Äidin

  • Viestiketjun aloittaja meikkaus?!
  • Ensimmäinen viesti
meikkaus?!
Kuinka usein meikkaatte?
Meikkaatteko jos lähdette ulos lapsen/lapsien kans?
Entäs kauppa,kyläily reissut?

Minun on jo työni puolesta pitänyt näyttää aina siistityltä,vähän meikkiä ja hiukset laitettuna ja jotenkin siitä on tullut tapa ja edelleen 7kk vauvan äitinä meikkaan miltei joka päivä.
Voin vaikuttaa hieman turhamaiselta,mutta haluan -ainakin omasta mielestäni- näyttää hyvältä,kun lähden ulos.
Mites muut äidit?
 
Neiti
Meikkaan lähes päivittäin, sillä liikutaan melkein joka päivä ""ihmisten ilmoilla"". Asutaan pienellä paikkakunnalla ja jos käyn ainoastaan vaunulenkillä, niin silloin en yleensä meikkaa. Kyllähän se piristää omaa mieltä kummasti, kun hieman panostaa omaan ulkonäköön. Ei se mielestäni ole turhamaista. Miksi luopua normaaleista tavoista äidiksi tultuaan! :)
 
mimi
en ole yhtään päivää ollut meikkaamatta, vaikka olisin vaan vauvan kanssa kotona...mulle vaan meikki kuuluu olennaisesti aamun rutiineihin, päivä ei lähde käyntiin ilman ripsaria ja poskipunaa. ja täytyyhän ne tummat silmänalusetkin peittää! olen kyllä kateellinen niille naisille jotka ovat luonnostaan niin kauniita, etteivät tarvitse meikkiä.
 
samma här
mä kans meikkailen päivittäin ihan vaan vaikka itseni vuoksi, vaikkei poitsun kaa oltas edes lähdössä sen kummemmin minnekkään. miks pitäs muuttua niin nudeks ja pullantuoksuseks luomutätiks vauvan synnyttyä...
 
samoin
Mäkin meikkaan suunnilleen aina kun lähden ulos. En kanssa ymmärrä, miksi pitäisi luopua ulkonäöstä huolehtimisesta kun saa vauvan. Mulla se ainakin vaikuttaa mielialaan ja itsetuntoon, minkä näköisenä tuolla ulkona liikun.

Eikä vauva ole mikään este ollut ettei pystyisi meikkaamaan. Sen verran vauva touhuaa omiaan eikä mulla mene meikkaamiseen kuin 5 min (meikkivoide, kajal, ripsiväri, huulikiilto). Meillä lapsi 8kk.

 
Äippä82
Voi ei mulla vaan ole aikaa arkena meikata. Me touhutaan niin paljon, että en viitsi aikaa kuluttaa peilin edessä.

Joskus viikonloppuna tulee sipaistua ripsiväriä. Hiusmallikin mulla sellainen, ettei aamulla tarvi huseerata kuivaajalla tai lakkapuloilla.

Käytän ajan ennemmin pojan kanssa olemiseen ja nyt kun voin vielä omistautua vain hänelle ennen kuin toinen tulee toukokuussa.
 
äiti vaan :)
Ei meikkaamiseen tarvii tuhlata ikuisuuksia.Mulla menee 5min korkeintaan,ku vähä kajaalia ja ripsaria laitan...ja ne silmänaluset tottakai laitan.
Lapsi tyytyväisenä sen aikaa mun jaloissa touhuaa...
Ei ole lapsen ajasta pois...vähän ihmetyttää tommonen ajatusmaailma,ett pitäis joka ikinen minuutti lapselle pyhittää(?)
Kyllähän sitä syödäänki ja vessassa käydään...eikä siitäkään vois sanoo,ett on lapsen ajasta pois.
Tätä mieltä minä :)
 
