Hae Anna.fi-sivustolta

Ärtyvä paksusuoli

Viestiketju osiossa 'Erityisruokavaliot' , käynnistäjänä sk, 12.01.2006.

1. Vilpuri Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Minulla kaikki vatsaoireet (=jatkuva ripuli) ovat kadonneet muuttamalla ruokavalioni kokonaan. Kaikki muut viljat, paitsi aamuinen kaurapuuro pois, myös riisi pois. Maitotuotteet kokonaan laktoosittomia. Ei liian rasvaista ruokaa, eli vähärasvaisuus muutenkin ruokavaliossa, eli broileria ja salaatteja sekä hdelemiä. Tein myös hiivahäätökuurin tätä ennen. Välillä vielä LactoSeven-kuuri :)

2. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Voisitko kertoa tuosta hiivan häätökuurista vähän lisää?

3. Vilpuri Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Kyllä vaan. Ostin kaupasta Candida Fortea. Sen jälkeen jätinkin pois kaikki leivät ja viljat, paitsi kauran. Kaikin tavoin yritän välttää ruoissa hiivaa. Ja tosiaan muutin ruokavalion ihan aluksi kokonaan maidottomaksikin, mutta sen jälkeen olen ottanut laktoosittomat tuotteet käyttöön.

Toki vatsa on edelleen herkkä, mutta vatsa menee sekaisin enää noin kaksi kertaa kuussa, ei kaksi kertaa päivässä :)

• Tykkään Tykkään x 1
  4. hapoton maga Vierailija

En lukenut koko viestiketjua läpi. Mutta kiinnostaa onko kenelläkään hapoton vatsa ja liittykö myös se mahdollisesti ärtyneeseen suoleen. Epäilen kyllä että ainakin altistaa. Nykyisin kun puhutaan ärtyneestä suolesta se voi tarkoittaa ohut- ja/tai paksusuolta. Itsellä selkeästi ärtynyt suoli (ja hapoton vatsa jotka on todettu tähystämällä).

5. onnistunut kokeilu Vierailija

Visiblin toi avun löysään vatsaa. Jo 20 päivää menny ja 10 vuoden löysyydet on parantunu melkein kokonaan. Suosittelen kokeilemaan löysälläkin vatsalla. Vaaditaan varmaan 7-15 päivän kokeilu. Minulla tosin autto jo seuraavana päivänä.

Todennäköisesti pitää hieman katsoa mitä syö. Itse vähensin hieman riisiä ja syön muuten suht'koht terveellisesti ja säännöllisesti.

6. Todi Vierailija

Itse käytän vain makeuttamattomia kuituvalmisteita. Nuo makeutusaineet ovat pahasta monenkin suolistolle. Lisäksi tuossa apteekin myymässä kuidussa on kyllä todella hyvä kate.

http://www.hyvavatsa.fi/recipe-detail/vi-siblin/321

http://www.hyvavatsa.fi/recipe-detail/vi-siblin/331

Tämä tuote on pelkästään sitä kuitua, ei siis tarvi maksaa maltaita makeutusaineesta.

https://www.foodie.fi/entry/finax-gluteeniton-ravintokuitu-psyllium-200-g/7311149104003

7. kkkkkk Vierailija

8. iNdo bo$$

Saadut tykkäykset:
    4
    Kaikkien meistä ei tarvitse laskea joka helvetin senttiä.

9. Todi Vierailija

Ei tokikaan, mutta itse en senkään vuoksi käytä noita sokeroituja/keinomakeutettuja tuoteitta, koska ainakaan minun ärtynyt suolistoni ei pidä makeutusaineista. Eli miksi siis maksaisin tuotteesta, josta ei ole kuin haittaa. Mutta jokainen voi valita ihan itse. Ei kannata stressata moisesta. Turhasta stressistä tulee vatsahaava!

10. Anna.fi-toimitus Administrator Ylläpidon jäsen

Saadut tykkäykset:
    18
  11. vierailija Vierailija

Oletko ajatellut kokeilla aloe juomaa suoliston tueksi? Itse käytän ja allerginen lapsi myös. Tuotteessa on myös tyytyväisyystakuu!

12. Jx Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    17
    Ainakaan minä en huomannut sen auttavan tai muutenkaan mitään ihmeitä tekevän FLP:n tuotetta käytin.

13. vierailija Vierailija

Aloe tuotteisiin on yhdistetty viime vuosina syöpäepäilyjä, joten suosittelisin kysymään niiden käytöstä ensin lääkäriltä tai ravitsemukseen kouluttauneelta asiantuntijalta.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri