Afos arvo koholla raskaudessa, mitä tarkoittaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vierailija

Vieras
hEI!
Ensimmäisessä raskaudessa minulle puhkesi raskaushepatoosi loppuraskaudessa. Nyt tässä toisessa raskaudessa maksa-arvot otettiin rv 36 tarkistukseen. asat ja alat oli normaalit mutta afos oli 120 (normaalisti saa olla 105).
Sappihapot tulevat vasta ensiviikolla. Mitä tämä siis tarkoittaa? onko taas puhkeamassa hepatoosi? onko kellään muulla ollut vain afos koholla?

hei!

Multa on kahdessa raskaudessa otettu nuo maksa-arvot hepatoosin varalta ja kummallakin kerralla juuri afos ollut koholla. Ekassa raskaudessa 117 ja toisessa 199 ja mulle terveydenhoitaja silloin sanoi että se on ihan normaalia kun on raskaana. Muut arvot olivat normaalit eikä minulle mitään hepatoosia sitten tullut kummallakaan kerralla. Eli sulla kyse varmaan samasta jutusta. =)

hEI!
Ensimmäisessä raskaudessa minulle puhkesi raskaushepatoosi loppuraskaudessa. Nyt tässä toisessa raskaudessa maksa-arvot otettiin rv 36 tarkistukseen. asat ja alat oli normaalit mutta afos oli 120 (normaalisti saa olla 105).
Sappihapot tulevat vasta ensiviikolla. Mitä tämä siis tarkoittaa? onko taas puhkeamassa hepatoosi? onko kellään muulla ollut vain afos koholla?

Itse kärsin ensimmäisessä raskaudessa hepatoosista ja koholla oli varsinkin alat (kai hieman myös asat). En muista missään vaiheessa edes puhutun mitään afos-arvosta. En siis varsinaisesti osaa auttaa, mutta olen myös siinä uskossa, että jos olisi hepatoosista kyse, kohoaisivat alat ja asatkin. Toivottavasti selviät ilman hepatoosia tällä kertaa! Sitä samaa toivon kovasti myös omalla kohdallani...

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä