin päättää.

Yli 12rv lääkätieteen turvallisuusviraston ja terveydenhuollon oikeusviraston lupa, niin, että abortti mahdollisuus on aina 20rv asti. Tällöin aborttia ei kuitenkaan myönnettä enää, kuin terveydellisistä syistä.

Suomessa on kymmeniätuhansia huonosti voivia lapsia ja kaikki kumpuaa turvattomasta kasvatuksesta. Kun lapsi saa osakseen tarpeeksi rakkautta ja vastuuntuntoista kasvatusta, vaikka muista ihmisistä koostuva rasitus ja ongelmat olisivat kuinka suuria, lapsi-aikuiskehitys vaiheessa ihminen oppii erottamaan oman ja yhteilöllisen elämän niin, että pärjää elämän kaikissa mahdollisissa tilanteissa.

Tätä varten, on ainoastaan vastuuntuntoista tehdä abortti, jos ja kun ei ole valmis vanhemmuuteen, niinkuin kovin kovin moni ~alle 25v ovat. Jotka niin kovin aborttia vastustavat, mielikuvituksissani haluaisin teidät raiskattavan, saavan HIV:n, jolloin te synnyttäisitte huumeriippuvaisen vammautuneen lapsen, pitäisit sen, yrittäisit katkeruudeta huolimatta rakastaa sitä ja kuolisitte tietäen, milloin kuolette.

Itse teimme abortin rv7 / 20v . Emme olleet valmiita, syitä on sata. Fyysisiä ja moraalisia syitä. Olemme lapsirakkaita ihmisiä ja tämä oli meille rankkaa, henkilökohtaisesti en pystyisi aborttiin vko 12 jälkeen, jos rakkautta löytyy, neuvot kasvatukseen syntyy itsestään.
 
AP
Oon ite tehny lääkkeellisen keskeytyksen ja ei se sattunu..Mulle annettiin särkylääkkeitä heti alussa ja kätilö käski painaa summeria heti kun alko pikkasenki koskemaan ja särkylääkettä sain lisää. Jos on ottanu jo kolmesti särkylääkettä suun kautta tabletteina ni silloin ne antaa sen piikillä. Itse en piikkiä tarvinnut.
 
jessi
Lääkkeillä tai omin käsin. Lapsentappajia kaikki tyynni. Jälkiseuraukset ei liikuta tippaakaan, vuodatteko vai mitä. Ettepäs ole miettineet miten se lapsen alku vuosi kuollessaan verta. Tuollaset ei tarvitse mitään tukea eikä myötätuntoa, ne tunteet menee kuolleiden ihmisalkuparkojen puolelle. Tarpeeksi karmeaa joutua kuolemaan oman äitinsä tahdosta.

Turhaa lässyttää naisten "muka-kärsimyksistä" lasta tapattaessa kun se ihmisen alku koko tilanteessa on pää-osan esittäjä ja suurin kärsijä. Pitäisivät tällaiset naiset vaan suunsa jo edes kiinni eivätkä ulisisi kipujaan kun niillä ei ole kenellekään mitään merkitystä.

Ehkäisyvälineitä on joka lähtöön mutta sittenkin hankkiudutaan raskaaksi ja tapatetaan sitten lapsi pois tieltä. Tuollaiset saisi steriloida saman tien loppuiäkseen. Eivät ansaitse yhtäkään lasta jos jo kerran jonkun ovat tappaneet sitä ennen. Miten voisi olla hyvä äiti yhdelle kun toiselta on vienyt hengen? Piuhat vaan poikki ja suu tukkoon.
 
Viimeksi muokattu:
jessi
Lääkkeillä tai omin käsin. Lapsentappajia kaikki tyynni. Jälkiseuraukset ei liikuta tippaakaan, vuodatteko vai mitä. Ettepäs ole miettineet miten se lapsen alku vuosi kuollessaan verta. Tuollaset ei tarvitse mitään tukea eikä myötätuntoa, ne tunteet menee kuolleiden ihmisalkuparkojen puolelle. Tarpeeksi karmeaa joutua kuolemaan oman äitinsä tahdosta.

Turhaa lässyttää naisten "muka-kärsimyksistä" lasta tapattaessa kun se ihmisen alku koko tilanteessa on pää-osan esittäjä ja suurin kärsijä. Pitäisivät tällaiset naiset vaan suunsa jo edes kiinni eivätkä ulisisi kipujaan kun niillä ei ole kenellekään mitään merkitystä.

Ehkäisyvälineitä on joka lähtöön mutta sittenkin hankkiudutaan raskaaksi ja tapatetaan sitten lapsi pois tieltä. Tuollaiset saisi steriloida saman tien loppuiäkseen. Eivät ansaitse yhtäkään lasta jos jo kerran jonkun ovat tappaneet sitä ennen. Miten voisi olla hyvä äiti yhdelle kun toiselta on vienyt hengen? Piuhat vaan poikki ja suu tukkoon.
Nyt on niin törkeetä tekstiä!!!!!! sä et ansaitse lapsia!!!! säälin niitä jos sulla niitä on,monesti tullaan vahingos raskaaksi ja ei ole vaihtoehtoja jos sattuu oleen ennestään pieniä lapsia jotkut tulee raiskauksesta raskaaksi!!! en toki puolla aborttia,mutta tiedän että se ei ole kenellekkään helppo päätös!!! joten turha tuollasen pennun tulla haukkumaan tänne muita,tiedän kavereistani jotka ovat abortin joutunu tekeen ne on silti loistavia äitejä eikä se päätös ollut helppoa.ja yleensä keskeytykset tehdään niin alus et en ite puhuis lapsesta kun sitä se ei todeellakaan vielä ole!!! itse oon kolmen lapsen onnellinen äiti!!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Onnekas22
Tein tänään lääkkellisen raskaudenkeskeytyksen, sain ensin panacodin ja buranan noin 2.5h päästä alkoi jomottavat menkkoja vastaavat kivut ja pahenivat 1h sisällä pahemmaksi, kyllä siinä itku tuli montakin kertaa. Sain supistuksiin supitus lääkkeittä jotka lievittävät kipua. Oma suolistoni ei kestänyt monia kipulääkkeitä=oksensin siis ne ulos. Sain kaksi kipupiikkiä johan helpotti! Kipeähän tuo operaatio on, mutta kyllä sen kestää :)
 

Yhteistyössä