""luonnonkaunis""
Meikkaan kotosalla ainoastaan silloin, jos on vieraita tulollaan. Silloin peittelen tummia silmänalusia yms. pikaisesti. Sama homma, jos lähdemme kaupungille ihmisten ilmoille. Ja kun menen taas töihin. Lähikauppaan, ulos jne. en meikkaa ikinä.
 
pipana
sama täällä minunkin työhön kuuluu meikkaaminen (töihin ei saanut mennä ilman meikkiä)siintä on jäänyt tapa meikata päivittäin(kevyt pohja,ripsien taivutus ja ripsari)nämä laitan joka päivä oli menoa tai ei.aikaa tähän menee 2-4min ja teen sen yleensä ku poika ekoilla päikkäreillä.itselle se tuo hyvän ja pirteämmän mielen.
 
Kk
Meikkaisin jos jaksaisin. Työni vuoksi en edes pysty käyttämään meikkiä, sillä lotraan paljon vesien ja vesisuihkujen kanssa ja meikithän siinä valuu ku ei koskaan tiedä mistäpäin saa kasteen, mutta kotona, kyläillessä ja kaupoissa käydessäni on ihan kiva näyttää muultakin kuin siltä petolinnun muutamalta...
 
hanna
Vähintään meikkivoidetta vaunulenkille/kauppaan ja jos tulee vieraita tms. tulee laitettua enemmänkin. Jännä juttu, jos lähden ilman vauvaa esim. kaupungille, meikkaan yleensä enemmän, jos taas mennään vauvan kanssa, ei välttämättä tule niin paljon laitettua...!
 
Koo
en meikkaa nyt kotona ollessa, en meikannut normaalisti töihinkään. vain ""poikkeustilanteissa""- eli töissä palavereihin, silloin kun katsoin muutenkin vähän mitä laitoin päälleni.
Kun lähden juhliin tai viihteelle - silloin juhlafiilis tulee jo meikatessa, koska en tee sitä juurikaan muulloin.

Hiukset laitan kyllä päivittäin.
 
Ilman meikkiä
En meikkaa oikeastaan koskaan, kun ei tarvii peitellä mitään. :)
Ihmisten ilmoilla liikutaan aika usein ja enkä silloinkaan tarvii meikkiä. Hyvin harvoin viittiin laittaa ja senkin sit itteni takia enkä muiden. Toinen syy miksen meikkaa on se puhdistaminen jota inhoan ylikaiken.
Eipä oo mies valittanu vaikka meikittä olen ja viimeiseksi laittaisin meikkä pelkästään kotona ollessani.
 
syksy
asuin vuosi sitten, ennen lapseni syntymää etelä-helsingin trendikkäässä kaupunginosassa, kävin trendikkäällä kampaajalla ja trendikkäiden ystävieni kanssa trendikkään työni jälkeen trenditietoisten suosimissa trendikahviloissa. nyt asun kirkkonummella ikivanhassa, alati remonttia kaipaavassa puutalossa, ajan romulla autolla ja kaivoin juuri kirpparille menossa olevasta vaatesäkistä takaisin ihan käypiä villapaitoja....hiukseni ovat imetyksen takia puolta ohuemmat ja aina saparoilla. meikkejä uusin vain siksi, että edelliset ovat kuivuneet vanhaksi. silti oloni on jollain lailla helpottuneempi....ja kumppanini sanoo minua sievemmäksi kuin koskaan. mutta meikkaaminen ja laittautuminen, ah miten se onkaan oikeasti välillä kivaa!

syysterveiset kaikille!
 
Guest
""me touhutaan niin paljon...""

äippä82 on muissakin keskusteluissa osoittanut olevansa äiti parhaimmasta päästä. ihanaa kun on oikeasti olemassa tuollaisia superäitejä!

argh.
 
¤¤¤
Meikkaan melkeen joka päivä pikkasen. Ainakin ripsaria ja vähän poskille punaa jos ei muuten. Teen sen yleensä vauvan aamupäikkäreiden aikaan. Eipä se kauaa vie ja piristää mieltä. Oon vaan tottunut vähän ehostamaan naamaani enkä aio tavasta luopua äippälomallakaan. Jos lähden kaupungille vauvan kanssa tai ilman, laitan meikkivoidetta ja luomiväriäkin. Se vie toiset 2 minuuttia!
Tukka sen sijaan on aina ponnarilla........
 
Heh
Pistipä sama silmään tosta Äippä82 kirjotuksesta=D. Meillekkin tulossa toinen toukokuussa muuten, ja ei tuo esikoisen saama aika kyllä mun meikkaamiseen kaadu, pahoinvointiin ehkä;) Tänäänkin meni huimat 30 sekuntia, kun sipaisin meikkiä ennen ulos lähtöä... Meikkailen siis minäkin melkein päivittäin pikkuisen(kulmat, silmänaluset), etten näyttäis ihan raadolle silmäpusseineni.
 
Lina
Siis onko meillä KAIKILLA äideillä silmäpussit??

Siistin itseäni, jos käyn kaupungilla tai muualla ihmisten ilmoilla. Leikkikentälle ja kauppaan vedän pipon päähän ja sillä hyvä..

Mutta kyllä siitä tulee hyvä mieli, kun joskus näyttää ihmiseltä eikä aina vaan niin hmmm...äidiltä?

By the way, viimeisen vuoden aikana olen ostanut lapselle kasapäin vaatteita ja parasta laatua.. Entäpä itselle? Hyvin vähän. Mutta eipähän noita tietysti niin paljoa tarvitse, kun pääasiassa käy hiekkalaatikolla tuulipuvussa, heh.
 
minä
En meikkaa kuin harvoin, mielestäni näytän ihan kivalta ilman meikkiäkin. Tärkeintä on urheilullisuus ja hyvä iho (ruokavalio ja urheilu tärkeää) ja positiivinen olemus. Töihin jouduin meikkamaan joka päivä plus siisti pukeutuminen(yleensä jakkupuku), joten ihanaa kun ei tarvitse vapaa-aikana meikata.

Vaatteita on tullut vauvan aikana tosiaankin ostettua hyvin vähän itselle..no ehkä noita urheiluvaatteita yms. on tullut hankituksi.

Nyt kun ei ole itse enää tullut meikattua, sitä katsoo meikkinaamoja vähän outona, liika meikki on rumaa ?
 
Gilda
""minä"", valitettavasti ruokavalio ja urheilullisuus eivät tuo tullessaan hyvää ihoa. Kotona sairas- ja äitiyslomalla ollessani olen meikannut joka päivä, mutta olen toki päivittäin käynyt ulkona ""ihmisten ilmoillakin"". Vauvamme syntyy lähiaikoina, ja varmasti meikkaan jatkossakin. Couperosasta kirjavat poskeni saavat minut näyttämään punakalta ja epäsiistiltä, jollen käytän meikkiä.

Ja hiuksetkin ovat sellaista lättänää, toisiinsa liimautuvaa laatua, joten niitäkin täytyy laittaa.
 
En meikkaa
En meikannut juuri koskaan ennen lapsia, joten en meikkaa nytkään. Meikkaaminen ja ulkonäön siisteys eivät ole sama asia. En tarvitse meikkiä, en edes mieheni mielestä (varsinkaan mieheni mielestä). Joskus harvoin tälläydyn omaksi ilokseni, tai jos lähden hummailemaan (kerran vuodessa).
 
K
Mustat silmänaluset on pakko piilottaa ettei vaavi säikähdä ;)) Aamulenkille voi hiipiä ilman, mut kyl aina vähän tulee laitettua, jotta ei näyttäis haamulta, joka on just parantunut oksennustaudista... en oo koskaan näyttänyt terveeltä ilman meikkii, koska omista tod. tummat silmän aluset (on ollu jo vauvana (valokuva todisteena) ja lapsi parka näyttää perineen ne :((
 

Yhteistyössä