Äh, miksi mie olen näin äkäinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pippuria pyllyssä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pippuria pyllyssä?

Vieras
Mikähän vaivaa, kun olen niin kipakka nykyään?

Päätäni alkaa puristaa kamalasti, jos ympärillä on jonninjoutavaa hälinää tai jos joutuu jankuttamaan samaa asiaa tuhannesti. Ja hälinäähän meillä on ja jankuttaakin saa (vauva, 3-vuotias ja mies, jolla vikaa kuullun ymmärtämisessä ;) ).

Ei minua todellakaan vaivaa se, että sitä ajoittain ylitse hilseen menevää hälinää riittää. Lapsiperheessä se kuuluu asiaan. Minua vaivaa, miksi ärähdän nykyään niin herkästi eikä pinna riitä mihinkään. Kivapa kuunnella isomman lapsen leikkiä, kun leikkii äiti- ja lapsinukellaan tyyliin: "äiti, äiti" "NO MITÄ?!!"...

Vielä hetki sitten olin erilainen. Raskausaikana kaikki oli ihanan tasaista ja olin lauhkea kuin lammas. Haluan raskausaikaisen itseni takaisin. Ilman raskautta tosin.

Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
ootko väsynyt? mulla on kans nykyisin tosi lyhyt pinna. koitan nyt hoitaa vitamiineilla sun muilla ja pakottaa itteni nukkumaan enemmän

Taidan kyllä olla. Päätäkin juilii usein ja on sellainen vähän "pöhnäolo".

Ärsyttää vaan sekin, kun olen niin käsittämättömän vähästä väsynyt. Toki imetän öisin, mutta mies antaa tarvittaessa nukkua aamulla pidempään (hän on kotona töissä) ja nyt mies on ruvennut auttamaan vauvelin kanssa öisin, kun vauva herää muuten vaan kukkumaan (ei tosin kauhean usein).

Mitähän vitamiineja minä tarvitsisin?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
ootko väsynyt? mulla on kans nykyisin tosi lyhyt pinna. koitan nyt hoitaa vitamiineilla sun muilla ja pakottaa itteni nukkumaan enemmän

Taidan kyllä olla. Päätäkin juilii usein ja on sellainen vähän "pöhnäolo".

Ärsyttää vaan sekin, kun olen niin käsittämättömän vähästä väsynyt. Toki imetän öisin, mutta mies antaa tarvittaessa nukkua aamulla pidempään (hän on kotona töissä) ja nyt mies on ruvennut auttamaan vauvelin kanssa öisin, kun vauva herää muuten vaan kukkumaan (ei tosin kauhean usein).

B-vitamiini on hyvä! Minulla auttoi :)

Stressi, väsymys, hormoonit, verensokerin heittely... Ei tarvi olla sen ihmeempiä syitä. Mulla verensokerin heittelehtiminen saa esiin piiloitetun hirviön ja hypin seinille pienistäkin. Varsinkin maiskuttelusta. ;)

Monivitamiinit esille, hyvälaatusia saa luontaistuotekaupasta. Lisäks tuohon turskaöljykapselit tms. ja D-vitamiinia erikseen lissee (VARSINKIN D:TÄ! ). B-vitamiini on kans hyve niinku tääl sanottiinki.

Alkuperäinen kirjoittaja Liekki:
Stressi, väsymys, hormoonit, verensokerin heittely... Ei tarvi olla sen ihmeempiä syitä. Mulla verensokerin heittelehtiminen saa esiin piiloitetun hirviön ja hypin seinille pienistäkin. Varsinkin maiskuttelusta. ;)

Joo, siis minä olen ehdottomasti pahimmillani silloin, kun nälkä yltyy! Ja tietenkin nyt imetysaikana se nälkä jysähtää päälle aivan äkkiarvaamatta ja heti todella raastavana (mistähän sekin johtuu?). Voi että minen kestä itsekään itseäni silloin :(

Monivitamiinit esille, hyvälaatusia saa luontaistuotekaupasta. Lisäks tuohon turskaöljykapselit tms. ja D-vitamiinia erikseen lissee (VARSINKIN D:TÄ! ). B-vitamiini on kans hyve niinku tääl sanottiinki.

Ei kun luontaistuotekauppaan!

Kalaöljykapseleitaolen nyt jonkun aikaa syönyt ja niistä tuntuu olevan jonkun verran apua siihen, kun minulla oli jonkun aikaa mielikin toooodella maassa.

Ei kun luontaistuotekauppaan!

Kalaöljykapseleitaolen nyt jonkun aikaa syönyt ja niistä tuntuu olevan jonkun verran apua siihen, kun minulla oli jonkun aikaa mielikin toooodella maassa.

