Äärimmäinen mies ja mykkäkoulu

  • Viestiketjun aloittaja Kiitos taas tästäkin viikonlopusta!
  • Ensimmäinen viesti
Kiitos taas tästäkin viikonlopusta!
Mieheni on äärimmäinen mies. Kun hän suuttuu, on kaikki rakkaus mennyttä. Mykkäkoulu voi kestää 4 päivää.
Kun hän tulee takaisin mykkäkoulusta, olen usein valmis antamaan hänelle anteeksi heti. Monen päivän hiljaisuuden ja painostavan ilmapiirin jälkeen tunnen, että koko riita oli niin turha, että mieluummin laihakin sopu kuin mykkäkoulu. Kuitenkin se asia jota olin sanomassa ennen mykkäkoulun alkamista jää aina sanomatta jääden vaivaamaan minua koko siksi ajaksi jonka mykkäkoulu kestää. Lisäksi mies ei mykkäkoulusta tultuaan sanallakaan ole huomaavinaan että mykkäkoulu on ollut päällä, ja kaikki pitäisi jatkaa ilman että mitään sovittelevaa sanotaan tai tullaan johonkin tulokseen siinä vaikeassa aiheessa. Mies on luvannut, että mykkäkoulu johtuu usein siitä ettei hän vain tiedä sillä hetkellä mitä sanoa. No annan hänelle kunnioittavasti aikaa miettiä, yritän olla katselematta miestä ja kävelemättä miehen perässä odottavana, jotta hän saisi miettiä rauhassa. Menen aina mykkäkoulujen aikana kyselemättä sohvalle nukkumaan koska tiedän, että jos menen hänen viereensä hän kääntää vain selkänsä. ja se voi kestää monta päivää. Kun ne mykkäpäivät ovat ohi, niin odotan että mies sanoisi mihin tulokseen tuli, kun on kuitenkin jo niin monta piävää käyttänyt miettimiseen aikaa. oletan tietysti että hän sitten kertoo minullekin mihin miettiminen johti. Mutta sitä päivää saan odottaa tuomiopäivään saakka.
Kuitenkin mykkäkoulu itsessäänkin jättää jälkensä. Joten kun hän tulee takaisin "mykkäluolastaan" minulle tulee tarve päästä yli niistä tunteista joita olen tuntenut koko mykkiksen ajan. Olen mykkiksen jälkeen entistä vihaisempi miehelle. Senkin takia että tunnen että mykkäkoulu on rangaistus tavallaan, ja kun mietin mistä minua rankaistaan tulen aina siihen päätelmään että siitä, kun sanoin mitä ajattelen ja tunnen sillä hetkellä. Eli siitä rankaisee mies minua. Tunteistani, tai siitä että sanon ne ääneen,. Joskus tunteeni ovat ohimeneviäkin, mutta mies haluaa aina ajatella että jokainen sanomani asia on lopullinen, esim. suuttuessani mies luulee että en lohduttuisi jos hän edes yrittäisi. Hän luulee että minusta pitää pysyä kaukana jotta tulen itsekseen "kuntoon". Mutta en tule koskaan yksin jättämällä kuntoon koska alkuperäisen syyn lisäksi, ja syyn ollessa mies varsinkin, vihakekooni tulee sekin että minut on torjuttu ja unohdettu. Vihan syyt vain tuplaantuvat aina kerta kerran päälle.

Tämä on johtamassa jo eroon, koska jo monta viikkoa on jatkunut paha mieleni. Vaikka hän ei koko aikaa ole ollut mykkäkoulussa, on silti painostavaa kun en tiedä koska saan sanoa mitäkin, ettei se taas ala.
Kun puhevälit palaavat taas, etsin sopivan hetken ja ilmaisen haluni edelleen selvittää se asia josta mykkis johtui.
Sitten kun on taas hyvä puhua, mies kuuntelee ja puhun ja puhun kunnes lopulta sanon jotain liikaa, mies menee hiljaiseksi ja katsoo minua kuin murhan himossa, menee pois ja niin alkaa uusi mykkäkoulu.
Ei turhaan mykkäkoulua sanota nimenomaan KOULUksi, se on sellainen koulu joka kouluttaa toisen varomaan sanojaan, pelkäämään toista, arvailemaan pahinta ja miettimään synkkiä eroajatuksia yksinään.
Onko muilla millaisia kokemuksia ja kertomuksia aiheesta mykkäkoulu?
 
