Naisten itsekkyys ja ristiäiset ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piupau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mies ei usko, mutta mentiin kirkossa naimisiin ja jo ennen lasta sovimme että lapsi kastetaan myös, saa sitten riparin aikana päättää haluaako tulla konfirmoiduksi vai ei... musta tällasesta on ihan turha vääntää kättä, kun joka perhe on erilainen ja ihmisten PITÄIS puhua keskenään kotonaan ja sopia miten asiat hoidetaan.
itse halusin pojalle kummit ja kasteen, miehellä ei ollut niin väliä mutta toivoi lapsen saavan omat juhlat kuitenkin, luimme perinteitä ja sitä mitä kaste oikeastaan tarkoittaa ja paperityöt sujuivat myös siinä samalla, joten mies suostui, koska onhan hän itsekin kirkolliveroa maksava mies, vaikkei sinäänsä usko.
olin tyytyväinen, eikä mun tarvinnut vetää mitään ässiä hihasta ja vedota omaan uskooni, se on kuitenkin henkilökohtainen asiani, ei lapsen asia!

Miksi ihmeessä tällaista asiaa ei keskustella ennen lapsen hankkimista? Siis siinä vaiheessa kun suunnitellaan yhteistä elämää? Eikö tuo nyt ole aika olennainen asia joka pitäisi keskustella etukäteen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmeessä tällaista asiaa ei keskustella ennen lapsen hankkimista? Siis siinä vaiheessa kun suunnitellaan yhteistä elämää? Eikö tuo nyt ole aika olennainen asia joka pitäisi keskustella etukäteen?

On kyllä yksi turhimmista asioista sopia etukäteen. Täysin turha rituaali.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No kyllä mun mielestä tällaisista asioista pitää keskustella etukäteen, kastetaanko lapsi vai ei! Mitä sitä suotta mitään sopimaan... ei tarvi sopia yksiavioisuudesta, rahankäytöstä, lasten kasvatuksesta, kotieläimistä... paljon helpompaa että 10 vuoden päästä valitetaan palstalla kun muut ovat niin idiootteja!

No kyllä mun mielestä tällaisista asioista pitää keskustella etukäteen, kastetaanko lapsi vai ei! Mitä sitä suotta mitään sopimaan... ei tarvi sopia yksiavioisuudesta, rahankäytöstä, lasten kasvatuksesta, kotieläimistä... paljon helpompaa että 10 vuoden päästä valitetaan palstalla kun muut ovat niin idiootteja!

Epäilet, että se kastaminen tai kastamattomuus tai niista puhumattomuus korreloi jotenkin tähän?

nimiäiset ne vasta turhia ovatkin :/ yksiinkään en ole osallistunut. Vain kastajaisiin. Minusta lapsen kastaminen on upea tilaisuus. Mekin vain "perus-tapauskovaisia" mutta lapset on kastettu kirkkoon. Saavatpa sitten itse pääättää isompana haluavatko erota vai ei. Se on helppoa.

Mun kolme lasta ekasta liitosta on kastettu, ihan vain tavan vuoksi.

Neljättä ei kastettu, sanoin miehelle että olen tähän ikään mennessä päättänyt, etten tee mitään vasten omaa tahtoani pelkästään toisten miellyttämiseksi.
Jos kaste olisi ollut miehelle tärkeä, lapsi olisi kastettu, mutta kun se oli tärkeää ainoastaan miehen suvulle, niin lasta ei kastettu.
Mies kuuluu siis kirkkoon, itse olen eronnut (lapset myös).

Alkuperäinen kirjoittaja friiida:
nimiäiset ne vasta turhia ovatkin :/ yksiinkään en ole osallistunut. Vain kastajaisiin. Minusta lapsen kastaminen on upea tilaisuus. Mekin vain "perus-tapauskovaisia" mutta lapset on kastettu kirkkoon. Saavatpa sitten itse pääättää isompana haluavatko erota vai ei. Se on helppoa.

Eikö se liittyminen ole vielä helpompaa? Varmasti kelpaa rahantuojat ko. lafkalle.

Epäilet, että se kastaminen tai kastamattomuus tai niista puhumattomuus korreloi jotenkin tähän?

Tuskin muistakaan isoista asioista keskustellaan jos ei siitä kastetaanko lapsi vai ei, etenkin jos toiselle asia on tärkeä jompaan kumpaan suuntaan. Jos taas asia on yhdentekevä niin silloin mitään ongelmaa ei ole, mutta kysehän oli siitä että äiti kastaa lapsen vaikka isä ei haluaisi.

Tuskin muistakaan isoista asioista keskustellaan jos ei siitä kastetaanko lapsi vai ei, etenkin jos toiselle asia on tärkeä jompaan kumpaan suuntaan. Jos taas asia on yhdentekevä niin silloin mitään ongelmaa ei ole, mutta kysehän oli siitä että äiti kastaa lapsen vaikka isä ei haluaisi.

Entäs jos tästä ei päästä sopuun? Suositteletko eroamista, jos muita ongelmia ei ole vai miten?

Entäs jos tästä ei päästä sopuun? Suositteletko eroamista, jos muita ongelmia ei ole vai miten?

Edelleen suosittelen että asioista keskustellaan ennen perheen perustamista! Jokaisen parisuhde on heidän oma asiansa, en siihen puutu enkä jakele suosituksia kenellekään eroamisesta.

Niin, miksi ihmeessä kannattaa keskustella etukäteen toisten vakaumuksista, ja mikä toiselle tärkeää. Mitä väliä jos toinen haluaa kastaa, ympärileikauttaa ym.. selviäähän se viimestään kun asiat ajankohtasia

Alkuperäinen kirjoittaja Puhumattomuus kunniaan:
Niin, miksi ihmeessä kannattaa keskustella etukäteen toisten vakaumuksista, ja mikä toiselle tärkeää. Mitä väliä jos toinen haluaa kastaa, ympärileikauttaa ym.. selviäähän se viimestään kun asiat ajankohtasia

Se noissa on yhteistä, että molemmat pitäisi kieltää lailla. Ympärileikkaukset ja holhousten alaisten kastamiset.

Yhteistyössä