Tuo on ihan normaalia synnytyksen jälkeen, mulla sama juttu ja ne b-vitamiinit auttoi :)

Hei ap, "Baby Blues", raskausmasennus oireilee myös hyvin voimakkaana ärtymyksenä, hermostuneisuutena, päänsärkynä..itselläni näin ja vasta useita kuukausia synnytyksen jälkeen :(..

Yllä tuolla moni jo suosittelikin vitamiineja..C-vitamiini, E-epa, B12..tässä muutama tärkeä ja tuo B12 on ns. "hermovitamiini"

Mielen hyväksi..

.Auringonkukansiemenet
.Leipä
.Parsakaali
.Parsa
.Herkkusienet
.Pähkinät
.Soijapavut
.Liha
.Siipikarjanliha
.Täysjyvätuotteet
.Kala
.Keitetyt perunat

Toivotaan että kevät aurinko helpottaa oloasi, kovasti jaksuja siulle!!! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja mur-mur:
Hei ap, "Baby Blues", raskausmasennus oireilee myös hyvin voimakkaana ärtymyksenä, hermostuneisuutena, päänsärkynä..itselläni näin ja vasta useita kuukausia synnytyksen jälkeen :(..

Yllä tuolla moni jo suosittelikin vitamiineja..C-vitamiini, E-epa, B12..tässä muutama tärkeä ja tuo B12 on ns. "hermovitamiini"

Mielen hyväksi..

.Auringonkukansiemenet
.Leipä
.Parsakaali
.Parsa
.Herkkusienet
.Pähkinät
.Soijapavut
.Liha
.Siipikarjanliha
.Täysjyvätuotteet
.Kala
.Keitetyt perunat

Toivotaan että kevät aurinko helpottaa oloasi, kovasti jaksuja siulle!!! :wave:

Minulla on synnytyksestä aikaa jo kohta 6 kuukautta. Tämä ärtyisyys on alkanut pikkuhiljalleen kasvaa n. parin viime kuukauden aikana. Noinkohan voisi vielä olla raskausmasennusta?

Tuosta ruoka-ainelistasta minulla on ruokavaliossani aika monikin kohta. Kala tosin on lähes täydellisessä pannassa, kun viime raskaudessa siihen tuli öklötys. Siksi syön kalaöljykapseleita.

Tuota e-epaa ja b-vitamiineja käyn huomenna ostamassa. Toivottavasti vaikuttaisivat nopeasti...

ap, noin miulla vaan meni..ensiksi en edes TAJUNNUT, mitä se on..R-masennus voi tosiaan tulla viiveellä ja vaikka nimi on R-masennus, EI oireina tosiaankaan aina ole alakulo!!

Sie tarttet nyt tuohon hormonimyllerrykseen hieman suurempia annoksia noita vitamiineja-hetkeksi aikaa vain. =) B12 ehdottomasti ja E-epaa ja sellaista, jossa tuota epaa olisi se max. 650mg..ja tämä ei ole mainos, ;) ..miulla vaan on noita..

http://www.biovita.fi/uusi/products.php?lang=fi&id=21

..kyllä se alkaa helpottamaan, vaan hetki sinä menee ennen kuin vitamiinit alkaa vaikuttamaan..:flower:..niin..raitis ilma&monipuolinen ruokavalio on toki hyvin tärkeä myöskin!

mur-mur: kiitos kovasti! Taisin tässä joku päivä sitten lueskella netistä juurikin tuosta e-epa -valmisteesta. Tuotapa miekin siis hankin :)

Mulla tähän kaikkeen oireiluun kuuluu myös alakulo (aika vahva sellainen), mutta se pikkuisen helpottui jostain syystä, kun aloin syömään niitä kalaöljykapseleita (kun tosiaan kalaa en syö). Väsymys ja ärtymys eivät ota lähteäkseen millään, mutta ootellaas nyt kun mie noita rohtoja popsin, että kuinka käy :)

Hei vielä..kalaöljyä käytetään masennuksen hoitoon näin ilman "lääkärin määräystä" se tärkeä tekijä Serotoniinin tuotannossa(lue linkki)kun siitä pula, masennus ym. oireet pääsee yllättämään..auttoi miulla, toivottavasti myös siulla :)

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/e-epa.html

..1000 mg/vrk tarvitaan yleensä
aikuisen kliinisessä masennuksessa..eli 2kapselia/vrk..

vielä..Jos "kotikonstit" eivät tepsi, älä jää oireidesi kanssa odottelemaan, mene vain rohkeasti lääkärille ja pyydä masennuslääke resepti..lyhyempikin käyttöjakso voi tuoda akuuttiin tilanteeseen helpottavan avun-jaksuja!!:heart:

Yhteistyössä