Abu-Hannalle taisi tulla yllärinä että Hollannissakin on rasismia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jepjep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"Jepjep"

Vieras
Tuli mieleen tuota tummatukkainen lapsi ei kelvannut enkeliksi -ketjua aamulla Hesarissa ollut juttu umayya abu-hannasta jonka lapsi on ylläri ylläri kokenut rasismia ulkonäkönsä vuoksi myös Amsterdamissa muiden lasten taholta ja myös koulussa.

Rasismi on todellakin väärin, mutta ei kai kukaan nyt aidosti voi olla niin naiivi että luulisi asioiden olevan niin paljon paremmin muualla. Vai voiko?

No niinpä. Miten aikuinen ihminen voi olla niin naivi että kuvittelee toisessa maassa olevan asiat toisin. Ikävää sinänsä, mutta rasismia nyt vaan on joka puolella. Toivottavasti saan itse lapseni kasvatettua niin hyvin ja itsetunnoltaan "rautaisiksi" etteivät kiusaa ketään ja eivät ryhmäpaineenkaan alla sorru moiseen käytökseen.

[QUOTE="wieras";29343873] Miten aikuinen ihminen voi olla niin naivi että kuvittelee toisessa maassa olevan asiat toisin. Ikävää sinänsä, mutta rasismia nyt vaan on joka puolella. [/QUOTE]

No ihan varmasti toisissa maissa on asiat toisin. Haloo. Ehkä on joka puolella, mutta joissain paikoissa enemmän kuin toisissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29344160:
Muistan mikä haloo siihen lähtöön liittyi ja kuinka paljon p:tä suomalaiset saivat häneltä niskaansa. Taitaa olla jo vähän koti-ikävä.

Mikä koti-ikävä? Eihän se Suomesta ole kotoisin ei Abu-Hanna kuin lapsensakaan?? Abu-Hanna on itse kultamuna, Suomessa saanut koulutuksen ja itsenäisen elämän jota ei kotimaassaan olisi naisena saanut. Sitten maksoi siitä haukkumassa yhteiskunnan joka tarjosi hänelle enemmän kuin lähtömaansa... eli sylki auttajan käteen kuten mummo vainaani olisi sanonut.

[QUOTE="viera";29344346]Mikä koti-ikävä? Eihän se Suomesta ole kotoisin ei Abu-Hanna kuin lapsensakaan?? Abu-Hanna on itse kultamuna, Suomessa saanut koulutuksen ja itsenäisen elämän jota ei kotimaassaan olisi naisena saanut. Sitten maksoi siitä haukkumassa yhteiskunnan joka tarjosi hänelle enemmän kuin lähtömaansa... eli sylki auttajan käteen kuten mummo vainaani olisi sanonut.[/QUOTE]

Totta. Mutta jos on 20-vuotiaana tullut ja 30 vuotta asunut niin kai se on enemmän koti kuin se, mistä lähti. Itsekin olen asunut Hgissä yli 20 vuotta eli pidempään kuin ns. kotikaupungissa ikinä eli Hki on kotini.

Toiset nyt vaan haluavat nähdä sitä rasismia ihan joka paikassa riippumatta siitä onko kyse edes rasismista.

Kyllä. Samoin kuin anopeissa nähdään pahuus riippumatta siitä, mitä sanovat ja tekevät.

Ja esimiehet ovat narsistisia psykopaatteja.

Joulukortit ovat loukkauksia lapsettomia ja ateisteja jne kohtaan. ja joulujuhlan ja kevätjuhlan traditiot ovat syrjintää.

On hirveää syrjintää, että yhteiskunta ei kustanna kaikille kaikkea. Miten on mahdollista, että homo ei saa muuttaa sukupuoltaan kaksisukupuoliseksi ja adoptoida anoppiaan ja mennä naimisiin viiden lapsensa kanssa ja miten on mahdollista, että hän ei saa korjata itseään yksijalkaiselsi ja nostaa eläkettä.

Tämä mielensäpahoittajien luvattu maa...

Ihmisillä on sietokyky jotenkin täysin alentunut. Kaikki koetaan suurena henkilökohtaisena loukkauksena, joka pitää raportoida mediaan ja kansalaisjärjestöissä taas parrat tärisevät. Miten on mahdollista, että vammaista ei tulla kantamaan kauppaan kadulta rollaattorinsa kanssa.

[QUOTE="viera";29344346]Mikä koti-ikävä? Eihän se Suomesta ole kotoisin ei Abu-Hanna kuin lapsensakaan?? Abu-Hanna on itse kultamuna, Suomessa saanut koulutuksen ja itsenäisen elämän jota ei kotimaassaan olisi naisena saanut. Sitten maksoi siitä haukkumassa yhteiskunnan joka tarjosi hänelle enemmän kuin lähtömaansa... eli sylki auttajan käteen kuten mummo vainaani olisi sanonut.[/QUOTE]

Muslimi naisväestö on ihan yhtä pahaa, kuin miehensäkkin...

[QUOTE="wieras";29343873]No niinpä. Miten aikuinen ihminen voi olla niin naivi että kuvittelee toisessa maassa olevan asiat toisin. Ikävää sinänsä, mutta rasismia nyt vaan on joka puolella. Toivottavasti saan itse lapseni kasvatettua niin hyvin ja itsetunnoltaan "rautaisiksi" etteivät kiusaa ketään ja eivät ryhmäpaineenkaan alla sorru moiseen käytökseen.[/QUOTE]

Täh? Oletko tosissasi? Tottakai muissa maissa asiat ovat toisin. Muissa maissa on joko enemmän, vähemmän tai yhtä paljon rasismia kuin Suomessa. Viimeinen vaihtoehto tietty harvinainen. Itse asun nykyään toisessa Euroopan maassa, enkä minä tai mieheni ole täällä törmännyt rasismiin läheskään yhtä usein kuin Suomessa. Oikeastaan suoraan rasismiin emme ole täällä törmänneet kertaakaan. Suomessa se oli valitettavasti lähes päivittäistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh?;29346415:
Täh? Oletko tosissasi? Tottakai muissa maissa asiat ovat toisin. Muissa maissa on joko enemmän, vähemmän tai yhtä paljon rasismia kuin Suomessa. Viimeinen vaihtoehto tietty harvinainen. Itse asun nykyään toisessa Euroopan maassa, enkä minä tai mieheni ole täällä törmännyt rasismiin läheskään yhtä usein kuin Suomessa. Oikeastaan suoraan rasismiin emme ole täällä törmänneet kertaakaan. Suomessa se oli valitettavasti lähes päivittäistä.

Missähän sinä Suomessa mahdoit asua, kun itse en juuri koskaan törmää rasismiin, vaikka päivittäin kohtaan paljonkin ulkomaalaistaustaisia, ihonväriltään tummempia ihmisiä. Asun itse Helsingissä.

Rasismia on kaikkialla, se kuuluu ihmisyyteen, ikävä kyllä. Se että kuulut sorrettuun väestöön, ei suinkaan vähennä rasismia vaan he voivat olla vielä pahempia rasisteja.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin;29346423:
Missähän sinä Suomessa mahdoit asua, kun itse en juuri koskaan törmää rasismiin, vaikka päivittäin kohtaan paljonkin ulkomaalaistaustaisia, ihonväriltään tummempia ihmisiä. Asun itse Helsingissä.

Tampereella asuin. En ole tummaihoinen. Minulla kyllä on tummaihoisia ystäviä, ja heitä kohtaan tuo rasismi oli vielä potenssiin kymmenen. Ei käy kateeksi. No, sattuneesta syystä suurin osa noista tummaihoisista kavereistani ja tutuistani ei enää asukaan Suomessa, olivat meinaan koulutettua porukkaa, ja saivat töitä ilman ongelmia muista maista.

Yhteistyössä