Abortti on ihana asia :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Qaz
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no eikä tule poistaa rajoja! minä ainakin olen vastaan rajojen poistoa, nytkin abortin saa liian helposti, siis esim "en nyt vaan jaksa lasta" syyllä :(

Terveisin kolmen lapsen äiti joista yksi ENKELI

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
tämän hetkiset säädökset ovat hyvät. Onneksi elämme sivistysvaltiossa, ja nainen määrää itse kehostaan.

Tämän hetken käytäntö on hyvä. Säädös ei vastaa käytäntöä.

Suomessa ei ole lain mukaan vapaata aborttioikeutta. Käytännössä kaikki sen saavat, ketkä haluavat.

Raja voisi olla musta 10 viikkoa, enen sitä saa keskeyttää, mielummin heti 6-7 viikolla. Mutta mikään ehkäisykeino abortti ei ole. EHKÄISY kuntoon tai sitten on harrastamatta seksiä jos ei kykene ehkäisemään. Parempi se on abortti tehdä, kun pilata myöhemmin ei toivotun lapsen elämä. Koska syynsä kai kaikilla abortin tekijöillä on. Ei moni pysty enää vastasyntynyttä mihinkään adoptioon antaan.

Olen varmaan kummajainen, mutta vastustan aborttia ja kannatan Suomen nykyistä lainsäädäntöä.

Eli mielestäni yhteiskunnan pitäisi toimia tavalla, joka minimoi abortit (kunnon valistus nuorille, kannustetaan synnyttämään vauva ja antamaan adoptioon, jos jollakin useita abortteja takana, niin vähän painetta ko. tyypille ottaa vastuuta elämästään). Kuitenkin tilanteessa jossa joku henkilö haluaa abortin, kannatan, että tuo vaihtoehto mahdollinen naisen oikeutena.

Abortti ei ole koskaan IHANA asia, vaan surullista ja traagista. Siinä päättyy jo alkanut elämä. Jossain tilanteessa abortti on (ainoa?) vaihtoehto, raiskauksesta alkunsa saanut raskaus tai vaikea kehitysvamma sikiöllä ehkä (aina vain tilanteessa ollut voi päättää asian, etukäteen mahdotonta sanoa mihin päätyy). Mutta abortti on aina, siis ihan aina SURULLISTA

Alkuperäinen kirjoittaja alkuraskauden keskeytys:
Raja voisi olla musta 10 viikkoa, enen sitä saa keskeyttää, mielummin heti 6-7 viikolla. Mutta mikään ehkäisykeino abortti ei ole. EHKÄISY kuntoon tai sitten on harrastamatta seksiä jos ei kykene ehkäisemään. Parempi se on abortti tehdä, kun pilata myöhemmin ei toivotun lapsen elämä. Koska syynsä kai kaikilla abortin tekijöillä on. Ei moni pysty enää vastasyntynyttä mihinkään adoptioon antaan.

...vanhempien/äidin asia päättää. muuten menee holhoamiseksi.kukaan ei voi tulla sanomaan ihmiselle mikä on hänelle itselleen se tärkeä syy.

johtopäätös: kotiäitiys tyhmentää

mun maailmankatsomus poikkeaa tässä vähän.mä en näe sukupuoletonta oliota ihmisenä (joo oon julma) ja abortti on ok.mieluummin kuolleena ku eläen täs paskas maailmas.väittääkö joku et TÄNNE kannattaa tulla?maailma menee koko ajan huonompaan suuntaan haluuko joku muka OIKEESTI elää täällä jossa päivitellään kaikkee ilmastonmuutosta jne ja ei tehdä asialle mitään ja sit sysätään kaikki vaan seuraavan sukupolven niskaan?onko se ok?jos välittää oikeesti niin ei anna lapsensa syntyä tälläseen paikkaan.some of us are really born to die.

Alkuperäinen kirjoittaja deathtotheworld:
mun maailmankatsomus poikkeaa tässä vähän.mä en näe sukupuoletonta oliota ihmisenä (joo oon julma) ja abortti on ok.mieluummin kuolleena ku eläen täs paskas maailmas.väittääkö joku et TÄNNE kannattaa tulla?maailma menee koko ajan huonompaan suuntaan haluuko joku muka OIKEESTI elää täällä jossa päivitellään kaikkee ilmastonmuutosta jne ja ei tehdä asialle mitään ja sit sysätään kaikki vaan seuraavan sukupolven niskaan?onko se ok?jos välittää oikeesti niin ei anna lapsensa syntyä tälläseen paikkaan.some of us are really born to die.

Juuri maailmankatsomus määrää sen miten aborttiin suhtautuu. Itselleni elämä alkaa hedelmöittymisestä, se on silloin jo "vauva" minulle, elämä jota täytyy suojella. Itselleni tuntuisi pahalta lopettaa elämä , vaikka sille olisi painava syy, siis omalla kohdallani lähinnä äärimmäisen vakava vamma.

Mutta tuo mitä kirjoitat maailman tilanteesta on tavallaan totta. Mutta uskotaan vielä hyvään.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
mutta jos tulevalle lapselle ei pysty antaan kunnollista elämää, on abortti parempi ratkaisu.

Miten niin ei pysty antaan kunnollista elämää, mistä sinä sen etukäteen tiedät?
Ja tiedätkö toisten puolesta?
Äiti ehtii valmistautua raskauden aikana tulevaan lapseensa,
jo raskaushormonit valmistavat äitiä tulevaan.
Suomessa asiat sentään on hyvin!
Kukaan ei kuole nälkään, yhteiskunnalta saa apua,
myös lapsen hoidossa.
Jokaisella suunnilleen on tukiverkostoa, enemmän tai vähemmän.
Mikä se kunnollinen elämä on?
Lapsi pärjää kun saa rakkautta, hoivaa, turvaa ja ravintoa.
Se on pohja tulevalle.
Vähitellen lapsi erkaantuu vanhemmistaan ja itsenäistyy.
Kunnes on valmis aikuisuuden kynnyksellä omaan elämään.
Ei siinä tarvita Porschea ja akateemista tutkintoa.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuraskauden keskeytys:

Helpompaa tappaa sikiö, pieni ihmisen alku, kuin synnyttää ja antaa adoptioon..

mutta jos tulevalle lapselle ei pysty antaan kunnollista elämää, on abortti parempi ratkaisu.

Ja adoptio vielä parempi, mutta abortoijilla ei ole epäitsekkyyttä sen vertaa, että näkisivät sen verran vaivaa ja antaisivat lapselleen mahdollisuuden elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja adoptio vielä parempi, mutta abortoijilla ei ole epäitsekkyyttä sen vertaa, että näkisivät sen verran vaivaa ja antaisivat lapselleen mahdollisuuden elämään.

voi hyvänen aika taas...
mulla on hyvin vahva näkemys siitä että jos mä lapsen synnytän niin sen lapsen pidän, en siis anna pois.. ja jos en kykene lasta pitämään niin en sitä lasta synnytä..
sanotaan että rakkaus ja hoiva riittää.. miettikääs nyt ihan oikeasti aivoilla, kuinkahan monta tuhatta pahoinpideltyä,kidutettua, henkisesti alistettua lasta tarvitaan esimerkiksi siitä että kaikista ei ole vanhemmiksi, kaikki ei halua eikä osaa, osa on vain julmia ja osa väsyy..
ja ei se rakkaus sitä lasta hengissä pidä, ja elämää ei koskaan pidä rakentaa sen varaan että sitä rahaa ja apua saa yhteiskunnalta..

Alkuperäinen kirjoittaja deathtotheworld:

Nyt kyllä menee pieleen. Sikiön sukupuoli määräytyy aikasen pian!
Ja se on havaittavissa.
Et sinä voi päättää haluaako tänne joku tulla?
Ethän sinä voi päättää elämästä ja kuolemasta?
Ikäänkuin olisit joku jumala.
Meillä kaikilla on tarkoitus kun tänne synnytään.
Ja sinä et voi sitä oikeutta mennä määräilemään suuntaan tai toiseen.
Emme voi tietää kuinka fiksuja ihmisiä olisi syntymässä tulevaisuudessa,
jos estämme heidän syntymän.
Ja ties miten he elävät täällä maapallolla. Ehkä uudella tavalla.
Me ihmiset emme voi leikkiä jumalaa.
Syntymän ja kuoleman avaimet eivät ole käsissämme, valitettavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

voi hyvänen aika taas...
mulla on hyvin vahva näkemys siitä että jos mä lapsen synnytän niin sen lapsen pidän, en siis anna pois.. ja jos en kykene lasta pitämään niin en sitä lasta synnytä..
sanotaan että rakkaus ja hoiva riittää.. miettikääs nyt ihan oikeasti aivoilla, kuinkahan monta tuhatta pahoinpideltyä,kidutettua, henkisesti alistettua lasta tarvitaan esimerkiksi siitä että kaikista ei ole vanhemmiksi, kaikki ei halua eikä osaa, osa on vain julmia ja osa väsyy..
ja ei se rakkaus sitä lasta hengissä pidä, ja elämää ei koskaan pidä rakentaa sen varaan että sitä rahaa ja apua saa yhteiskunnalta..

Jos antaa lapsen adoptioon, niin tuskin tämä adoptioperhe pahoinpitelee, kiduttaa jne.

Joo, on se "hienoo", kellä tahansahan on "oikeus" tappaa joku muu joka vaan pystyy ja keksii haluta... kaikki ei siitä jää edes kiinnikään eikä saa rangaistusta.

Päinvastoin, mitä pikimmiten pitäs poistaa aikansa eläneet mukavuussyyt aborttien saatavuuslistalta, eli ainakin nämä pelkkinä verukkeina käytetyt 'sosiaalisten syiden' turhakkeet!
Ja adoptioon antamattomuus ja lapsen itsellä pitäminen kiusattavana (ovatko abortoijat siis yleisestikin lapsen kiduttajia?? ) on sitä aivan samaa pohjatonta itsekkyyttä kuin tappaminenkin!

Yhteistyössä