Aftat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
Mul on kielessä tosi pahat aftat. vasemmalla puolella kielen "kyljessä" 3 n. 1cm pitkiä ja 0,5cm korkeita. Ja kun ne on just sillä korkeudella, että ne osuu kokoajan kulmahampaisiin. Mulla valuu kokoajan silmistä vesi ja toinen puoli päästä säteilee sitä kipua, korvaankin tuntuu.
En pysty liikuttaan kieltä ollenkaan, joten puhuminen ja syöminen ei onnistu juurikaan.
Onko mitään, mikä auttais, sellanen kotikonsti. Apteekitkaan ole auki enää. Voi itku, että on paha olla

Tää kuulostaa oikein vanhan ajan poppakonstilta (ja onkin sitä!) mut sekoita ruokasoodaan ihan vähän vettä niin että siitä tulee sellasta suht paksua velliä. Sivele sitä siihen aftan päälle ja varaudu siihen että vesi valuu silmistä hetken aikaa (juu, sattuu...) anna vaikuttaa vähän aikaa ja huuhtele suu. Auttaa, kokeiltu on. Jos teet tänä iltana yhden kerran niin kannattaa uusia vielä huomenna yhden kerran.

Kaivapa joku aloevera -myyjä kotikonnuiltasi - googlella varmasti löydät. Tuo auttaa heti. Ja vaihda hammastahnasi. Mulla tulee tosi helposti, mut oon käyttänyt nyt Colgate total whiteningia, ja siittä ei tule. (se oli joku aine, jonka nimeä en muista, mikä nuita aftoja "auttaa" ilmaantumaan)

Se auttaa, jos pystyt rapsuttamaan aftan pintaa hieman pois. Silloin paraneminen nopeutuu. Mutta se vaan sattuu niin paljon, että monikaan ei niin tee. Afta paranee muutenkin itsestään, koska se on viruksen aiheuttama.

Tarttuuko aftat? Mulla ei ikinä ollut aftoja, en edes tiennyt mikä se on. Exän kanssa ollessa exälle tuli afta ja samantien tuli mullekin, sen jälkeen sen ajan kun exän kanssa olin niin mulla oli afta välillä. Nykyään ei ole enää ollutkaan, onneksi. Mutta toi tarttumiskysymys mua on askarruttanut.

Aloetuotteet auttaa jos sattuu kaapissa olemaan.
Apteekissa lisäksi niitä afta lääkkeitä erilaisia.
meillä tytöllä ja pojalla ollut aftoja suussa, oli koko suu kummallakin ihan rikki.... :'( Mutta, tuo aloe auttaa :) :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:
Tarttuuko aftat? Mulla ei ikinä ollut aftoja, en edes tiennyt mikä se on. Exän kanssa ollessa exälle tuli afta ja samantien tuli mullekin, sen jälkeen sen ajan kun exän kanssa olin niin mulla oli afta välillä. Nykyään ei ole enää ollutkaan, onneksi. Mutta toi tarttumiskysymys mua on askarruttanut.

Kyllä afta tarttuu.!!
meilläkin ensin oli tytöllä ja eikä mennyt aikaakaan kun pojallekkin se tuli... :|

Alkuperäinen kirjoittaja piikuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Bibo:

Kyllä afta tarttuu.!!
meilläkin ensin oli tytöllä ja eikä mennyt aikaakaan kun pojallekkin se tuli... :|

No niin mäkin ajattelin, perk...Ja exän äiti väitti toista ja mä sanoin, että pakko sen on olla niin, koska ei mulla ikinä ole moisia ollut ja sitten vasta oli, hö.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
aftat eivät ole tarttuvia. Kyse on teillä sattumasta.
http://www.poliklinikka.fi/?page=6985795&id=8192881
Täytyy kokeilla noita vinkkejä. Huomenna menen apteekkiin.

lääkäri meille sanoi että aftat tarttuu.
Varsinkin kun oli kyse 1,5v ja 3v lapsista jotka siis laittavat suuhunsa mitä sattuu ja toinen sitten "nuolee" näitä samoja tavaroita perässä... :|

Itselläni on ollut pienestä saakka näitä aftoja.Ne ovat todella haitallista kun syö ruokaa,tai puhuuu jos se on pahassa paikassa suussa.Neuvoisin sinua vain raapimaan aftassa olevan keltaisen osan pois afta parantuu sitten paljon nopeammin siinä kestää noin 3 pv

PARANEMISIA! :)

Nohh, mullla o ollu aftoja ny kuukausi suussa ja sama ongelma ku kirjottajalla, eli sattuu helvetisti ja ei saa hymyiltyä tai mitään ilman että sattuu.. Ollaan kaikenmaailman konsteja kokeiltu, ja lääkkeitä kaikkia mahollisia, ei ole auttanut.. sit kuultii ikä-ihmiseltä että kandee laittaa pirtuu pumpulipuikkoo ja sitte hieroo sitä aftoihin. Sattuu ihan helv***sti, mutta auttaa!

Tuonne olen kirjoittanut siitä.
---Käsittämätöntä, ettei kukaan kerro natriumlauryylisulfaatista - juuri niissä apteekkivalmisteissa sitä on paljon! MUTTA on tosiaan sellaisiakin tuotteita vielä, missä ei ole ja sodiumlaurylsulfat on samaa ainetta.

http://koti.netplaza.fi/~paula/kotikokkeli/afta.htm

Afta ja suun pienet haavaumat :: Terveyskirjasto

Kannattaa lukea ajankohtaista tietoutta aftoista.

Meillä aftatapaus käyttää Sensodyne-hammastahnaa, helpottaa jonkin verran, sekä ihan täyttä pintapuuduteainetta kun on pahin vaihe päällä (ja kipulääkkeet reseptien takana), mut meidän perheessä potevalla onkin noita major-kokoisia jättiläisiä joiden paraneminen vie jopa yli kuukauden :(

Mul on ollu toi sama problem
Mut kun kävin terveyden hoitajalla nii se sano et suklaata kun pitää aftan kohal kauan et se sulaa siihen itse testasin ja kyl auto mut ei auta välttämättä ekalla kerralla mut kannataa testaa;-)

Yhteistyössä