Hae Anna.fi-sivustolta

Äitienpäivän lounas/illallinen?

Viestiketju osiossa 'Juhlaruoka' , käynnistäjänä kahden äiti, 08.05.2015.

1. kahden äiti Vierailija

Miten teillä äitienpäivän lounas tai illallinen valmistuu? Tekeekö sen äiti itse, mies, lapset vai menettekö ulos syömään? Entä kuka suunnittelee menun, sisältääkö se äidin vai tekijän lempiruokia?

Meillä mies laittaa aamupalan (yleensä kahvia, kuohuviiniä ja kermaleivos). Lounaan tein ennen itse, nykyään lapset, jos sattuvat äitienpäiväksi kotiin. Jos eivät tule, menemme miehen kanssa mökille ja teen jotain helppoa kuten kalanyyttejä grillissä plus salaattia. Jos itse teen, laitan aina jotain kalaa, josta itse eniten pidän. Lapset saavat päättää menun itse, jos ovat sitä laittamassa. Se on yleensä ollut jotain uutta ja yllättävää ja ehdottomasti hyvää.

2. Tuppura Vierailija

Minun pojat tulevat käymään ja lupasivat tehdä ruokaa. Tulevat jo lauantaina, menemme varmaan yhdessä kauppahalliin ja ostetaan tarvikkeet sunnuntaiksi (siis minä ostan ;)). En ehdottomasti halua, että he tuhlaavat rahojaan ja ostavat lahjoja. Pyysin, että he vaihtaisivat kumit pyörääni kun sekä etu-, että takarengas ovat rikki. Lupasivat sen tehdä, hieno homma! Katsotaan heräävätkö kahvia keittelemään...

Me ollaan miehen kanssa mökillä parhaillaan, hän menee oman äitinsä luokse äitienpäivänä.

3. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    En kokkaa äitienpäivänä. Poika lupasi ruuat tarjota ravintolassa.

4. Ulkoelli Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    2
    Äitienpäivä ei ole täällä samanlainen happeninki kuin Suomessa, mutta eiköhän mies totuttuun tapaan tarjoile aamulla sampanjaa ja mansikoita kermavaahdon kera kukkakimpun seurana. Sen jälkeen aikuisten lasten kanssa brunssille.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri