Hae Anna.fi-sivustolta

Älvsbytalo haastanut oikeuteen. Kannattaa 2 kertaa miettiä ostaako heiltä.

Viestiketju osiossa 'Rakentaminen ja remontointi' , käynnistäjänä Pettynyt rakentaja, 17.12.2007.

1. juse Vierailija

Aah, onpa ihanaa herätä uudesta Älvsbytalosta ja hypätä mersuun ja suunnata kesämökille.

2. remu Vierailija

ei saadana ja mä oon myymäss tätä parakkii ostakee ostakee ensi asunto,on muuten myynnis mut ei oo kysyntää saadana

3. Jamakka Vierailija

Minäkin kävin katsomassa, ei kiinnosta. Olipa talo, ei voi muuta sanoa. Ulko-ovi potkittu koloille, oven lasitus paikattu ties kuinka monta kertaa ilmeisesti avaimen unohtumisen jäljiltä. Jo eteisessä lemahti koiran- ja ihmisenpissa ja makuuhuoneissa niitä läiskiä oli pinttynyt muovimattoonkin. Seinille oli ruikittu niin korkealle kuin koira ylettää. Vessa haisi kuin tanssilavan puucee ennen vanhaan.
    Kaikki alunperin valkoiset kattopinnat tietenkin rusahtavana tupakantervan jäljiltä ja keittiössä haisi viikon muhinut roskapussillinen tiskipöytäkaapissa rikkipotkaistun oven takana.

Kaiken lisäksi persvakoaan puoliväliin asti esittelevä ihramahainen miehenrotjake yritti tunkea sisälle muka esittelemään taloa, mutta asuntoesittelijä onnistui häätämään ukon tiehensä. Oli kuulemma talon omistajan elätettävänä lusmuileva poikaystävä.

4. jake Vierailija

taitaa olla se mesen ohjaajakin homeessa buuahhh,home tölli

5. niinpä Vierailija

Aikanani tutkiskelin kaikkia vaihtoehtoja niin kyllä kerta laakista tippui älvsbytalo kun sen tutki 2 eri kohteessa.
    Kaikesta näkee etä hinta korreloituu materiaaleissa....

6. jee jee Vierailija

ne SUOMALAISEN Sinndomon töllit ole homeessa? Jostain vaan kuulin....

7. jep jep Vierailija

..on niin helkutin helppoa haukkua muita ja muiden valintoja, kun ei tarvitse omalla nimellään esiintyä. Itselläni on just se parakki ja ihan tyytyväinen olen ollut. Ihan saletisti joka helkutin talopakettimyyjälle on tullut niitä "maanantaiyksilöitä" Finndomo hyvä esimerkki. Homeessa on ainakin alapohja. Suhteellisen kalliskin vielä. Mielestäni Älväri on ihan talon näköinen. Ei mikään betonilaatikko tai joku tosi abstrakti luomus. Ihan normi talo vaan. En kyllä tosiaankaan ymmärrä, että miksi pitää niin helkutisti haukkua. Itsellä ei olisi ollut minkäänlaisia resursseja teettää mitään muuta. Maksaa vuokraa + asuntolainaa + kaikkia muita kuluja samaan aikaan, kun taloa vasta aletaan rakentaa. Ja töissäkin pitäisi vissiin käydä samalla. Kaveri on rakentanut jo kuudetta vuotta ja nyt alkaa olla tilanne päällä, että ehkä jouluksi pääsee muuttamaan. Pakettitalo kyseessä, mutta kaiken joutuu tekemään itse. Ei se ulkoseinien pystytys kovin pitkälle vie, vaikka auttaakin tosi paljon. Itsekin peukku keskellä kämmentä olen auttanut.
    Ei tosiaankaan ole mikään luksustalo, mutta ihan asuttava kylläkin. Ja jos luksusta haluaa, niin voihan sen kullata ympäriinsä :) Itse ainakin tiesin, mitä ostin ja sen myös sain. Ihan normiasunto, jossa ei muuten tarvitse koko ajan pelätä, että kipsilevyt rikkoutuvat rajummassakaan menossa. Hintaan sisältyvät kodinkoneet ovat ihan jees. Swedsbergsin kylpyhuonekalusteet eivät niinkään. Ne vaihtaisin heti IDO- tai Oras-merkkisiin. Meille talo rakennettiin v. 2007 ja silloin vaan jotkut hanat olivat Oraksia. Meille otettiin lattiaan ihan vaan muuttoinnon takia muovimatot, mutta ne ovat turhan ohuita. Sekin oli kyllä tiedossa. Ainakin pääsi muuttamaan ajoissa ja laminaatin lattiallepistäminen ei kovin iso homma ollut. Koiran takia ei sitten parkettia pistetty.
    Pääpointsi on se, että ainakin tiesin, mitä ostin ja jos olisi ollut jotakin valitettavaa, niin olisin valittanut. En tiedä, olisiko auttanut, mutta kaikki meni aikas luontevasti. Tontin osto oli vaikein juttu, kun papereita piti lähetellä sinne tänne, ennen kuin hyväksyivät, että tontti on meidän sillai verotukselliseti. Talon ostosopimus meni ihan yhdellä nimenkirjauksella ja sitten vaan aloimme odotella talon saapumista, johon kylläkin meni aikaa 1,5 vuotta, mutta sekin oli tiedossa. Talon ensimmäinen maksu oli vasta, kun talo oli pystyssä. Lainan sai suoraan taloa vastaan.

8. Po Vierailija

Älväriin kuluneella rahasummalla olisit voinut saada oikean talon, jossa on lattiat betonia, tarvikkeet normaalia suomalaista rautakauppatavaraa. Avaimet käteen tehtynä. Itselläni myös on älväri, mutta parilla tuttavalla ns. suomitalot, joista kumpikaan ei tullut omaa älväriäni kalliimaksi. Toinen pienen rakennusliikkeen (=kirvesmiesporukan) ja toinen kivijalkarakennusliikkeen rakentama. Kaupungeissa molemmat. Erot talojen rakenteessa, materiaaleissa ja tekniikassa älvärin ja suomitalon välillä ovat huikeat. Tuttavien talot ja kustannukset tieten Älvärissä vastine rahalle on kehno. Jos ei tiedä mitä parempaa älväriin kuluneilla rahoilla olisi saanut, niin silloin tietysti voi olla tyytyväinen. Avaimetkäteen-valmiusasteissa on eroja. Itse olen osallistunuyt älvärini rakentamiseen, korjaamiseen ja uudelleen rakentamiseen omasta mielestäni paljon. Älväri on osaksi omajohtoista rakentamista/rakennuttamista. Tuttavien suomitalot ovat olleet aidosti avaimetkäteen-rakentamista. Ei ole tarvinnut hääriä tontilla, olla vastaanottamassa betonipalkkeja, avustaa rakennustyössä, siivota. Syöttää, juottaa ja majoittaa älvärin loppuun palaneita rakennusmiehiä. Rakennussiivous ei ainakaan omalla kohdalla ollut mikään pikkujuttu. Älvärin ukot katkoivat alapohjan harvalaudoitusta ryömintätilassa ja roskien poissaminen edellytti muovin poistamisen ja uudelleen paikoilleen laiton. Lopputuloksena on talo jossa lattiat narisee, on epätasaiset ja materiaalit on kuttaperkkaa. Kuten muovimatot ja tapetit. Vertaapa älvärin yksityiskohtia suomitaloon. Väitän että missään avaimetkäteen. rakennettavassa suomitalossa esim katon läpiviennit eivät ole yhtä luokattomia kuin älvärissä. Monissa älvärin yksityiskohdissa on säästetty ihan naurettavia summia. Vesihanoissa ei ole sulkuventtiileitä, pytty ja lavuaarit ovat sekundaa, seinät onttoja, ei www-sisäverkkoa, aluskatteessa ei tuuletusrimoja, perustukset eivät yllä maahan asti, puuverhous on sälöillä olevaa lautaa, lukot Assan biltema & ClasOlsson-mallistoa, tuloilmaritilät rihkamaa, kaappien rungoisa poraukset kierossa, rungot normaalia ohuempia.

9. Perustussuomalainen Vierailija

"..perustukset eivät yllä maahan asti", voi voi. Tuo sanoo jo kaiken kirjoittajan älväritiedoista. Ja yleensäkin rakentamisestietoudesta.
    Taas kerran eri juttupalstoilta kerättyä muka älvärinomistajan "tietoa". Surkea yritys, jälleen kerran.

10. jep jep Vierailija

Perustukset ovat kyllä ihan maassa kiinni, kuten havaitsin naapureillakin olevan. Ilmassa leijuvista ravintoloista olen kyllä lukenut; taloista en niinkään.
    Vesihanat ovat Oraksen ja käsittääkseni Oras on ihan suomalainen firma. Sulkuventtiilitkin kyllä löytyvät ja kodinhoitohuoneesta voi pistää sitten kerralla kaiken veden tulon kiinni, jos siltä tuntuu.
    Olen suomalaisessa pitkästä tavarasta tehdyssä = puurunko, tiiliverhous ja valetulle betonilaatalle/sokkelille tehdyssä talossa asunut aikaisemmin about 18 vuotta ja jo ensimmäisenä vuotena lattiat alkoivat narista.
    Betonilaatta kuivuu ( jostakin rakennusartikkelista luin ) jopa 20 vuotta. Kiinassa kyllä käytetään betonia, joka kuivuu tunneissa, että saa sitten jatkaa kerrosten ylöspäinhinaamista tosi nopeasti ja laadukkaasti = kustannustehokkasti :) Käytetääänköhän Suomessakin?
    Assan lukot ja avaimet ovat ärsyttäviä, mutta entisenä talkkarina kyllä huomasin, että kyllä Abloykin yllättää. Ovat muuten jo hetken aikaa olleet samaa firmaa.
    Swedsbergin vessanpytyt + muutenkin kalusteet ovat mielestäni tosi epäkelpoja. IDOon kyllä pitää vaihtaa.
    Miksi sinulla vedettiin harvalaudoitus pois alapohjasta? Täällä psitä pätkittiin vain pelkästään takan takia ja se ei kyllä kuulu Älvsbytalolle. Meillä on ihan hieno Tulikiven takka hintaan about 7500 euroa asennettuna ja Tulikiven asentaja niitä alaruoteita pätki + yläruoteita + toisen kerroksen osalta sama juttu.
    Jotenkin tuli mieleen noista haukuista, että oletko taosiaan jonkun muun firman edustaja?
    Itse olen edelleenkin tyytyväinen. Sähköön menee n. 14500 Kwh. Ihan tavallinen talo, jossa on hyvä asua.
    Tietenkin, jos olisin miljardööri tjtn. niin heti kyllä teettäisin vähintään viisi miljoonaa maksavan talon meren rannalle.
    Ihmettelen vaan, että miksi Suomessa on niin paljon hometaloja, josissa asuvat ihmiset sairastuvat parantumattomasti?

11. Po Vierailija

Laudoistusta poistettiin sieltä täältä peruspalkkien kohdalta koska lattiat olivat läpeensä kierot. Laudoitus poistamalla lattia yritettiin saada oikenemaan, huonolla menestyksellä. Meillä menee sähköä vähemmän kuin teillä. Sähkönsäästäminen perustuu mukavuudesta tinkimiseen sekä riskeeraukseen. Kattilan lämpötila on 53 astetta, joka on liian vähän. Asumismukavuudesta olen täysin eri mieltä.

Teillä kun betonipalkit yltävät maahan asti ei varmaankaan ole lasikuidusta tehtyjä vyörysuojia? 5 mm lasikuitulevy ottaa vastaan maan paineen seuraus se että levy on sieltä täältä notkollaan ja repeäminen on vainajan kysymys.

12. Puutalo paras Vierailija

Seuraavassa viestissäsi sitten jo muistat ainakin kaksi tuttavaa, joiden älväreihin varkaat ovat menneet kaivamalla montun sokkelipalkin viereen ja potkaisemalla aukon vyörysuojaan. Niissä rossipohjissa kun on vielä se lattialuukkukin.

13. Po Vierailija

Asialliset argumenttisi loppuivat ja siirryit asiattomuuksiin?

14. jep jep Vierailija

Palkit kyllä yltävät maahan saakka, mutta ne vyörysuojat ovat lisänä. Kovin heppoisin keinoin niitä ei ylös nostella, tai kaiveta.
    Meillä kattilan lämpö on myös tuo 53 astetta ja lämpö kyllä riittää mm. viime talvena. Takkaa käynnisteltiin n. kolmen päivän välein.
    En kyllä ihmettele tuota harmitusta, jos tosiaan piti lattiaa purkaa kierojen lautojen takia. Mitenköhän kävi korjausyrityksien jälkeen eristeille etc. ?
    Itse kyllä edelleenkin pidän tätä ihan hyvänä perustalona. Kaikki, mitä on luvatu, on myös tehty. Ihan hyvin viihdyn täällä. Tosin kuluneena kesänä oli aivan liian kuuma sisälläkin.

15. Pete Vierailija

Viestiketju näyttää olevan täynnä ristiriitaisia mielipiteitä Älvsbytalosta.

Itse olen asunut sellaisessa nyt kymmenen vuotta ja olen erittäin tyytyväinen taloon. Lämmin, ja laadukas kaikin puolin! Ei mitään valiitamista!

16. Uteliastunut Vierailija

Eikö ole talvella vetoisa?

