Aborttiko nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian vanha äidiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liian vanha äidiksi

Vieras
Tämä on kauheaa.
Tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi ja laslin että viikkoja on nyt noin 5 .
Meillä on jo lapsia (11-15-v välillä kolme ) ja olemme päättäneet ajat sitten ettei enempää.
Ikääkin alkaa olla jo ja laskin että täytän ennen kun lapsi syntyy 44-vuotta.mieheni on vuoden vanhempi.
Mieheni sanoi heti että lasta ei ajatellakkaan jo kehitys-ym riskin takia koska olen niin vanha synnyttäjä.
Tiedän että en edes jaksaisi hoitaa kunnolla vammaista lasta(pakko sanoa totuus).
Abortti tuntuu myös kauhealta ,vaikka tiedän että jos heti keskeytän ei ole vielä solumöykkyä suurempi.
Jos taas pidän vauvan en tiedä miten mies siihen reakoi.APUA!

Ikäsi puolesta pääset lapsivesi- ja istukkatutkimuksiin. Jos on vammainen, mieti sitten aborttia mutta jos on terve niin pidä lapsi. Näin minä tekisin.

Ainoa riski mitä ikä lisää on Down-riski ja sen saa selville istukkabiopsiasta tai lapsivesipunktiosta!

Ikä lisää myös spontaanin keskenmenon riskiä.

Itse mietit, kestätkö abortin. Jos tiedät heti, ettet, älä edes harkitse - sanoi mies mitä sanoi. Koska sinä sen asian kanssa joudut elämään. "Mistä tunnet sä ystävän" - jos mies jää rinnallesi, hän tekee oikein, jos tämän takia lähtee, hän on väärässä!

Kannattaa ehkä vielä odottaa hetki, että pääset niskapoimumittaukseen ja lmahdolliseen lapsivesipunktioon. Itse olen kokenut, että kypsemmällä iällä vauvan saaminen oli aivan erilaista kuin aikaisemmin, Ihanaa. Itselläni on myös 3 lasta entuudestaan iältään 10-15v. Isoimmat ovat olleet mitä parhainta apua vauvanhoidossa ja he ovat osallistuneet siihen innokkaasti.

Kun tulin raskaaksi 43-vuotiaana, mieheni oli aluksi vauva-ajatusta vastaan. Asiaa sulateltuaan myös hän halusi pitää lapsen. Sain vielä viimeisen kerran tilaisuuden pidellä sylissäni pientä tuhisevaa nyyttiä. Päivääkään en vaihtaisi pois!

Mun äidin ystävä sai lapsen 48 vuotiaana. Mietti paljon aborttia riskien vuoksi, mutta ihan terve lapsi tuli. Riski on riski, ei mikään varma seikka. Jos olet muuten terve ja aiemmin lapsia jo tehnyt, synnytys on helpompi ja kaikki menee jo "rutiinilla". Keskenmenoriski on kyllä paljon suurempi jo tuossa iässä ja johtuu jo ihan siitäkin että ne vammaiset keskeytyy itse.

Mä en taipuisi miehen tahtoon. Sun kroppa on vielä nuori kun kerran raskautuu :) sinuna tekisin iltatähden.

kyllähän se vähän hassulta tuntuis kun joku mun äidin ikäluokkaa sais vauvan. mutta voisihan se olla kivakin, iltatähti nimittäin. kannattaa oikeasti miettiä haluaako pitää oman elämän sellaisenaan vai haluaako ottaa askeleen tuntemattomaan...kumpikin tie voi olla yhtä hyvä tai huono.

Tosiasiassa jokaista viittä synnytystä kohti tehdään maassa yksi abortti, mutta täällä palstalla harva tulee asiasta kertomaan, sen verran selkeästi täällä on voitolla tämä hempeilijöiden puolue. Mutta tämä hempeily taitaa olla yksi niistä asioista joita harrastetaan, koska siihen on varaa. Tiukoissa oloissa näkemys olisi toinen, ja korostuisi se puoli asiasta, että miksi hankkia perheeseen lapsi jota varten ei oikein voimia riittäisi. Koirankin hankkimista pidetään suurempana syntinä, jos kerran sille ei ole kunnon resursseja tarjolla.

Vaikea tilanne aloittajalla. Seuraava on sitten vain oma mielipiteeni - jokaisenhan on loppujen lopuksi tehtävä omat valintansa. Olen aloittajan kanssa samanikäinen eikä minulla ole lapsia. Vielä kuitenkin aion yrittää, jos tilaisuus tulee. Ikä on ikä eikä sille mitään voi. Meillä kuitenkin suvussa myös muita vanhemmalla iällä lapsia saaneita. Aikanaan ilman ehkäisyjä oli aika luonnollista, että naiset saattoivat vielä iäkkäämpänäkin saada lapsia (tosin olivat yleensä aloittaneet jo aika nuorena).

Mutta kuten kirjotiin, päätös on loppujen lopuksi teidän perheenne.

Jokainen valitsee omalla kohdallaan. Itse en missään nimessä enää tekisi lasta, olen mielestäni omalta kohdaltani vanha lisääntymään enää, vaikka ikää on ensi kuussa 31v. Saavuttaessani 44 vuoden iän ovat olemassa olevat lapseni 23 ja 21. Mummi ennemmin kuin tuore äiti. Elämät menevät eri ratojaan ja jokainen perhe on erilainen.

jos sinusta tuntuu ettet kestä aborttia niin ota ihmeessä. minullakin on pieni 2,5v ihastuttava poikalapsi ja hänet sain juurikin 44v ikäisenä. mietin samaa mitä sinä nyt enkä mistään hinnasta jättäisi häntä pois elämästäni. Hädässä ystävä tunnetaan,jos mies jää rinnallesin niin siinä se. Tee itse miten parhaaksi näet, miestä ei tässä asiassa tarvitse kuunnella. Sinuna toki pitäisin tämän pikkuisen.

Haluatko sä pitää lapsen? Ei varmaankaan vaikuta vain se minkä ikäinen olet kun lapsi syntyy, vaan minkä ikäinen olet kun se tulee murrosikään, muuttaa viimein ehkä pois kotoa. Keskenmenon riski on tosiaan paljon isompi, kuten myös kehityshäiriön. Suurin osa voidaan seuloa alussa, mutta ei tietenkään kaikkia. Luuletko että mies tosiaan jättäisi teidät jos pitäisit lapsen? Miten varma olet siitä että iltatähti ei ole tervetullut, luuletko että katuisit enemmän aborttia vai lapsen pitämistä? Kauheasti kysymyksiä, vain sulla on vastaukset :)

Yhteistyössä