abortti vai ei............

  • Viestiketjun aloittaja äitikö
  • Ensimmäinen viesti
äitikö
Pakko saada puhua jollekkin,tuntuu että pää leviää ellei saa kuulla mielipiteitä puolueettomalta ihmiseltä. Elikkä olemme eronneet poikaystäväni kanssa aikaa sitten,mutta koko ajan on tiiviisti oltu tekemisissä (samalla tavalla kun seurustellessakin) vain pieniä breikkejä on ollut. Ehkäisystä ollaan huolehdittu kondomilla mutta se ei näköjään aina riitä. koko kesän ollut asiat muutenki huonosti ja hirveä stressi päällä joten tämä asia on vaan jotenkin jäänyt huomaamatta ja pääsi käymään niin että paksuksi pamahdin ja mahdollisesti vk 9 jo menossa ennen ku älysin testin tehdä. Tähän asti olen käyttäny alkoholia lähes joka viikko yhtenä päivänä n. 6-10 annosta jos ei nyt lasketa kahta viikonloppua jolloin olen ottanut n. 2 kaljaa + polttanut tupakkaa n. askin viikossa. Tasan viikko sitten tein testin ja sen jälkeen kaikki päihteet jätin tottakai pois koska tuntuu pahalta ajatella edes aborttia. ensiviikolla on ensimmäinen neuvola-aika ja tottakai kerron kaikesta päihteitten käytöstä ja riskit ovat selviä mutta onko muilla kokemusta samanlaisesta tilanteesta? abortti tuntuu enemmän ku pahalta vaihtoehdolta mutta totta kai jos lapsi on vahingoittunut alkoholinkäytön takia ennen kun tiesin raskaudesta abortti on paras ratkaisu mutta miten mistään voi saada takuita ennen syntymää.. exäni sekosi uutisesta ja raivostui ajatuksesta että pitäsin lapsen,nyt se soittelee perheelleni,neuvolaan,minulle jatkuvaan että saisi kaikki käännettyä minua vastaan ja tekemään abortin heti. jatkuva haukkuminen,kiristys ja uhkailu pahenee vaan ja koko ajan saan kuulla kuinka vastuuntunnoton ja ääliö olen koska olen vammauttanut lapsen ryyppäämällä tahallaan ja silti kannan sitä sisälläni ja että olen pilannut kaikkien elämän ja minun pitäisi kuolla. jopa "ystäviänikin" on saanut ajattelemaan samoin. kaikkensa tekee että tappaisin lapsen ja sen jälkeen ei oltais enää ikinä tekemisissä. miehen näkeminen ei nyt kiinnosta eikä meidän tulevaisuus millään tavalla vaan se mitä lapselle nyt käy ja olenko paha ihminen jos annan sen syntyä tähän maailmaan.. on sanoin kuvailemattoman paha olla vielä ku kaikki kääntyy vastaan
 
Advice
Sinun täytyy itse miettiä onko sinusta äidiksi vai ei. Se asia ei ole toisten päätettävissä. Älä ota turhaa stressiä toisten ihmisten mielipiteistä. Ja mitä tuohon lapsen vahingoittumiseen alkoholin takia, tunnen ihmisiä jotka on koko raskausajan juoneet mutta silti saaneet terveen lapsen. Eli se on tapauskohtaista mitä vahinkoa alkoholi on tehnyt. Neuvolassa he kyllä osaavat kertoa sinulle paremmin asiasta. Rauhoitu ja odota neuvolakäyntiä ja sitten mieti, mitä haluat tehdä. Toivottavasti olin avuksi. :)
 
joo
Tämä on valitettavasti niitä asioita jotka sun on pakko päättää ihan itse, yksin. Jos sinulla on vahva tunne, että kykenet rakastamaan ja hoivaamaan myös mahdollista vammaista lasta (kaikesta päätellen) yksinhuoltajana, siinä tapauksessa varmaankin kannattaa pitää lapsi.

Sitten neuvo vähän asian sivusta: Miehelle kantsii hankkia lähestymiskielto, jos käytös jatkuu tuollaisena.
 

Yhteistyössä