emäntä.
No huh. Jätä se mukkistelemään yksikseen ja mene ystäviesi kanssa pitämään hauskaa. Sano, että lähdet parempaan seuraan. Äläkä sohvalla nuku. Käske se mykkis sinne sohvalle murjottamaan.
 
joink
no kehvel ihan samanlainen tuo miehes ku miun entine tyttöystävä tai no nainen mut joka tapauksessa tuumasin usein et mikä se pistää ihmisen semmoseen tilaan ku eekö sitä vois puhua etes että mikä on vaan ee mittään vastausta saanu ku tuhinaa vaan ja erillään nukkumista muutaman päivän, niin sae siinä ihmetellä että missäs nyt mennään ja onko vika minussa vai missä?????
 
justiinsa juu ja jetsulleen
Mykkäkoulu on eräs parisuhteen kasvatusmuoto. Jos toinen parisuhdekki ei halua puhua. niin hän ilmaisee asian puhumattomuutena ja kaikenlaisena haluttomuutena minkäänlaiseen kontaktiin toisen suhdekin kanssa. Ihan normaalia suomalaista parisuhdekäyttäytymistä.
Mykkäkoulussa pitää toisenkin suhdekin ottaa aivan similaarisen sama asenne. Olla reagoimatta toisen aiheuttamiin ärsykkeisiin. Sehän on sitä tasavertaisuutta. Ei mykkäkoulun pitäjä haluakaan toisen suhdekin reagointia, ennemminkin kammoaa sitä ja pitää yrityksiä murtaa mykkäkoulu lapsellisina itsekkyyden osoituksina.

Ex-vaimoni oli mykkäkoulun mestari, sanoisinko rehtori tai jopa dekaani. Vasta loppuvaiheessa liittoa tajusin, että mykkäkoulun pito on eräs taiteenmuoto, johon amatööreillä ei ole asiaa.

Nykyisin exä pitää puhumattomuuttaan yllä uuden kumppaninsa kanssa.
 
mä mä
Mykkäkoulu on tosiaankin puolison kasvattamista. Äärimmäinen vallankäyttömetelmä. Kas - saahan puolisosi sinutkin käyttäytymään ihan kuten HÄN haluaa. Et uskalla edes puhua enää, että et vahingossa suututa Herraa(si).

Mä lähtisin jo.
 
äippäx
Mykkäkoulu on niin typerää kuin vain olla voi.

En ole ikinä sitä harrastanut, se ei vain sovi luonteelleni. Kun on riitaa ja erimielisyyttä, mielestäni silloin pitää puhua asiat selviksi. Jos toinen osapuoli aloittaa mykkäkoulun, se saa suuttumukseni välittömästi potenssiin kymmenen!

Todellakin, kun toinen laittaa suunsa kiinni, kihisen kiukusta. Toinen voi ikäänkuin laittamalla suunsa kiinni välttyä asian selvittelyltä. Joskus oikein vihaisena kannaattakin pitää hetki suu kiinni, vaikka laskemalla ns. kymmeneen, mutta että jatkaisi mökötystä tunti- tai päivätolkulla! Kyllä se meillä tahtoo mennä niin, etten "anna" olla toisen mykkiksessä. MInusta on parempi niinkin, että saan toisen vaikka arsyttämällä puhumaan kuin se, ettei puhuta lainkaan.

Rehellisesti sanottuna, en jaksaisi olla sellaisen ihmisen kanssa,joka ei riitoja haluaisi selvitellä. Tukehtuisin.
 
