ahdistaa nuo koirat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
En vihaa koiria, mutta tuntuu, että niistä on tosi paljon hankaluutta. Lenkkeillessä tulee vastaan irrallisia koiria, talojen pihoilla hyppivät ja haukkuvat raivoissaan aitaa vasten (saa pelätä tuleeko päälle sieltä) ja sitten erään kaveriperheen luona päästävät koiransa meihin ja härkkii ruokapöydässä, lasten korvassa (tunkee kuonoaan) eivät saa otetta koiraan. Muuten mukavai ihmisiä, mutta emme enää kyläile siellä.

Mikseivät jotkut koiranomistajat pidä koiriaan kurissa...

Valitettavaa. mutta jokaisessa ihmisryhmässä on niitä joilla asiat ei oo hallinnassa. Jodenkin lapset eivpt ole hanskassa, toisilla oman elämän hallinta hakusessa, kolmannet sitten ei hallitse koiriaan.

Joo samat mietteet. Hirvittää kun tuossa kerrostalon pihalla juoksee koiria irrallaan, yksikin äijä antaa susikoiran olla aina siinä vapaana. Lenkkipolulla vastaan juoksevat aiheuttavat minulle sydämentykytyksiä, kun lapsena koira on minua purrut. Näin keväällä vielä tuntuu että maastossa on 10 cm koirankakkaa joka paikassa. En minäkään niitä vihaa, en kyllä erityisesti pidäkään koirista.

[QUOTE="vieras";23634582]Kumma kyllä en ole törmännyt tuollaisiin ongelmiin vaikka tällä alueella on järjettömän paljon koiria. Hoida ahdistukses, toi ei ole enään normaalia.[/QUOTE]

Minun lapsuuden perheessäni on ollut koira, mutta emme todellajkaan antaneet sen tunkea vieraiden lasten korviin tai kiehnätä vieraiden jalkoja ruokapöydässä. Myöskään koira ei ollut kanssani koskaan irti (lailla kiellettyä)

Mutta useita aloitusviestissäni kertomiani tilanteita olen kuitenkin havainnut. Olitpa ilkeä tuolla "toi ei ole normaalia" kommentillasi

Joo samat mietteet. Hirvittää kun tuossa kerrostalon pihalla juoksee koiria irrallaan, yksikin äijä antaa susikoiran olla aina siinä vapaana. Lenkkipolulla vastaan juoksevat aiheuttavat minulle sydämentykytyksiä, kun lapsena koira on minua purrut. Näin keväällä vielä tuntuu että maastossa on 10 cm koirankakkaa joka paikassa. En minäkään niitä vihaa, en kyllä erityisesti pidäkään koirista.

Tuosta irralisesta susikoirasta voit soittaa poliisille, heti kun seuraavan kerran näet.

Ja sitten vielä nää alaikäiset koiranulkoiluttajart.pari päivää sitten pieni tyttö tuli vastaan susikoiraa ulkoiluttaen ja ei tosiaan hallinnut lainkaan. Edesvastuutonta. Koira rimpuili hihnassa ja tyttö koetti pidellä...oli hurjan näköistä touhua

[QUOTE="aloittaja";23634627]Tuosta irralisesta susikoirasta voit soittaa poliisille, heti kun seuraavan kerran näet.[/QUOTE]

Kiitos tiedosta, olenkin miettinyt että voinko soittaa!

[QUOTE="aloittaja";23634648]Ja sitten vielä nää alaikäiset koiranulkoiluttajart.pari päivää sitten pieni tyttö tuli vastaan susikoiraa ulkoiluttaen ja ei tosiaan hallinnut lainkaan. Edesvastuutonta. Koira rimpuili hihnassa ja tyttö koetti pidellä...oli hurjan näköistä touhua[/QUOTE]

Nyt alkaa ärsyttämään. Sellaista koiraa kun susikoira ei ole, käytä joko oikeaa rotua tai jos et tiedä sitä niin sano pelkkä koira. Kiitos.

Nämä jutut värittyy niin usein. Mä kuuntelin joku aika sitten leikkipuistossa erään äidin tilitystä siitä, kuinka yhden talon pihalla on aina irrallaan verenhimoinen, raivopäisenä haukkuva ja hyppivä jättiläiskoira. Mulla kesti jonkun aikaa, ennen kuin mä tajusin, että sehän puhuu meidän koirasta :D Joo, kyllä meidän sesse ulkoilee meidän aidatulla pihalla, mutta muu onkin täyttä potaskaa. Mä en ole esim. itsekään kuullut koirani haukkuvan kuin ehkä 5 kertaa ikinä (koira on 5-vuotias).

Mutta ei, en epäile että ap värittäisi juttujaan :) Harmi, että teilläpäin on vastuuttomia koiranomistajia. Meillä sellaisia ei juurikaan ole.

[QUOTE="vieras";23634582]Kumma kyllä en ole törmännyt tuollaisiin ongelmiin vaikka tällä alueella on järjettömän paljon koiria. Hoida ahdistukses, toi ei ole enään normaalia.[/QUOTE]

joo, ja ain voi muuttaa paikkaan jossa ei ole koiria :)

[QUOTE="aloittaja";23634702]Saksanpaimenkoira. Mut hei "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa". Miksi takerruit tohon "susikoiraan", se ei ollut tässä pointti...En kysy sulta, mitä termiä täällä käytän . KIITOS![/QUOTE]

Koska se on tosi leimaava ja ERITTÄIN VÄÄRÄ sana. Sama jos käyttää tietyistä roduista sanaa tappajakoirat.

Tai ihan sama jos mä susta käyttäisin sanaa ylireagoiva (tai jopa hermoheikko). Vois olla että sulla olisi jotain sitä vastaan..

En tarvitse sun lupaa käyttää sitä sanaa mutta koska olen kohtelias sinua kohtaan niin en sitä käytä. KIITOS!

Mulle on ihan sama vaikka olisi puudeli irrallaan pihassa, koirat eivät saa olla irrallaan asutusalueella. Ja soitan varmasti poliisille jos näen sellaista tapahtuvan toistuvasti.

Mä ymmärrän kyllä ap:tä hyvin. Meidän seudulla on paljon koiria. Ja osa niistä koiranomistajista on ihan vatipäitä. Yksikin päästää koiraansa lasten leikkipuiston vieressä vapaaksi, kun "meidän X niin tykkää lapsista". Se juoksee myös muiden koirien luo tuosta vaan, vaikka sille kuinka sanois että vie koirasi hiiteen siitä. Meillä on myös koiranpaskaa nurkat täynnä, mä en ymmärrän miten vaikeaa se on kyyristyä ja nostaa se sieltä maasta ylös.

Ja juu, mä olen koiranomistaja myös. Siitä huolimatta mua ärsyttää nämä piirteet muissa koiranomistajissa. Turhauttaa pitää omaa sylikoiraansa kurissa ja ruodussa, kun vasikankokoiset villit ryntäilee päälle. Turhauttaa myös kerätä oman koiran pikkurillin kokoisia pökäleitä, kun vieressä on hevosenläjän kokoinen sontakasa. Mutta en luovuta. Yksikin sontakasa on vähemmän sontaa. Yksikin ystävällinen koira lisää tekee kaikkien ulkoilijoiden elämästä mukavampaa. Mä olen jopa saanut yhden koirapelkoisen ihmisen keräämään rohkeutensa ja silittämään meidän pikkuista :). Ja siis ihan hänen omasta aloitteestaan.

:) tahtois tietää milloin on rekisteröity susikoira rotu omaksi roduksi.

No oletpa vitsikäs. Tiedän, että se on saksanpaimenkoira, olen lukenut siskoni kanssa koirakirjoja koko lapsuuteni. Se, että käytin tässä termiä "susikoira", ja siihen takertuminen on epäolennaista, varsinkaan kun ette kommentoineet aloitukseni pointtia. Ja muutenkin , heti vihjaillaan, että no täälläpäin ei ole ollut ongelmia tms. ihan kuin ongelma olisi kuvittelua. Äitini jalkaan kävi pari viikkoa sitten koira melkein kiinni, kun äitini käveli sen ohi. Omistaja ei siis hallinnut koiraansa...näitä riittää, toki on fiksujakin omistajia, mutta liikaa törmännyt näihin toisentyyppisiin.

Mä ymmärrän kyllä ap:tä hyvin. Meidän seudulla on paljon koiria. Ja osa niistä koiranomistajista on ihan vatipäitä. Yksikin päästää koiraansa lasten leikkipuiston vieressä vapaaksi, kun "meidän X niin tykkää lapsista". Se juoksee myös muiden koirien luo tuosta vaan, vaikka sille kuinka sanois että vie koirasi hiiteen siitä. Meillä on myös koiranpaskaa nurkat täynnä, mä en ymmärrän miten vaikeaa se on kyyristyä ja nostaa se sieltä maasta ylös.

Ja juu, mä olen koiranomistaja myös. Siitä huolimatta mua ärsyttää nämä piirteet muissa koiranomistajissa. Turhauttaa pitää omaa sylikoiraansa kurissa ja ruodussa, kun vasikankokoiset villit ryntäilee päälle. Turhauttaa myös kerätä oman koiran pikkurillin kokoisia pökäleitä, kun vieressä on hevosenläjän kokoinen sontakasa. Mutta en luovuta. Yksikin sontakasa on vähemmän sontaa. Yksikin ystävällinen koira lisää tekee kaikkien ulkoilijoiden elämästä mukavampaa. Mä olen jopa saanut yhden koirapelkoisen ihmisen keräämään rohkeutensa ja silittämään meidän pikkuista :). Ja siis ihan hänen omasta aloitteestaan.

Hyvä kirjoitus! Samaa mieltä olen. =)

[QUOTE="aloittaja";23634627]Tuosta irralisesta susikoirasta voit soittaa poliisille, heti kun seuraavan kerran näet.[/QUOTE]

:):):) hyvä vitsi, poliisilla on ehkä tärkeämpiäkin tehtäviä kuin joku susikoira

Äh... susikoira, lassie... Ei se musta suuri rikos ole jos käyttää tunnettuja nimiä näistä roduista. Vai pitäiskö sitten Susikoira Roikin kirjoittaa uusiksi? Mä en ole koskaan ajatellut susikoiraa negatiivisena käsitteenä. Ja anoppilassa niitäkin on ollut, osa ihania ja ystävällisiä, osa vinksahtaneita ja arvaamattomia. Mutta niin se on kaikissa koiraroduissa.

[QUOTE="aloittaja";23634766]No oletpa vitsikäs. Tiedän, että se on saksanpaimenkoira, olen lukenut siskoni kanssa koirakirjoja koko lapsuuteni. Se, että käytin tässä termiä "susikoira", ja siihen takertuminen on epäolennaista, varsinkaan kun ette kommentoineet aloitukseni pointtia. Ja muutenkin , heti vihjaillaan, että no täälläpäin ei ole ollut ongelmia tms. ihan kuin ongelma olisi kuvittelua. Äitini jalkaan kävi pari viikkoa sitten koira melkein kiinni, kun äitini käveli sen ohi. Omistaja ei siis hallinnut koiraansa...näitä riittää, toki on fiksujakin omistajia, mutta liikaa törmännyt näihin toisentyyppisiin.[/QUOTE]

Kuten huomasit niin kommentoin jo heti alussa sinun pointtiisi. On ehkä epäolennaista sinulle mutta puhutaan asioista oikeilla nimillä eikä leimaavasti niin ei kenellekään tule ikäviä viboja keskustelusta. Varsinkin kun aloituksesi oli oikeasti järkevä ja fiksu.

Koska se on tosi leimaava ja ERITTÄIN VÄÄRÄ sana. Sama jos käyttää tietyistä roduista sanaa tappajakoirat.

Tai ihan sama jos mä susta käyttäisin sanaa ylireagoiva (tai jopa hermoheikko). Vois olla että sulla olisi jotain sitä vastaan..

En tarvitse sun lupaa käyttää sitä sanaa mutta koska olen kohtelias sinua kohtaan niin en sitä käytä. KIITOS!

No en nyt kyllä yhtään tajunnut sen olevan leimaava lähes haukkumasana ts. "tappajakoiraan" verrattava. Tosi monet käyttää sitä ihan tavallisessa yhteydessä, ja mikään haukkuminen tässä ei ollut mielessäni, kerroin vaan todellisia tilanteita, joita olen todistanut. MUTTA ÄLKÄÄ USKOKO , ihan miten vaan...ihan ok vissiin sitten, että pienet lapset ulkoiluttaa riuhtovaa saksanpaimenkoiraa, en saata tajuta teitä..

Mulle on ihan sama vaikka olisi puudeli irrallaan pihassa, koirat eivät saa olla irrallaan asutusalueella. Ja soitan varmasti poliisille jos näen sellaista tapahtuvan toistuvasti.

Aidatulla pihalla saa olla koira irrallaan, jos omistaja hallitsee koiransa eli pystyy kutsumaan luokse tarvittaessa.

Tästä tulikin mieleeni eräs kerta, kun talutin koiraamme (silloin 9kk pentu, mutta doggipentu on tietysti isokokoinen suhteessa) hihnassa tietenkin. Mies oli lenkillä, tuli juosten meitä kohti, pentu pysähtyi jalkakäytävän reunaan, sitten pysähtyi lenkkeilijä ja sanoi soittavansa poliisille, ellemme päästäisi häntä menemään ohi. Olin että O_O Herra on hyvä ja menee vaan :D

[QUOTE="aloittaja";23634766]No oletpa vitsikäs. Tiedän, että se on saksanpaimenkoira, olen lukenut siskoni kanssa koirakirjoja koko lapsuuteni. Se, että käytin tässä termiä "susikoira", ja siihen takertuminen on epäolennaista, varsinkaan kun ette kommentoineet aloitukseni pointtia. Ja muutenkin , heti vihjaillaan, että no täälläpäin ei ole ollut ongelmia tms. ihan kuin ongelma olisi kuvittelua. Äitini jalkaan kävi pari viikkoa sitten koira melkein kiinni, kun äitini käveli sen ohi. Omistaja ei siis hallinnut koiraansa...näitä riittää, toki on fiksujakin omistajia, mutta liikaa törmännyt näihin toisentyyppisiin.[/QUOTE]

niin. Ei käynyt kiinni, vaan kävi melkein kiinni. Ois voinut kiertää koiran:)

Yhteistyössä