17. Kannus-talon asukas Vierailija

Samat sanat omasta talostani. Joillekin vaan näyttää älvärinkin ostaminen käyneen yli maksukyvyn, jolloin pitää ruveta riitelemällä yrittämään maksujen laistamista.

18. .. Vierailija

Rahattomat kitisee!

19. Pykis Vierailija

Meidänkin talo valmistui samana vuonna 2001 eikä mitään ongelmia ole ollut. Ihmetyttää nuo homeviestit. Alapohjamme tuulettuu, niin että huiku käy. Eräs talopaketin ostajaehdokas kävi alapohjan läpi. Ryömintätilassa meni ainakin 1h ellei 1 1/2h. Samaanaikaan muut sukulaiset, joita oli 8 tutkivat talon sisältä läpikotoisin. Tultuaan pihalle kertoi kaikki olleen kohdallaan. Samoin yläkerta, joka rakennettiin vuoden 2002 helmikuussa valmiiksi on homeeton ja toimii, kun junan vessa. Meillä kaikki tonttityöt onnistui täydellisesti. Samoin sisätyöt. Olen ollut talopakettiin Erittäin tyytyväinen. Sisäänmuuttopäivä piti paikkansa ja Jouluaaton aattona 23.12.2001 muutimme taloon asuman. Olin koko rakennusprojektin ajan mukana rakentamassa ns. apupoikana ja pääsin seuraamaan tilannetta aitiopaikalta. Talopaketin mukana tulee ns. Talonhoitopaketti (kansio), jota noudattamalla pysyy talostaan ajantasalla. Tietysti nuo Uutiset ja viestiketjut kismittää, mikäli joskus meinaan taloni myydä. TÄMÄ EI OLE MIKÄÄN "SPONSOROITU" VIESTI Ennen ilmeisesti on asiat hoidettu paremmin. Olen pahoillani, mikäli viestini pahoittaa jonkun epäonnisen mieltä. Kateellinen ei tartte olla. Ja lopuksi... Rahaa jäi paljon muuhunkin. :) Jaksamisia Ja Hyviä jouluja kaikkiin koteihin.

20. Maemo Vierailija

Eikö ole kylmät lattiat kun lattiassa on kylmäsiltoja (vasat) ja eristettä vain 20 cm. sisätiloissa +20 lämmintä ja talon alla pakkanen?

Meillä myös on Älvsbytalo, jossa muovimatot lattioissa, luukut kiinni ja kylmät lattiat.

21. Kastellissa asuva Vierailija

Oletko saanut tingittyä älvärin lattiaan betonivasat vai peräti teräksiset? Vai ovatkohan ne sinun "kylmäsiltasi" olemassa vain mielikuvituksessa? Miksi et ostanut vaikkapa betonilattiaista Kastellia, sen lattiassa ei ole kylmäsiltoja vaan kunnollista lämmöneristettä. Alle 20 cm.

Olet vähän kuin se suomalaisturisti Virossa, joka aikanaan maksoi seksistä viisimarkkasen virolais-ilotytölle ja sai kyllä hyvän palvelun, mutta kylkiäisenä satiaisia. Sitkeänä sissinä etsi ja vihdoin bongasi neitosen kadulta ja esitti tälle paheksumisensa sellaisesta syöpäläisten levittelystä. Tyttö vain kysäisi ihmeissään: "Hummereitako sitten luulit vitosella saavasi?".
    Ymmärrys hoi!

22. ...,,,,... Vierailija

On Älvarissa ainakin lämpimämpi nukkua kuin autotallissa, jossa tullut nukuttua kun emäntä kiukuttelee.

23. yön timo Vierailija

[

lintulauta mikä lintulauta,tahi korsu kuka miksikään haluu kutsuu.ensi asunto kun muuta ei oo saanut palelkaa.

24. Älväri asukas Vierailija

25. Rane Vierailija

Kyllä on mukava asua Älvarissa, naapurit rakentavat kastelli taloa jo 4 vuosi menossa ja lumet pääsee räystäistä sisään, kun eivät ole ehtineet laittaa valmiiksi jne. siinä vasta laatua on varmaan kosteusongelmia. Älvari on maksettu 10 vuoden kuluttua ja naapurit maksavat omaansa seuraavat 30 vuotta ja eivät saa siitä yhtään sen enempää, kun joskus myyvät. Ihmettelen näitä virheitä mitä tänne kirjoitetaan, meillä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia ja kylpyhuoneen laatoitin heti uutena ja laminaatit laiton lattioihin niin on ihan niinkuin premium taloissa, mutta silti 1/3 halvempi.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri