Aborttiin huijaus...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Petetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Petetty

Vieras
Tarvitsisin vähän viisaita neuvoja, koska tuntuu, että en pääse asian ylitse omin voimin. Olin epämääräisessä suhteessa kaksi vuotta, ja palavasti rakastunut. Yritin päästä suhteesta pois, koska tiesin, että mies ei ole minuun rakastunut, mutta en voinut lopettaa suhdetta, koska yksinkertaisesti olin niin rakastunut, että elämä ilman häntä oli merkityksetöntä. Keväällä erosimme muutamaan kertaan, mutta kun lopullinen ero oli sitten käsillä, huomasin, että olin raskaana. Samalla kun mies ilmoitti, että haluaa, ettei enää tavata, koska ei ole rakastunut minuun, kerroin hänelle, että olen raskaana. Siitä alkoi sellainen pommitus, että menin täysin sekaisin. Mies lupasi ja vannoi, että jos teen abortin, hän lupaa yrittää seurustelua kanssani. Tein siis abortin, koska rakastin tätä miestä yli kaiken. Lähdimme kahden viikon matkalle, jossa tarkoitus oli aloittaa alusta. Matka oli aivan ihana, olin taivaassa. Palasimme Suomeen, näimme 3 viikon päästä, ja mies sanoi, että matkan jälkeen ei edes halunut halata ja laittoi välit poikki.
Yritän päästä tästä tilanteesta yli, ja olla syyttämättä itseäni. Syytän siitä, että tein abortin, syytän siitä, että hän pystyi pallottelemaan minua. Olen edelleen niin rakastunut tähän mieheen, että tuntuu, että joku demoni suurin piirtein vetää minua perässään, enkä pääse tilanteesta yli vaikka kuinka yritän. Itken vaan, mikään ei auta. Ei viina, ei kaverit, ei urheilu, ei uusi poikaystävä. En tiedä mitä tehdä

Ota tyttö hyvä yhteys omaan terveyskeskukseesi ja sano että sinun täytyy saada jutella ammattilaisen kanssa. Tarvitset koulutetun auttajan tukea löytääksesi keinot päästä tilanteesta eteenpäin ennenkuin vajoat syvemmälle. Saattaa tuntua aluksi vaikealle mutta tee se. Ammattilainen auttaa näkemään asiat oikeissa mittasuhteissa ja auttaa löytämään alun tulevaisuudelle joka ei ole kokonaan tämän ikävän kokemuksen varjostama. Jaksamista ja tsemppiä sinulle! :) T:Itsekin vähän samanlaista kokenut tytteli.

Herrajumala, mitä kaikkea nainen joutuu kokemaan ja mihin suostuu rakastamansa miehen takia. Ja mitä tekee mies - tässä tapauksessa hirvittävän teon. En halua olla jälkiviisas, koska se ei auta sinua yhtään. Totean vain, että mies toimi kylmästi, vastuuttomasti ja tunteettomasti - liekö sellainen myös luonteeltaan - vaikka hänellä ei ollutkaan ilmoituksensa mukaan enää tunteita sinua kohtaan. Inhimillisyyden nimissä tuo on silti alhaista. Lapsentekoon tarvitaan aina kaksi ja vastuu on siksi molemmilla.

Miehen menetyksestä toipuu, mutta lapsi on eri asia. Sinun on välttämätöntä hankkia ammattiapua ja pian, että pääset hoitamaan itsesi kuntoon ja uuteen elämään. Älä missään nimessä vähättele tilanteen vakavuutta ja yliarvioi henkisiä voimiasi.

Niin, täytyy varmaan mennä juttelemaan ammattiauttajan kanssa. Luulin, että tämä menisi itkemällä ohi, mutta ei mene.
Yritän vihata sydämeni pohjasta tätä miestä, ja tiedän, että se mitä hän teki, siihen ei ihan kuka tahansa pysty. Miten joku voi pystyä näyttelemään sellaista roolia kuin hän. Kävimme yhdessä psykologillakin selvittämässä ennen matkaa asioitamme, ja hän siellä vannoi, että hän haluaa yrittää seurustella kanssani. Ja matka meillä oli niin uskomattoman ihana, että kaikki luulivat meidän olevan häämatkalla. Miten hän pystyi kaksi viikkoa näyttelemään onnellista? Ja miksi hän ylipäätään pyysi minua matkalle ja sanoi, että haluaa yrittää, kun hän varmaan silloin jo tiesi, että suhteestamme ei tule mitään? Miksi hän vain ei sanonut, että hän ei halua lasta. Piste.
Nyt näen koko ajan tämän miehen uuden tyttöystävänsä kanssa joka paikassa, asumme samassa kaupunginosassa. Haluaisin mennä huutamaan hänelle päin naamaa, että MIKSI ja lyömään kasvoihin. Tai haluaisin edes saada vastauksen kysymykseeni, että miksi? Miksi hän teki näin ja miten hän siihen pystyi. Tuntuu todella, että sekoan kohta näiden ajatusteni kanssa, koska en saa häneltä vastausta tähän.

Teit valinnan miehen ja mahdollisen tulevan lapsen välillä, ja valinnan teit nimenomaan SINÄ. Suosittelen terapiaa jotta pääset asiasta yli. Tarvitset selvästikin hoitoa myös läheisriippuvuuteesi, joka sumentaa kaiken järjen.

Aika lailla kohtuuton viesti aikuiselta. Tottahan toki ap teki itse päätöksensä, mutta tiettyjen edellytysten vallitessa, jotka olivatkin sitten paikkansapitämättömiä = miehen valheita.

Nyt on tapahtunut mitä on tapahtunut. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, vaikka itkisit loppuelämäsi. Nyt sinun pitää opetella elämään tapahtuneiden kanssa. Et ole tehnyt mitään väärää, vaan täysin oikean ratkaisun sillä hetkellä olleiden tietojen mukaisesti. Ymmärrän oman vaikean elämäni vuoksi sinua varsin hyvin.

Olen myös samaa mieltä, että hakeudu ammattiauttajalle. Minä ""toivuin"" vasta sitä kautta, mutta hakeuduin sinne aivan liian myöhään.... Suosittelen ehdottomasti mielenterveysseuraa, mikäli olet seuran toimimispaikkakunnalla. Ilmainen, ei tarvitse kertoa nimeään ja erittäin osaava. Lopullisen avun löysin sieltä, kun ensin olin rampannut kaiken maailman kunnallisissa palveluissa ja yksityisillä, jotka maksoivat järjettömästi.

Totta kai sen viimeisen sanan sanoo aina nainen, mutta miten voi vasten mihen tahtoa saada lapsen? Jos mies inhoaa lapsia, eikä haluaisi ikinä nähdä omaa lastaan, ja ensimmäisenä mies raskaudesta kuultuaan ottaa yhteyttä asianajajaansa? Miten voisin kasvattaa sellaisen lapsen, jonka isä inhoaa lastaan eikä halua nähdä sitä? Mitä kertoisin lapselle hänen isästään, muuta kuin, että elatusmaksu on taas tullut? Miten olisin voinut olla yksinhultajana? Näitä kaikkia kysymyksiä olen myös miettinyt. Tiedän nyt, että tein väärin, olisin halunnut lapsen, mutta pelkäsin niin paljon yksinhuoltajuutta ja nyt on myöhäistä enää perua asiaa. Olisi pitänyt ehkä silloin kun olin raskaana käydä ammattiauttajilla ja keskustella asioista enemmän ja poistua miehen vaikutuspiiristä ja kysellä myös miten pärjäisin yksinhuoltajana. Kamala syyllisyys painaa päälle jatkuvasti.
Ja tuo läheisriippuvuus voi olla todellakin totta. Yritän selvittää myös tätä puolta itsestäni ammattiauttajan kanssa.

Kiitos nim. ? Otan yhteyttä mielenterveysseuraa, muuten joudun ehkä johonkin viini/rauhoittava -kierteeseen, jota en halua. Luulin, että tilanne olisi helpottanut, mutta nyt olen nyt romahtanut täydellisesti ja itken vain töissä. En oikein ymmärrä itseäni, en ole enää mikään teini, vaan maailmaa nähnyt ja elämää nähnyt ja luulin olevani vahvempi. Mutta ilmeisesti tämä oli sellainen asia, josta en näköjään pääsekkään yli omin voimin. Toivottavasti saisin todellakin apua joltain ammattiauttajalta.

Etkö tajua että mies laskelmoi koko jutun; jos et olisi mennyt aborttiin, hän olisi joutunut pitkään maksamaan elatusapua!

Kyllä siitä hyvästä kun säästää 18 vuoden ruokkomaksut voi hyvinkin tarjota pari viikkoa lomaa ja näytellä rakastunutta.

Ole kiitollinen kun pääsit siitä lierosta! En ymmärrä miten joku voi haikailla tuollaisen tyypin perään, kyllä niitä kunnon miehiäkin löytyy!

Kaikkein eniten olisin huolissani juuri tuosta lapsen menettämisestä, en niinkään pieleen menneestä suhteesta. Järkisyyt puhuivat varmasti abortin puolesta. Raskaus on kuitenkin naiselle aina alusta asti syvä kokemus. Vaikka raskaaksi tulo olisi ollut minkälainen vahinko tahansa, mieli muistaa eikä abortista täysin pääse koskaan eroon - sen kanssa oppii kyllä elämään, mutta ei aina ilman apua.

