Abortoidun sikiön näkeminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Jouduin tekemään pakottavista syistä lääkkellisen raskauden keskeytyksen rv 8.
Tuolloin alkoi välittömästi veren ja hyytymien tulo.
Vuoto oli lähes kokonaan loppunut 3 viikon jälkeen, kun toissapäivänä alkoi yhtäkkinen runsas vuoto uudestaan.
Ajattelin, että josko olisi kuukautiset alkaneet...
Eilen illalla vuotoa tuli kuitenkin yhtäkkisesti TODELLA paljon ja vessassa ollessani tunsin ison "klimpin" luiskahtavan pönttöön. En voinut olla poimimatta sitä ylös :(
Se oli todella suuri n. 5x3cm eikä mitään pehmeää verihyytymää, vaan kovaa sitkeää kudosta..
Olin kauhuissani ja ajattelin, että voiko tuo olla vasta nyt sikiö?
Jos raskaus ei ollutkaan keskeytynyt jo aiemmin? Mieli sekavana ajattelin muka löytäneeni möykyn seasta kasvot ja pään...
Sanokaa mulle, että se ei ollut sikiö!
Jospa se olikin vain kudosta tai istukka.. tai jotain muuta!
Nyt verentulo on taas normaalin kuukautisvuodon luokkaa, mutta mieli ihan sekaisin tuosta eilisestä :(

Alkio on noilla viikoilla hyvin pieni, joten tuskin oli se. Mä sain km:n, ja alkio oli kehittynyt noin rv 8+3 asti. Taisi olla alle 2cm pituudeltaan, muistutti pulleaa katkarapua... Vuodon yhteydessä tuli myös suurinpiirtein kananmunan kokoinen möykky, joten olisiko ollut istukkaa ja muuta raskausmateriaalia.

Viimeksi muokattu:
Mä en tiedä onko millään tasolla mahdollista, että se olisi vasta nyt ollut se sikiö, mutta mulle ainakin jäisi niin epävarma olo, että sinuna varaisin ajan gynelogille ultraan, että katsottaisiin kohdun tyhjentyneen täysin.

Hyytymät kai kuuluu asiaan?

Alkio on noilla viikoilla hyvin pieni, joten tuskin oli se. Mä sain km:n, ja alkio oli kehittynyt noin rv 8+3 asti. Taisi olla alle 2cm pituudeltaan, muistutti pulleaa katkarapua... Vuodon yhteydessä tuli myös suurinpiirtein kananmunan kokoinen möykky, joten olisiko ollut istukkaa ja muuta raskausmateriaalia.

No niin minäkin olen täällä järkeillyt, että se oli muuta raskausmateriaalia ja istukkaa. Jotenkin sitä vain on niin vaikeaa käsitellä tällästä asiaa :(

Sairaalassa neuvottiin, että vuoto voi kestää tuon 3 viikkoa, joskus hieman kauemmin. Ensi viikkolla olen menossa vielä verikokeesta tehtävään kontrolliin, onko kohtu tyhjä ja raskaus keskeytynyt varmasti.

Kiitokset sinulle vastailusta :)

Kuulostaa joka tapauksessa epätäydelliseltä keskeytykseltä, joten käy lääkärissä tarkistuttamassa onko kohtu varmasti tyhjentynyt. Jos sikiö oli jo 11 viikkoinen, niin sillä on jo raajat, pää ja vartalo selkeästi nähtävissä.

luulenpa että oli hyytymä tai istukkaa. koska vuoto kestänyt noin pitkään kannattaisi ultrata ettei oo jäänyt istukan palasia kohtuun.

mulla kesti vuoto 5vkoa 13 vkon jälkeen ja jouduin vielä kaavintaan kun ei vaan istukan palaset tulleet pois..ja 12 viikosen kyllä huomasi kun tuli ulos. siitä ei voinut enää erehtyä, valitettavasti

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25239975:
no mun ystävä sai keskenmenon, viikkoja en muista, mutta hän väitti, että vessanpytyssä oli ihan vauvan näköinen pieni sikilö

Viikoilla on suuri merkitys. Rv 8 ei todellakaan ole vielä mitään vauvaa muistuttavaa, mutta neljä viikkoa myöhemmin on.

Yhteistyössä