äöl
mieheni tietää, niin kauan kuin minusta ääntä lähtee, kaikki on hyvin, mutta jo puolen tunnin synkkä hiljaisuus tietää vaaraa! Yhtäkään mykkäkoulua meillä ole ole pidetty, ennemminkin jauhettu asioita kyllästymiseen asti, mutta eipä ole painolastejakaan mukana raahattavaksi. On käsitelty kummankin entiset suhteet pohjamutiaan myöten, itseäkään säästämättä ja huomattu, että on sitä itsessäkin ollut vikaa.
 
noeline
Meilläkin mies suhten alkuaikoina mykkäkouluili. Se oli minulle todella vaikeaa koska en ollut sellaiseen tottunut, minusta se oli lapsellista ettei asioita voinut puhua kerralla läpi. Tähän mykkäkouluriitelyyn liittyi (siis ennen mykistymistä) uhkailu että lähtee pois. Sitten kerran minulla paloi käämit ja sanoin että minusta on akkamaista kun iso mies ei pysty puhumaan kunnolla van kiukuttelee kuin pahainen ämmä. Sitten syntyi rakentava riita siitä että asiat käsitellään sillon kun ne tulevat pinnalle. Nykyisin ei mökötetä eikä juuri riidelläkään. Jokaisessa parisuhteessa on tärkeää löytää oma tapa ratkaista riidat ja ongelmat. Luulen että meillä tuon mykkäkoulun laukaisi tuo "akkamaisuus", sellainen vartaus kun ottaa helposti miehen päälle...
 
n o j o o
...kumppanini häipyi juuri "omille teilleen" vaihteeksi, erehdyin mainitsemaan ehdotuksen töiden hakuunsa, ja hänhän lähti, yon selkään "niitä töitä hakemaan". Keskustelemista asiasta ei kuulemma ollut, eihän meillä HÄNEN asiostaan keskustella, vaan Meidän(LUE: minun ) ...
 
hmp..,.,,.,,,
No niin, siinäpä taasen kypsä ja tasapainoinen parisuhde. Tuohon vielä lapsia, niin siinäpä onkin lapsilla sitten ihmettelemistä. Oppivat ainakin pomppimaan heti pienestä muiden pillin mukaan ja mielistelemään muita, ettei saisi vihoja ja mykkäkoulua osakseen. Siinäpä taasen sitten oikein parisuhde näytelmän kokoonpano. Siinähän sinä sitten näyttelet, eihän tuossa ole mitään "normaalin olemisen ja kanssakäymisen mallia".
 
n23
Ap, huomaatko kuinka alistuva olet?

Johtui mykkäkoulu ja käsittelemättömyys sitten mistä vain, itsetunnottomuudesta, ymmärtämättömyydestä, jostain joka näyttää heikkoudelta, se on totaalisen väärin sinua kohtaan eikä sitä tarvitse sietää päivääkään, saati automaattisesti pidä nukkua sohvalla montaa yötä. Jokainen päättää itse kuinka antaa kohdella itseään, ja se että alistut ja sovittelet (olet armollinen väärässä kohtaa), mahdollistaa tuon jatkumisen. Jossei miehesi kerta kaikkiaan opi keskustelemaan sopuisasti, hänen ei kuuluisi edes olla parisuhteessa. Hän ei ole silloin "parisuhdekypsä". Saat itse päättää jäätkö odottelemaan kypsymistä..
 
essiii
Meillä mies mököttää, mutta minä puhun ja käyttäydyn kuin mykkäkoulua ei olisikaan. Jos mies menee toiseen huoneeseen mököttämään, niin annan hänen mennä ja kunnioitan hänen haluaan olla yksin. Nukun kyllä hänen vieressään jne. Jos lapset ihmettelevät miehen käytöstä, niin selitän, että mies pitää mykkäkoulua. Jos lapset yrittävät matkia miehen käytöstä, niin tokaisen heti, ettei tuollaista lapsellista käytöstä pidä matkia, vaan asioista pitää puhua.