Kuulehan ap: Sinuna en ihan mielettömästi surisi menetettyä lasta. Lapsi kun on aina kahden ihmisen tekosia, puolet hänestä olisi ollut sinua ja puolet tuota tunteetonta hirviötä. Mitäs jos lapsi olisi ollut peilikuva isästään? Yhtä julma ja itsekeskeinen. Ei varmaan yksikään äiti halua saattaa maailmaan sellaista ihmistä. Auttaisiko tämä ajatus sinua hyväksymään teettämäsi abortin?

Toki ihmisen luonteeseen vaikuttavat monet muutkin asiat, mutta jos tuo pahuus on periytyvää, niin pääsit vähemmällä näin. Sitä paitsi olisit ollut loppuelämäsi kiinni tuossa ex-miehessäsi lapsen kautta. Nyt sinun on helpompi jatkaa elämääsi. Ja muista, että meitä on muitakin, joita joku mies on kohdellut lähes yhtä huonosti. Ja silti niin rakastuneita. Se ei ole tervettä.

kuule, eihän lääkkeitäkään voi pakottaa ottamaan! Vaikka niitä määrättäiski. Sanot vain, että et halua. Mutta ammattiavun kautta pääset esimerkiksi terapiaan, ja sinun olisi kyllä nyt hyvä puhua tästä jonkun ihan ammattiauttajan kanssa.

""Etkö tajua että mies laskelmoi koko jutun; jos et olisi mennyt aborttiin, hän olisi joutunut pitkään maksamaan elatusapua! Kyllä siitä hyvästä kun säästää 18 vuoden ruokkomaksut voi hyvinkin tarjota pari viikkoa lomaa ja näytellä rakastunutta.""

-Kyllä, tajuan sen nyt. Aikoinaan en halunnut näin tajuta. En ymmärrä miten hän pystyi vedättämään minua aikuista ihmistä niin, että luotin siihen mitä hän sanoi. Senhän takia hän oli suoraan soittanut asianajajalleenkin. 18 vuotta maksamista yksinäisellä poikamiehellä jolla tulot n. 6000 eur/ kk on todellakin vähemmän kuin 1000 eur abortti yksityisklinikalla + 2 vkon matka.

""Ole kiitollinen kun pääsit siitä lierosta! En ymmärrä miten joku voi haikailla tuollaisen tyypin perään, kyllä niitä kunnon miehiäkin löytyy!""

-En tajua todellakaan itseäni. Jos joku antaisi minulle jonkun unohduspillerin, tai potkaisisi päähän.

""Kaikkein eniten olisin huolissani juuri tuosta lapsen menettämisestä, en niinkään pieleen menneestä suhteesta.""

-Niin, nainen ymmärtää ainoastaan naista, sen takia ajattelinkin kysyä ja pyytää apua, koska tiedän, että täällä on paljon naisia. Olen todellakin sen ikäinen nyt, että pelkään, että oliko tämä nyt sitten se viimeinen mahdollisuuteni tulla raskaaksi ja menetinkö sen pelätessäni yksinhuoltajuutta ja tätä mahdollista isää, joka inhoaisi minua ja lastani ja olisi tehnyt elämästäni varmasti helvetin. Voi kun olisin tajunnut kirjoitaa tänne silloin kun olin raskaana ja pyytää neuvoja mitä tehdä.

Hellekö pääni sekoittaa, mutta en ymmärtänyt noita eurojuttuja, että miten niin on vähemmän?

Eihän kyse ole pelkästään rahasta. Hän ei varmaan halunnut lasta senkään vuoksi, ettei halunnut jättää sinuun mitään yhteyksiä. Jos lapsi olisi olemassa, hän tietäisi sen olemassaolon koko ajan. Jossain vaiheessa olisit saattanut alkaa vaatia miestä tapaamaan lastaan.

Mielenterveysseuraan nimenomaan sen vuoksi, että siellä ei määrätä kasaa lääkkeitä, kuten muualla, vaan selvitetään asiat ilman lääkitystä. Se on toiminnan lähtökohta. Itse aikoinani ajattelin ihan samoin, etten hae apua, kun kuitenkin tungetaan vaan nappia. Niin tehtiinkin ja kieltäydyin syömästä niitä. Sitten eräs ystäväni suositteli tuota paikkaa ja olen siitä ikuiseesti kiitollinen. Se pelasti minun elämäni, olin nimittäin täysin kuilun partaalla.

Vie aikansa, ennen kuin ymmärrät, että olet tehnyt oikean ratkaisun, koska teit sen niillä tiedoilla mitä oli silloin. Ei kukaan voi ennustaa tulevaa. Kun tulevat tiedot on saanut, voi olla jälkiviisas, mutta ei se mitään hyödytä. Ei tulevaa ole voinut tietää. Ts. et voinut tietää, että mies oli noin vastuuton ja julma tehdessäsi ratkaisun. Kyllähän elämässä pitää lähtökohtaisesti uskoa ihmisiin.

Selviät, aivan varmasti, mutta se vie aikaa ja teettää työtä. Mutta se kannattaa. Usko pois.

Niin tai lapsi olisi halunnut tietää isästään, koska siihen hänellä olisi ollut täysi oikeus, taikka jopa isä olisi vaatinut saada tutustua lapseensa. Kuka näistä ihmisen mielenliikkeistä tietää - se mikä on nyt ei välttämättä päde vuosien päästä.

Mulle tehtiin keväällä abortti. Olin eronnut juuri poikaystävästäni..en halunnut kasvattaa lasta yksin. Poikakaverilleni en kerinnyt kertoa raskaudesta mitään.
Olin todella tyhmä idiootti ja kadun loppuelämäni mitä tein..mä en varmaan toivu tästä ikinä...

Olen aidosti ja sydämestäni pahoillani puolestasi ja tapahtuneesta.

Jos nainen joskus miestä todella tarvitsee, niin tuossa tilanteessa. Ja jos mies käyttää tilannetta noin väärin, ei hän mielestäni ole oikeasti mies ollenkaan - mikä lie. Joku kirjoitti, että teit itse päätöksesi. Se on totta, että nainen päättää omasta kehostaan, mutta hänellä tulee olla aidosti valinnan mahdollisuus. Mieshän tarjosi sinulle vain yhden mahdollisuuden ja käytti heikkouttasi ja herkkää tilaasi hyväkseen.

Elämä jatkuu. Hoida itsesi kuntoon. Löydät varmasti oikean miehen ja kaikki kääntyy vielä hyväksi.

Yh-elämä voi olla todella raskasta ja jos oma mielenterveys pettää äitinä ollessa, niin lapsi kärsii kovasti. Mulla meni yli kymmenen vuotta hienosti äitinä, sitten pohjakosketus ja toipuminen lapsella ja itsellä vie vuosia ja lapsi oli todella tasapainoinen ja hellitty.

YH:lla voi siis todella voimat loppua, vaikka olis hyvä koulutus, työ ja kaikki.

Sitä ei kukaan kiellä, etteikö yh:na olisi rankkaa ja voimat joskus loppuu ja on yksin vastuussa lapsesta. Toisaalta joskus parisuhteissakin syystä tai toisesta taakkaa jakautuu epätasaisesti ja toinen uupuu, kun puolisosta ei ole mitään apua eikä tukea.

Viisivuotias ihana vesseli touhuaa leikeissään tuossa vierellä. Vastaavassa tilanteessa olin alkuperäisen kanssa, mies lupaili vaikka mitä jos teen abortin. En tehnyt, koska moraaliset arvoni olivat niin tiukat silloin. Rankka jakso alkoi elämässäni tuolloin, mies teki sen kaikin tavoin vaikeaksi minulle monta vuotta ja jopa hylkäsi lapsensa kokonaan kun vaadin elatusmaksut. Sain tukea ammattiauttajilta, enkä ilman sitä olisi selvinnyt. Vuosien aikana itseni pahana näkeminen (koska pidin lapsen vastoin miehen tahtoa) on muuttunut niin että näen miehen luonnehäiriöiseksi. Myös moraalini on lieventynyt ja näen abortin kaikkein rankimpana ehkäisykeinona. Jos nyt olisin vastaavassa tilanteessa, luultavasti valitsisin abortin, mutta en miehen painostuksesta vaan omien voimavarojeni tuntemisen takia.

Minusta alkuperäinen ei ole tehnyt väärin eikä oikein. Hän on tehnyt valinnan, joka on raskas. Minä tein vastaavassa tilanteessa sen toisen valinnan, joka on myös raskas. Toivottavasti haet tueksesi ammattiapua sekä nykyisestä tilanteesta selvitäksesi että päästäksesi emotionaalisesti irti julmasta miehestä. Ammattiauttajan kanssa voit tunnistaa kuvioita, joiden takia luonnehäiriöinen mies vetää puoleensa, ja siten kasvaa kohti terveempää parisuhdetta.

Keskeiset ideologiset periaatteet osoittavat, että aborttihuijaus opettaa sisäistämään nykysukupolvia henkisesti rasittavaa elämäntyyliä. Ei sovi unohtaa, että petetty kuvailee peräänkuulutettua lakonisuutta. Yksilötasolla luulisi olevan selvää, että peräsuoli yllättää toimivuudellaan, ja selvittää samalla organisaatiossa toimivien vastuunalaista asennetta

Yhteistyössä