Adalat oros 30mg, supistusten vähentämiseen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Angel

Jäsen
23.01.2005
615
0
16
Käyttääkö täällä kukaan tai onko käyttäny kyseistä lääkettä?

Onko tehonnut ja vähentänyt hyvin ennenaikaisia supistuksia, jos on niin millä viikoilla lapsesi syntyi, jos siis olet jo synnyttänyt?

Itse olen nyt viikoilla 30+1, tänään pääsin sairaalasta kotiin, kolme päivää piti siellä levätä supistusten vuoksi, antoivat mulle reseptin kyseiseen lääkkeeseen ja nyt vaan toivotaan, että ne tehoais ja vauva pysyis mahassa vielä ainakin kuukauden.

Mulla oli kohdunkaulaa jäljellä 2,5cm (alussa 4cm), kohdun ulkosuu sormelle auki.

Kerta oot uudelleensynnyttäjä, ei tuossa pitäisi olla mitään pahaa! Kohdunkaula voi hävitä kokonaan jo ennen synnyksen käynnistymistä. Ja mul oli ekassaki raskaudes monen monta viikkoa kohdun ulkosuu sormelle auki, mikä ei kuulemma haittaa menoa mitenkään. Lapsi syntyi sit rv:lla 43....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:04 vieras kirjoitti:
Kerta oot uudelleensynnyttäjä, ei tuossa pitäisi olla mitään pahaa! Kohdunkaula voi hävitä kokonaan jo ennen synnyksen käynnistymistä. Ja mul oli ekassaki raskaudes monen monta viikkoa kohdun ulkosuu sormelle auki, mikä ei kuulemma haittaa menoa mitenkään. Lapsi syntyi sit rv:lla 43....

No mulla on esikoinen syntyny myös etuajassa rv 30+, syynä streptokokki.
Sama juttu nyt tässä raskaudessa ja lääkäri sanoi sairaalasta lähtiessäni, että nyt on suuri ennenaikaisuuden riski, kaikki liikunta, kotityöt ym on kielletty.

Ja toivotaan, että tän lääkkeen avulla päästäis edes viikolle 34 saakka, heti jos supistukset taas lisääntyy, niin kuulemma takas sairaalaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:07 Mansku kirjoitti:
\

Sama juttu nyt tässä raskaudessa ja lääkäri sanoi sairaalasta lähtiessäni, että nyt on suuri ennenaikaisuuden riski, kaikki liikunta, kotityöt ym on kielletty.

Ja toivotaan, että tän lääkkeen avulla päästäis edes viikolle 34 saakka, heti jos supistukset taas lisääntyy, niin kuulemma takas sairaalaan.

Eri tilannehan sulla sitten on..Voi että. No, toivotaan että tosiaan pysyis edes sen kuukauden nyt masussa! Sulla selittääkin sit tuo aiempi enn.aik.synnytys nuo kiellot...Ihmetytti vaan, kun itelle ei puhuttu tommosista sanaakaan. Mutta onnea loppuodotukseen, kannattaa sun nyt ainakin koittaa niitä lääkkeitä :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:32 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 13:07 Mansku kirjoitti:
\

Eri tilannehan sulla sitten on..Voi että. No, toivotaan että tosiaan pysyis edes sen kuukauden nyt masussa! Sulla selittääkin sit tuo aiempi enn.aik.synnytys nuo kiellot...Ihmetytti vaan, kun itelle ei puhuttu tommosista sanaakaan. Mutta onnea loppuodotukseen, kannattaa sun nyt ainakin koittaa niitä lääkkeitä :hug:

Kiitos...hermostuttaa kyllä aika paljon, että mitä tuleman pitää.
Yksikin viikko lisää on aina parempi vauvan kehityksen kannalta.

Mulle määrättiin samoja mutta oma olo oli niin kauhee että lopetin lääkkeet.Enemmän tuli supistuksia siitä olosta kuin muuten.

En saanut unta öisin kun lääke laski paineita niin että sydän hakkas kauheesti kun meinas nukahtaa...
Muutenkin oli niin veto pois että huh..

Sain viikolla 26 muistaakseni,ehkä vähän aiemminkin.Mutta nyt viikkoja tasan 38 eli vielä poksutellaan!!

Uudelleensynnyttäjälle tuo tosiaan on ihan ok mutta jos sulla toinen ennenaikainen niin siinä riski.

Mulla auttoi ihan lepo ja se että viikkoja tuli enemmän.Viikolle 30 jäi kipeet supistukset ja nyt kun sais tulla niin ei...TAi en vielä toivo että tulis mutta saa tulla.

Lepoa ja jalat vaan ylös!!

Yhteistyössä