abortti pillereillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pisama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pisama

Vieras
Onko kellään kokemuksia abortista joka on tehty pillereillä? Mihin kaikkeen minun olisi hyvä valmistautua? En missään tapauksessa halua kaavintaan, vaan olen ajatellut että pilerrillä sen hoitaminen olisi a) helpompaa b) terveydellisesti kannattavampaa c) jatkossa parempi vaihtoehto jos joskus päättä lapsia hommata. Minulla on ollut keskenmeno v. 2005 ja se oli ainakin hyvin kivuton ja vähä vuotoinen. Voiko keskenmenoa ja pilleri keskytystä verrata toisiinsa?
Ja mitenköhän hyvät mahdollisuudet minulla on myöhemmin harkita lasten saantia kun takana tämä abortti ja yksi keskenmeno (siihen liittyi myös kaavinta kun ei kaikki tullut ulos). Olen 27-vuotias.
Minulla on hyvin herkkä kipukynnys myös ja pelottaa että miten paljon tulee sattumaaan ja olenko ihan tolpillani?

Alkuperäinen kirjoittaja lennu:
No miks sä nyt teet sit abortin jos haluut kumminkin lapsia????

kuule, en halua nyt lapsia!!! en kai mä nyt muuten aborttia tekisi! Ja kyllä mulla on aika painavat syyt miksi sen teen. Olen juuri hyvässä uraputkessa, alkamassa rakentamaan aikuiselämääni, joten todella huono ajankohta. En todellakaan halua yksinhuoltajaksi, enkä todellakaan ole rakastunut tähän mieheen, jonka tämä lapsi on eli en todellakaan hänen kanssa voisi kuvitella olevani yhdessä. Kun minä joku päivä saan lapsia, ne on ainakin suunniteltuja ja pystyn tarjoamaan niille parhaat mahdolliset eväät elämään, joka tällä hetkellä on helvetin raaka jo muutenkin!!! mun mielestä on sairaan itsekästä synnyttää lapsia jotka ei oo toivottuja tai jotka hoidetaan sit uyksihuoltajina yms.
Mutta, joskus kun kaikki on kohdallaan nin saatan haluta lapsia. onko se jotenkin väärin vai?
Sitäpaitsi mä halusin tietoa siitä pilleri keskeytyksestä...

Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
syöt kaikki liuskat heti ja kovat kivut mutta pian tulee ainakin osaltaan ulos....sen jälkeen kaavintaan...järkevintä hakea katumuspillerit

Olen 6+ 2 viikkoa, aika myöhästä niille katumuspillereille... ja kun tosiaan söin pillereitä ni ei oikeen katumuspillerit sovi kuvaan.
Mutta niiden pillereidenhän idea on just se ettei tartte mennä kaavintaan? Abortti kaavinnalla tehtäessä siellä sairaalassa syödään niitä siihen hommaan kuuluvia pillereitä, mut nyt tarkotin niitä ihan keskeytys-pillereitä ettei tarttis kaavintaan mennä.
THX

Alkuperäinen kirjoittaja pisama:
Alkuperäinen kirjoittaja lennu:
No miks sä nyt teet sit abortin jos haluut kumminkin lapsia????

kuule, en halua nyt lapsia!!! en kai mä nyt muuten aborttia tekisi! Ja kyllä mulla on aika painavat syyt miksi sen teen. Olen juuri hyvässä uraputkessa, alkamassa rakentamaan aikuiselämääni, joten todella huono ajankohta. En todellakaan halua yksinhuoltajaksi, enkä todellakaan ole rakastunut tähän mieheen, jonka tämä lapsi on eli en todellakaan hänen kanssa voisi kuvitella olevani yhdessä. Kun minä joku päivä saan lapsia, ne on ainakin suunniteltuja ja pystyn tarjoamaan niille parhaat mahdolliset eväät elämään, joka tällä hetkellä on helvetin raaka jo muutenkin!!! mun mielestä on sairaan itsekästä synnyttää lapsia jotka ei oo toivottuja tai jotka hoidetaan sit uyksihuoltajina yms.
Mutta, joskus kun kaikki on kohdallaan nin saatan haluta lapsia. onko se jotenkin väärin vai?
Sitäpaitsi mä halusin tietoa siitä pilleri keskeytyksestä...

Ymmärrän täysin päätöksesi, älä mieti muiden mielipiteitä. Oma asiasi.

Kuulemma ei ole kovin kivulias, saat ottaa pillereiden kaveriksi särkylääkettä.

Mä en suosittele noita pillereitä kellekkään ikinä!!!
Se kipu mikä niistä tuli oli ihan kamalan järjetön, ja kaiken hyvän lisäksi kaikki ei tullut ulos( mikä on pillereiden kanssa yllättävän yleistä) sain pahan tulehduksen ja jouduin kaavintaan.

jos päädyt lääkkeelliseen keskeytykseen, suosittelen lämpimästi, että käyt jälkitarkastuksessa gynegologilla, joka myös ultraa. Selviää sitten parhaiten onko kohtu varmasti täysin tyhjentynyt. Itseltäni ei ollut tyhjentynyt ja sain muutaman päivän kuurin lääkkeitä, jotka aiheuttivat supistuksia, joilla kohtu sitten tyhjeni muutoin edessä olisi ollut kaavinta. Lääkkeellinen abortti ja keskenmeno ei tule olemaan esteitä tulevaisuudessa mahdollisille raskauksille.
Kaavinta on lyhyt kestoisempi prosessi, koska lääkkeellisessä keskeytyksessä vuoto saattaa jatkua pitkäänkin. Lääkkellisen keskeytyksen kivut verrattavissa kuukautiskipuihin tai no yksilöllisiähän nuo on kuka kokee minkäkin lievänä tai kovana.
Tsemppiä jatkoon.

Yhteistyössä