Ahdistaa kamalasti kun oksensin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkevä

Vieras
samantein syötyäni jauhelihapitsaa.Olen huomannut pari kertaa spaghetin syönnin jälkeen kuvottavan olon ja käynyt yökkimässä mutta oksennusta ei ole tullut.Nyt sitten tuli HETI se paha olo ja tuo pitsa tuli pihalle.Minulla on kauhea huoli nyt että onko minulla syöpä ja se oireilee noin.Se kuvotus olo on ollut ennen enkä ole sitä niin huolestuttavana pitänyt mutta nyt oksentaminen.Pelottaa kauheasti ja lääkäriin olen tietenkin menossa kunhan purkasin oloani tänne nyt.Itku tulee väkisinkin kokoajan ;(

[QUOTE="hmm";22765290]Tuleeko sulla joka syömisen jälkeen tuollaista?[/QUOTE]

ei.On ollut jonku kerran spaghetin ja jauhelihakastikkeen jälkeen kuvotus ja nyt pitsan jälkeen samantein oksensin.

Alkuperäinen kirjoittaja älkää nyt;22765295:
kyllä syöpä aiheuttaa oksentamista ja pahoinvointia jos se on suolistossa

niin tekee.tuttavapiirissä oireilu alkoi niin että liharuoat alkoivat iljettämään ja sitten tuli oksentelu mukaan......

Olisiko närästysvaivaa, rasvaisempi ruoka tekee sen. Aiheuttaa monilla oksenteluakin. Rasvaiset ja raskaat ruuat pois ruokavaliosta. Jo helpottaa. Lääkärissä kannattaa käydä, ettei mene mahahaavaksi.

närästyksen takia oksentaa??en ole kuullutkaan tuollaista.Minulla ei ole muuta vaivaa ollut kyllä että tuntuisi närästystä.Röyhtäilyjä kyllä paljon ja nyt joulunaikaan söin yhtäkkiä paljon suklaata ja rasvaisia ruokia.Sappirakko minulta on leikattu pois muutamia vuosia sitten ja ylipainoa löytyy reilusti :x

Mulla oli jotain tän tyyppistä joskus. Se johtui jotenkin ahdistuneisuudesta. Meni ohi, vaikka kauan kestikin. Eli muistakaa että voi hyvin olla myös jokin psykologinen syy niinkun esimerkiksi stressi.

mua ei kyllä ahdista ja elän elämäni parasta aikaa vaikka vaikeitakin aikoja on ollut.Eikä se mielestäni pitäisi liittyä tuohon liharuokaan juuri oksentelu ja pahoinvointi?

Kyllähän se oksentamaan laittaa jos närästää eli mahalaukun tavara pyrkii ylöspäin. Tämä on varma tieto ja monesti koettu myös. Ylipaino myös tekee "kiristelyä" ja pahentaa refluksia. Jouluruuat varmaan ärsyttäneet, kuvotuksenahan se närästys monilla tuntuu, joillakin poltteluna ruokatorven kohdalla. Ole rauhassa.

Yhteistyössä