Meillä miehen äksyily ja mököttely on vähentynyt. Tosin mies ei vieläkään ole kova puhumaan, mutta sekin jo helpottaa, että mököttämiset eivät ole väkisin mökötystä 2-3 päivää, vaan yleensä paha tuuli menee ohi kävelylenkin tms. aikana. Luulen, että miehelläni tuo mököttäminen on opittu tapa lapsuudenkodista, sillä anoppini on juuri sellainen tuulikello, joka ei osaa sanoa, mitä hän haluaa, vaan yrittää vihjata, mitä muiden pitäisi tehdä ja sitten jos muut eivät osaa lukea hänen ajatuksiaan, niin sitten taas mökötetään. Voitte vain arvata, miten hermostuttavaa on käydä anoppilassa, kun koko ajan saa olla varpaillaan, ettei sano/tee/puhu liikaa tai liian vähän.
 
tuttua
Tuntuupas tutulta tuo mykkäkoulutus.
Todella painostavaa!

Meillä on nyt tilanne riistäytynyt käsistä, mies on alkanut väkivaltaiseksi puhumattomaksi, saa raivokohtauksia muttei käsittele yhtään tunteitaan. Pelkään mykkäkoulua, pelkään väkivaltaista miestä, jolla nyrkki heiluu. Todella hermostuttavaa elää sellaisen umpimielisen ihmisen kanssa, olen jo hermoraunio.
 
aloittaja
No, meillä mies on muuttunut. Selvisi, että oli aikeissa pettää. Siitä johtui ettei halunnut puhua, etsi minusta vikaa. Oli tavannut työpaikallaan naisen, ja siksi ongelma korostui. Kun ei mies halunnut puhua liikaa, oli mieluummin hiljaa ettei puhuisi itseään pussiin.
Nyt on taas se tilanne, että ei ole mykkäkoulua, kun meinasin lähteä kokonaan. Mies aneli ja rukoili, eikä enää kuulemma kiinnosta naiset.
Miehellä on todella vahva taipumus pitää mykkäkoulua, mutta jotenkin se loppui kun selvisi että mikä oli kaiken aikaa syynä!
 
aloittaja
Myös itse olen muuttunut. Toivoisin että hän olisi hiljaa, koska minua ei enää kauheasti kiinnosta puida suhdettamme tai mitään muutakaan. En pidä enää kovinkaan arvossa. Uskon kyllä että ei ole toista naista ehkä enää, mutta en silti enää ole kovin kiinnostunut. tai ihmettelen nyt että mikä siinä oli niin kamalaa, että toinen pitää naamansa ummessa: Olisinpa tajunnut olla vain onnellinen, antaa hänen pettää kunnolla. Sillä olisi ratkennut monta ongelmaa.
Enkä enää toista kertaa ihmettele, jos joku on mykkäkoulussa. Parempi kun ei edes tiedä miksi. Miesten mykkäkoulut ovat pelkästä paskasta keitettyjä teeskentelyepisodeja.
eikä nainen paljoakaan voi auttaa siinä, jos mies ei pärjää itsensä kanssa!
 
aloittaja
Ja jos joku ihmettelee miksi nukun sohvalla. en siksi että en saisi nukkua sängyssä, tai alistuisin.
Vaan siksi että ei yksinkertaisesti huvita olla samassa huoneessa ääliön kanssa, joka tahallaan osoittaa vain mieltään. Nukun tuhat kertaa paremmin!
 
en ainakaan
Jäi mietityttämään tämä kohta ap:n viestissä: "Kuitenkin se asia jota olin sanomassa ennen mykkäkoulun alkamista jää aina sanomatta jääden vaivaamaan minua koko siksi ajaksi jonka mykkäkoulu kestää."

Niin että kumpi sitä mykkäkoulua oikein pitää? Kai sitä voi sanoa ja eiköhän sillä toisella ole kuulevat korvat, vaikka mykkäkoulua pitääkin?
 
kypsä nainen
Alkuperäinen kirjoittaja mä mä:
Mykkäkoulu on .... Äärimmäinen vallankäyttömetelmä. Kas - saahan puolisosi sinutkin käyttäytymään ihan kuten HÄN haluaa. Et uskalla edes puhua enää, että et vahingossa suututa Herraa(si).

Mä lähtisin jo.
En sietäisi! Piste.

 
kyllästynyt kakaramaisiin ihmisiin
Alkuperäinen kirjoittaja en ainakaan:
Jäi mietityttämään tämä kohta ap:n viestissä: "Kuitenkin se asia jota olin sanomassa ennen mykkäkoulun alkamista jää aina sanomatta jääden vaivaamaan minua koko siksi ajaksi jonka mykkäkoulu kestää."

Niin että kumpi sitä mykkäkoulua oikein pitää? Kai sitä voi sanoa ja eiköhän sillä toisella ole kuulevat korvat, vaikka mykkäkoulua pitääkin?
Sekin että ei suostu enää kommunikoimaan vaan heittäytyy mykäksi, on vallankäyttöä.

Lapsellista aikuiselta ilmiseltä!

 
meilläkin tätä samaa p:tä
meillä aviomiehen kanssa tuli juuri tänään riita siitä, kun minulle selvisi, että hän käy katselemassa eräällä sivulla peilikuva-nimikkeen alla olevia naisten kuvia, kirjoittaa heille kehuja ja testaa heidän match-profiilinsa sopivuuden omaansa. Hän sanoi poistaneensa koko profiilin jo aikoja sitten, mutta pyysin häntä näyttämään viimeiset tapahtumat suoraan minulle mukisematta. Ja niinhän sieltä paljastui muutaman päivän takaiset tsekkaukset kuumimpien mimmien profiileihin. Puhui itsensä pussiin.
Minä otin aiheen puheeksi, kysyin mitä mieheni sieltä etsii ja miksi tämä tapahtuu aina kun itse olen pois kotoa. Vastaukseksi saan syvän hiljaisuuden, joka jatkuu edelleen. Ja nyt on yö.
Minä olen hassua kyllä sohvalla peittoineni ja tyynyineni, mies mököttää makkarissa.

Minä olen nyt valmis lopettamaan avioliittoni tähän juuri puhumattomuuden, mykkäkoulujen ja epärehellisyyden takia. En jaksa olla aina se osapuoli joka sovittelee, ylläpitää parisuhdetta, hemmottelee ja hoitaa taloustyöt, käy kaupassa ja maksaa kaiken. Ja mies kyttäilee epätoivoisten "kattokaa joku mua!" -tyyppien kuvia fantasioiden heistä samalla kun uskottelee vaimolleen rakastavansa ja että haluaa olla vaimolleen hyvä aviomies. Tunnen elänneeni valheessa kaikki nämä vuodet.
 
aloittaja
Nojohan on äijä!
Olet kyllä todella terveen kuuloisella tiellä itse, ei tuollaista pidäkään sietää!
Ei meilläkään tuo tilanne ratkennut ennenkuin mies jäi kiinni, mykkäkoulu on sitä että mies ei kestä puhua, kun tietää jäävänsä kiinni taas jostain.
Meillä olen vetänyt omaa linjaani itsekkäämpään suuntaan. En todellakaan ainakaan uhraa tärkeiksikokemiani asioita-en passaa enkä paijaa.
Nimittäin toisin kuin voisi kuvitella, hellyys ja turha seksi, kiltti vaimo parisuhteessa ei ainakaan estä miestä toilailemasta. Päin vastoin se luo miehelle turvallisen kodin jonne palata pallintyhjennysretkiltä.
 
Mykkis ei ole mies
Voi ap et tiedäkään kuinka samassa junassa mennään. Minun miesystävällä on juuri samat oireet, juuri nyt on menossa mykkäkoulu.Ja mikä pahinta kun mykkis on ohi, niin koskaan EI KOSKAAN puhuta asioita selväksi, kun HÄN EI HALUA ja minä vain hänen mielestään palaan vanhoihin asioihin uudelleen ja uudelleen ja jankkaan ja hän ei kestä sitä. Minun mykkiksen pitäjä on horoskooppimerkiltään kaksoset. Todennäköisesti sinunkin on. Narsisti paska joka ei koskaan ole väärässä, joka ei koskaan pyydä anteeksi, joka ei koskaan luovuta ja joka ei koskaan tunne syyllisyyttä. Muissa on vain vikaa ja muut ovat häntä täydellistä vain loukanneet. Keksii riidan ihan mistä vain ja saa syyn pitää naamansa kiinni ja mennä menojaan.
 

Yhteistyössä